Reakcia na: Ámos #192003:
Presne ako píšeš - otázka je, čo je pointou nosného systému. Prečo ľudia keď vlezú do metra, sú ochotní stráviť v pohode aj viac ako 10min. peším prestupom? (napr. medzi trasami metra) Pretože "kvalitu cestovania" majú vysokú po celý čas - neprší na nich, nefučí, sú v osvetlenom, čistom priestore, obvykle sa dá aj sadnúť. To je pre mňa zásadná vec "nosnosti" systému. A na to vôbec netreba masívne sklenené výplne... Polovicu mladosti ? som strávil na plastových socialistických zastávkach, ktoré boli síce otrasné čo do vizuálu, ale funkčne boli omnoho lepšie ako JCD. (jasné, toto je môj subjektívny názor) Je veľmi fajn, že čistota na zastávkach sa od tých čias zlepšila (a to našťastie aj v celej BA), ale funkčne to bol riadny krok späť.

Lbr
Prechody pre chodcov - budú zúžené na 2-3m zábradlím, vraj ako "zvýšenie bezpečnosti chodcov a vytvorí sa úzky kľukatý koridor "v tvare Z". Cyklisti, rodičia s kočíkmi, vozíčkari - môžu akurát škrípať zubami. Ináč autori sú zjavne úplne mimo, v materiáli sú navrhnuté veci typu "Ochranné múriky presahujú nástupištia o 8m na obe strany, čo by malo odradiť chodcov od pohybu po koľajach a mimo priechodov pre chodcov." No, teraz sú niekde zábradlia aj 50m dlhé a ľudia ich obchádzajú (napr. OD Saratov).
Obratisko - ani jedným slovom sa neráta s predĺžením trate do do DNV, ktoré je pritom schválené ako priorita. Naopak hemží sa to deklaráciami o "čo najdlhšej životnosti" - no jasné, hlavne keď sa to bude potom znova celé prekopávať.
Celkovo je ten materiál dosť veľké zúfalstvo. Objednáva ho DPB a pritom je namierený proti peším, nerieši súčasné problémy ľudí a nijako sa nevenuje dlhodobejším plánom dopravy.