Reakcia na: Ámos #191986:
súhlasím, na druhej strane, ak chceme mať z električiek "nosný dopravný systém", ako nám tu vrchnosť stále omieľa, zastávky s 2 prístreškami JCD mu asi veľmi nepomôžu. Požiadavka magistrátu (viď. príspevok #191988 , ďakujem Lbr) na zachovanie pôvodných prístreškov ma prekvapuje a teší, konečne si niekto stojí za svojimi vyhláseniami o "podpore MHD", hoci realisticky dodávam, že ak zostane všetko po starom a na nových veciach sa nebude vykonávať žiadna údržba (lebo sú nové) a na starých žiadna, lebo sú staré, nepohneme sa... Utopistickým riešením by boli asi iba kamery snímajúce priestor prístreškov (myslím týchto "veľkorysých á la Trnavské a Dúbravka) a možno by to nebolo ani tak drahé riešenie... som zvedavý na ďalší vývoj. Predpokladám, že do tohto polorozpracovaného projektu ešte vstúpi aspoň Lepšia doprava svojimi triezvymi pripomienkami, držím palce. Nestíhal som to preletieť celé a spočiatku som bol tým projektom nadšený až na tie zastávky, ale po preštudovaní ďalších materiálov vidím, že v tom projekte je naozaj čo zlepšovať.
Lbr
Prechody pre chodcov - budú zúžené na 2-3m zábradlím, vraj ako "zvýšenie bezpečnosti chodcov a vytvorí sa úzky kľukatý koridor "v tvare Z". Cyklisti, rodičia s kočíkmi, vozíčkari - môžu akurát škrípať zubami. Ináč autori sú zjavne úplne mimo, v materiáli sú navrhnuté veci typu "Ochranné múriky presahujú nástupištia o 8m na obe strany, čo by malo odradiť chodcov od pohybu po koľajach a mimo priechodov pre chodcov." No, teraz sú niekde zábradlia aj 50m dlhé a ľudia ich obchádzajú (napr. OD Saratov).
Obratisko - ani jedným slovom sa neráta s predĺžením trate do do DNV, ktoré je pritom schválené ako priorita. Naopak hemží sa to deklaráciami o "čo najdlhšej životnosti" - no jasné, hlavne keď sa to bude potom znova celé prekopávať.
Celkovo je ten materiál dosť veľké zúfalstvo. Objednáva ho DPB a pritom je namierený proti peším, nerieši súčasné problémy ľudí a nijako sa nevenuje dlhodobejším plánom dopravy.