Reply on: skeli #194536:
čo si asi vravím alebo nevravím nechajte na mňa, hovorcom sám sebe som len ja. 84 ide v 80% trasy rovnako ako 83. Je to zbytocna nakladnost ak sa dnes dopravny podnik bori vysokymi nakladmi, ktore treba udajne stale skresavat a stale nedostatkom autobusov, hlavne v spicke.
Ovsiste je a aj nadalej by bolo dobre obsluzene aj za takejto zmeny. 68,96,99 idu cez Ovsiste, maju aj 88 a 87. Mali by aj kvalitny a rovnako dobru obsluhu smerom do centra, Stefanikovu a Dubravku. Hej, s jednym prestupom.
Preco neurobit to tak, ze zrusime 83 a nechame 84? Jednoducho preto, ze 83 obsluzi viac ludi v tomto konecnom useku, na konci je Technopol, co je vyznamna budova a zaroven by neexistoval prestup smerom na Osuského a Romanovu.
Ike
Pri odhade (povedzme, volebný prieskum) platí to, čo si napísal. Je iné, keď v Poltári sledujem preferencie volebných strán a spýtam sa desiatich ľudí, lebo by mi vyšlo, že 100 % bude mať SMER a iné, keď robím vzorku na najpestrejšom a najväčšom možnom súbore (povedzme, sci-fi 1 000 000 ľudí po celom Slovensku).
Pri interpretácii platí presný opak. Keď ti z preferencií za celé Slovensko vychádza, že 40 % volí Smer, nedáva Ti to žiadny zdôvodnený predpoklad aby si povedal, že v Bratislave-Starom Meste bude 40 % voliť Smer, alebo v Medzilaborciach, alebo v Dunajskej Strede.
Pri tvojom tvrdení, že ročný rast áut na Slovensku je 1% platí presne toto. Môže to byť 0,01 % v Medzilaborciach a môže to byť 7% v Bratislave - keď použiješ presnejšie výsledky, ktoré - podľa toho ako sa tváriš, tvoria objektívnu bázu tvojich tvrdení.