Reply on: Mike #191991:
aj trat ma limitovanu zivotnost.Pri vozidlach je to velmi lahko zdovodnitelne.
Vysokapodlaha verzus nizka = (integrovanie vylucenych skupin)
rekuperacia verzus brzdenie do odporu = (energeticka efektivita a bezpecnost)
moderne vozidla verzus stare = podpora MHD ako ekologicky priaznivejsej formy prepravy
Ale ako ospravedlnis vymenu kolaji, dratov a jedno mazanie okolok v obratisku?
Ok este vymena BKV panelov, znizenie hlucnosti. Ale inak je to neobhajitelne. To nie je modernizacia. To je udrzba, kedze tie panely mali byt vymenene pred 10 rokmi.
lebo...bolo by to pekné a ...
Lbr
Prechody pre chodcov - budú zúžené na 2-3m zábradlím, vraj ako "zvýšenie bezpečnosti chodcov a vytvorí sa úzky kľukatý koridor "v tvare Z". Cyklisti, rodičia s kočíkmi, vozíčkari - môžu akurát škrípať zubami. Ináč autori sú zjavne úplne mimo, v materiáli sú navrhnuté veci typu "Ochranné múriky presahujú nástupištia o 8m na obe strany, čo by malo odradiť chodcov od pohybu po koľajach a mimo priechodov pre chodcov." No, teraz sú niekde zábradlia aj 50m dlhé a ľudia ich obchádzajú (napr. OD Saratov).
Obratisko - ani jedným slovom sa neráta s predĺžením trate do do DNV, ktoré je pritom schválené ako priorita. Naopak hemží sa to deklaráciami o "čo najdlhšej životnosti" - no jasné, hlavne keď sa to bude potom znova celé prekopávať.
Celkovo je ten materiál dosť veľké zúfalstvo. Objednáva ho DPB a pritom je namierený proti peším, nerieši súčasné problémy ľudí a nijako sa nevenuje dlhodobejším plánom dopravy.