Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: intony #184672:
Ja som sa pytal na to ako je to vytazene, hlavne ma zaujimaju spicky, zatial nic nenavrhujem. Len mi to tak stale udiera do oci ako to chodi prazdne, preto ma to zaujima.
Reakcia na: 810zssk #184670:
a čo, v akých intervaloch tam majú jazdiť trolejbusy?
Reakcia na: S499.1023 #184617:
Myslím, že spojka prestala mať význam po tom, čo ružinovskú výpravu kompletne prevzali krasňanské kačice. Najprv jazdili na osmičke, potom aj na deviatke. Myslím, že deviatku po zavedení robila nejaký čas Trnávka, ale nie som si istý.
A keď po presmerovaní 8 na hl.st. a zavedení linky 12 začala zasa nejaké poradia vypravovať Trnávka, tak už asi boli cykly nastavené tak, že by sa odbočiť nedalo.
Ti co castejsie pouzivate trolejbusy na Mudronovej: Nie je tam ta kapacita trochu nadsadena? Zda sa mi ze vacsinou ked tade idem tak tie trolejbusy nie su prave nejak zasadne vytazene. Ale mozno len chodim v zlych casoch.
Reakcia na: fanatikmhd #184593:
Pokiaľ ide o Jesenského, tá bola dlhý čas jednosmerná a napojená výhradne od Kameňáku. Pokiaľ viem, vozidlá začínali premávku od Luxorky smer SNP/Špitálska a zaťahovali od SNP/Špitálskej. Druhá koľaj na Jesenského bola vybudovaná tuším v 1979 ako príprava na zrušenie Štefánikovej, pretože od 15.8.1979 do 1.1.1980 jazdilo všetko k Divadlu (2,3,7,8, myslím, že aj 6 dokola, 1,4,5,9 obojsmerne cez Jesenského) a cez Vajanského a Šafko by sa to asi neprepasírovalo.
Reakcia na: Joyki #184667:
* rusnovodica Os 2018, a mohli by prehodit na 1. TK Os 2018.
Reakcia na: AAA #184666:
Bol vraj pokazeny, a koniec nakladu ani nepresiel cez vchodovu, cize uz na zaciatku pri vchadzani Os 4618 blokoval usek, a teda aj 4618 isiel na vyhlad.
Os 4618 prave meskal 10 min, cize tie dve vlaky isli tesne za sebou. Mozno ak ostavaju tych 10 min, ako by to malo byt podla CP, rusnovodica informuju o nezjazdnosti 2. TK, alebo aspon Odbocku Mociar, a prehodili by na 1. TK...... lenze o naklade nikto nevedel.
Keby bolo keby.....
Na autoblok sa jazdi na stop - vyhlad v celej Europe, je to bezna zalezitost.
Reakcia na: Ike #184665:
V tomto prípade ide o to, že trate BA uzla sú zabezpečené autoblokom. A v prípade, že je jazda zabezpečená autoblokom, môže vlak za splnenia podmienok stanovených predpisom Z1 pokračovať i na návesť zakazujúcu jazdu, čo bol asi tento prípad. Otázkou mi skôr ostáva, čo tam robil ten nákladný vlak.
Reakcia na: Emil #184664:
Ďakujem za vysvetlenie 🙂 nezavrhujem železničnú dopravu - mám ju aj tak najradšej. Len tento fakt ma celkom rozčaroval
Reakcia na: Ike #184662:
Ike: Oproti sebe nemozu. Zabezpecovacka je nastavena dobre. Autoblok je system zabezpecenia LEN na sirej trati, laicky - pri jazde "za sebou". Jazda podla rozhladu ma logiku. Bohuzial ani ten nadokonalejsi system nemoze zabranit zlyhaniu ludskeho faktora. Rovnako ako pred zhruba 20 rokmi boli mimoriadne caste havarie elektriciek "voz do voza"... A chodili cez krizovatky predpisovo... Zlyhavalo cosi ine.
Na krizovatke nemozes ist na cervenu, rovnako ako vlak nemoze opustit stanicu "na cervenu". V pomere zranenych osob pri mimoriadnych udalostiach zeleznice su na tom tisic krat lepsie ako cestna doprava. Len tam sme si na to uz akosi zvykli a spravy o zabitych v autach nas nechavaju chladnymi.
Zaujimava je ina vec:
posledne vazne nehody na zeleznici sa "nahodou" stali na usekoch na ktore sa zacalo kaslat a odkladat ich rekonstrukcia.
Vykolajenie pod Tatrami - odlozenie prac na koridore Zilina Kosice do neurcita
vykolajenie v Zlatovciach - hadky a pravne spory o rekonstrukciu useku Zlatovce TT koli peniazom
vcera Mlada Garda - tesne po rozhodnuti zrusit TenT koridor v Bratislave....
Aj ked ich priciny su rozdielne, nieco maju spolocne...
Reakcia na: Ike #184662:
Zrejme dosť záleží aj od zabezpečovacieho zariadenia.
Otázka od človeka, ktorý síce prežil detstvo pri železnici a strávil niekoľko mesiacov pri transport tycoone, ale tomuto nerozumie:

K zrážke vlakov sa predpokladá, že vodič jednej súpravy neodhadol vzdialenosť a narazil do druhého vlaku.

Teraz sa spýtam: vlaky môžu ísť pri bežnej premávke (nie posunovaní) na červenú? Bol som v tom, že autoblok funguje tak, že do obsadeného úseku vlak jednoducho vstúpiť nemôže a obsadenie tohto úseku spôsobí aj obmedzenie rýchlosti na vstupe do predchádzajúceho.

V diskusiách však spomínali, že na červenú vlak môže ísť - podľa starých pravidiel rýchlosťou 30 kmh, podľa nových podľa odhadu rušnovodiča. Je to pravda?

Pretože ak hej, tak potom prestávam považovať železnice za bezpečné. Vlastne aj ja môžem ísť na križovatke na červenú, keď pôjdem 30 km a nikoho neohrozím?

Rušňovodič síce vie vlakovú cestu, ale nemusí vedieť a poznať všetky vlaky (aj nákladné), ktoré stretne na trati. Ako pri prejazde na červenú vie, či náhodou nejde vlak oproti?
Reakcia na: Peon #184660:
No, kedze vypli troleje, nevedeli ako pristavit z odstavn ej k nastupistiam hl.st, a tak prazdna suprava odisla na N. Mesto a ludia tam prisli vlakom EC 137 Moravia. R 611 Povazan prav odch 15:57 odisiel s cestujucimi z hl.st. okolo 17:00-17:30 cez N. Mesto dalej na Trnvu. Potom v Raci este prestupili ludia cakajuci v pristavenom vlaku, a dalej isiel ako Os az po Trnavu.
Dalej Ex 531 Hron do BB tiez isiel cez N. Mesto z hl.st. s cestujucimi zmeskany okolo 80 min. Ine vlaky nevyrazili vobec zo stanice von, len tieto.
Reakcia na: Joyki #184658:
Aha, takže ten IC smer Košice prišiel ešte predtým z Hlavnej stanice na Nové Mesto bez cestujúcich? Škoda, že aj niektorý rýchlik smer Košice nebol takto riešený...
Reakcia na: toms #184643:
To som zvedavý, kto to má na svedomí. Dúfam ,že tie 263ky ešte opravia. Slovensko má 10 ako tak novších dobrých lokomotív na 25kV aj z toho sú teraz dve rozbité.
IC 503 odch 17:40 bol vypraveny z N. Mesta. Ako moznost sa tam dopravit, pani ohlasila vyuzit prichadzajuci EC 137 z Ostravy, ktory isiel odklonom cez N. Mesto. EC zastal v N. Meste aby obehli supravu, a dovtedy prestupili ludia na tam cakajuci IC 503 do Kosic.
Reakcia na: Joyki #184656:
Mohol by si tento príspevok prosím bližšie opísať kde a o čo sa jednalo? Nerozumiem tomu. ? (Niečo tuším, ale nechcem tu hádať).
Reakcia na: Joyki #184655:
Na IC 503 odch 17:40 vyuzili EC 137 na zel.st. N.Mesto, IC odtial vychadzal. No aj jedalnom vozni ako sardinky, a este horsie.
Reakcia na: Andreas.Papak #184653:
Aj z 32, aj z 74 po dorazeni spoja na stanicu sa precislovali na !zmluvnu dopravu". Zo vsetkych liniek boli stiahnute autobusy.
Trat na Galantu bola uplne odignorovana: od 15:00 do 19:30 absolutne nic neodisiel, oznamovali len nad po vajnory, ale odtial vyrazajuce osobaky len casom. Prvy vlak len okolo 19:30 - R 873 Zamcan prav. odch. 15:37. Sprievodkyna sa pytala, preco nepustaju vlak na Galantu, narozdiel inych vlakov, ktore boli pustane, .. zlozili jej telefon.
Reakcia na: Andreas.Papak #184653:
Ta 65 bola ZV 2208

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.