No ja som uvazoval ani nie tak o redukcii 207 ako o skrateni 203 po Hodzko a z uspory posilnit 210. Ale neviem ci je to schodne z pohladu kapacity v spicke, skor by som sa obaval ze nie - preto sa pytam.
V špičkách býva dosť vyťažená najmä 207, tam si zhoršenie na 20 minút predstaviť neviem a to ani v sedle. U 203 je to trochu iné, ale je to skôr dané tým, že málokto chodí Koliba - Mudroňova, preto máš na Hodžku v podstate 203 prázdnu.
Keď tak sledujem síce v poslednej dobe síce trochu lepšiu (no to je asi tým, že sú nové vozidlá) údržbu vozidiel, zastávok, a vôbec mesta, napadá ma, že by sa zriadila dobrovoľná skupina ľudí, ktorý by si napr. cez víkendy zobrali na paškál nejaké to vozidlo, zastávku, vyčistili, prípadne natreli atď. Len či by to bolo mesto a DPB ochotné podporiť (aj tie čistiace prostriedky na grafitti a plagáty niečo stoja, aj tie farby... Čo vy na to?
ta kolaj po Jesenskeho - ved kedysi chodili obojsmerne po Hviezdoslavku, tak urcite ta kolaj musela byt ci? ved to by smerom z KV museli obchadzat cez Mostovu a Safko...skor ta druha kolaj po Mostovej asi nebola..ak to tak neni, tak ma nezabite ?
No, tam ta druha kolaj praveze pokial som sledoval stare fotografie tak bola dlhodobo. Mna vsak najma zaujima kolaj po sturovej (asi si nemyslel stefanikovu - k hlavnej stanici), ta co tvorila trat do petrzalky, spiatocnu kolaj do vozovne, a jej napojenie na krizovatke s jesenskeho, ako tam bola. Totizto, druha kolaj na safku bola este v 2001 na mieste (nepamatam presny rok trhania, dakde mam poznacene, no nie som doma), avsak neviem si ani za boha spomenut, ci bola a ci nie napojena k sieti (trolej nebola urcite).
Skor teraz si prestavam byt isty podla toho, co si napisal o svojej vlastnej znalosti historie. Druha kolaj na jesenskeho co viem bola dlhsie, nie? Niekde mam fotografie kompletneho trianglu Sturova/Jesenskeho pocas jednej z jeho rekonstrukcie a to este len zacinali prve kacice......
Ja som sa pytal na to ako je to vytazene, hlavne ma zaujimaju spicky, zatial nic nenavrhujem. Len mi to tak stale udiera do oci ako to chodi prazdne, preto ma to zaujima.
Myslím, že spojka prestala mať význam po tom, čo ružinovskú výpravu kompletne prevzali krasňanské kačice. Najprv jazdili na osmičke, potom aj na deviatke. Myslím, že deviatku po zavedení robila nejaký čas Trnávka, ale nie som si istý.
A keď po presmerovaní 8 na hl.st. a zavedení linky 12 začala zasa nejaké poradia vypravovať Trnávka, tak už asi boli cykly nastavené tak, že by sa odbočiť nedalo.
Ti co castejsie pouzivate trolejbusy na Mudronovej: Nie je tam ta kapacita trochu nadsadena? Zda sa mi ze vacsinou ked tade idem tak tie trolejbusy nie su prave nejak zasadne vytazene. Ale mozno len chodim v zlych casoch.
Pokiaľ ide o Jesenského, tá bola dlhý čas jednosmerná a napojená výhradne od Kameňáku. Pokiaľ viem, vozidlá začínali premávku od Luxorky smer SNP/Špitálska a zaťahovali od SNP/Špitálskej. Druhá koľaj na Jesenského bola vybudovaná tuším v 1979 ako príprava na zrušenie Štefánikovej, pretože od 15.8.1979 do 1.1.1980 jazdilo všetko k Divadlu (2,3,7,8, myslím, že aj 6 dokola, 1,4,5,9 obojsmerne cez Jesenského) a cez Vajanského a Šafko by sa to asi neprepasírovalo.
Bol vraj pokazeny, a koniec nakladu ani nepresiel cez vchodovu, cize uz na zaciatku pri vchadzani Os 4618 blokoval usek, a teda aj 4618 isiel na vyhlad.
Os 4618 prave meskal 10 min, cize tie dve vlaky isli tesne za sebou. Mozno ak ostavaju tych 10 min, ako by to malo byt podla CP, rusnovodica informuju o nezjazdnosti 2. TK, alebo aspon Odbocku Mociar, a prehodili by na 1. TK...... lenze o naklade nikto nevedel.
Keby bolo keby.....
Na autoblok sa jazdi na stop - vyhlad v celej Europe, je to bezna zalezitost.
V tomto prípade ide o to, že trate BA uzla sú zabezpečené autoblokom. A v prípade, že je jazda zabezpečená autoblokom, môže vlak za splnenia podmienok stanovených predpisom Z1 pokračovať i na návesť zakazujúcu jazdu, čo bol asi tento prípad. Otázkou mi skôr ostáva, čo tam robil ten nákladný vlak.
Ike: Oproti sebe nemozu. Zabezpecovacka je nastavena dobre. Autoblok je system zabezpecenia LEN na sirej trati, laicky - pri jazde "za sebou". Jazda podla rozhladu ma logiku. Bohuzial ani ten nadokonalejsi system nemoze zabranit zlyhaniu ludskeho faktora. Rovnako ako pred zhruba 20 rokmi boli mimoriadne caste havarie elektriciek "voz do voza"... A chodili cez krizovatky predpisovo... Zlyhavalo cosi ine.
Na krizovatke nemozes ist na cervenu, rovnako ako vlak nemoze opustit stanicu "na cervenu". V pomere zranenych osob pri mimoriadnych udalostiach zeleznice su na tom tisic krat lepsie ako cestna doprava. Len tam sme si na to uz akosi zvykli a spravy o zabitych v autach nas nechavaju chladnymi.
Zaujimava je ina vec:
posledne vazne nehody na zeleznici sa "nahodou" stali na usekoch na ktore sa zacalo kaslat a odkladat ich rekonstrukcia.
Vykolajenie pod Tatrami - odlozenie prac na koridore Zilina Kosice do neurcita
vykolajenie v Zlatovciach - hadky a pravne spory o rekonstrukciu useku Zlatovce TT koli peniazom
vcera Mlada Garda - tesne po rozhodnuti zrusit TenT koridor v Bratislave....
Aj ked ich priciny su rozdielne, nieco maju spolocne...
Zrejme dosť záleží aj od zabezpečovacieho zariadenia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andreas.Papak