Vo vozidle je vodic jediny predstavitel DP a pre cestujuceho najvyssia autorita ohladne MHD. Nie raz som videl ako sa cestujuci na konecnej pytal vodica na komplexnejsie. Ako sa dostane tam a tam, odkial dana linka ide a pod.
Za jazdy je to ine. Hoci na nemenovanej linke si najprv cestujuca chcela kupit listok. Neuspela a sla nacierno. Dve susky si robili srandu z jej prizvuku. Ale aj vodic bol z rovnakeho kraja tak sa s nou ochotne rozpraval kym nevystupila.
Za jazdy je to ine. Hoci na nemenovanej linke si najprv cestujuca chcela kupit listok. Neuspela a sla nacierno. Dve susky si robili srandu z jej prizvuku. Ale aj vodic bol z rovnakeho kraja tak sa s nou ochotne rozpraval kym nevystupila.
Vladimír
U nás v Prešove sa cestujúci vodičov pýtajú úplne bežne a z mojich skúseností sú to väčšinou otázky na ktoré sa odpovedať jednou vetom, či dokonca jedným slovom DÁ (napr. či spoj ide na autobusovú stanicu, alebo či zachádza tam a tam a pod.). Pochybujem, žeby sa niekto vodiča pýtal na rozsah poskytovaných tarifných zliav DPB
Tiež nesúhlasím, že cestujúci má dosť možností, oboznámiť sa s presnou trasou vozidla. V cestovných poriadkoch sú uvedené len názvy zastávok, ktoré zachytávajú krížne ulice, ale nie ulice, cez ktoré vozidlo prechádza. Napr. z cestovného poriadku L8 sa nedozviem, že táto linka jazdí po Miletičovej ul. - to budem v CP hľadať zbytočne. Základnú informáciu o trase podáva plastová tabuľka, no čas na jej prečítanie nie je vždy postačujúci, a už vôbec nehovoriac o displejoch BUSE, ktoré v Bratislave doslova neposkytnú ŽIADNU informáciu o trase. Z displeja sa nedozviem ani len to, že L8 končí v Ružinove.