Reakcia na: Ike #184662:
Zrejme dosť záleží aj od zabezpečovacieho zariadenia.
. Informovanosť bola slušná, oznam bol na každej dotknutej zastávke, ktorú som prešiel, a tiež vo veľa vozidlách. Iba to vyvesovali trochu neskoro. Po rannej špičke išla 65 kĺbová Sorka (ešte sa mi to nestalo) . Domov som šiel zo ŽST nové mesto, električky (2, 5) tam chodili poloprázdne, dokonca medzi Novou dobou a Zátiším som bol vo vozni sám
. Vlak mi meškal 50 min., a potom pred piatou sme odišli, a potom bolo vraj viac vlakov nasmerovaných na ŽST Nové mesto, tak tie električky možno nakoniec boli využité, ale aj keď z Hl. St. bola zmluvná doprava DPB. Kvôli tomu vraj vynechalo pár Petržalských poradí, ale pri ich hustote to snáď nebola ž taká katastrofa. Uvidíme ako dnešný deň skončí, ale podľa mňa to (zatiaľ) DPB zvládol slušne.
Ike
K zrážke vlakov sa predpokladá, že vodič jednej súpravy neodhadol vzdialenosť a narazil do druhého vlaku.
Teraz sa spýtam: vlaky môžu ísť pri bežnej premávke (nie posunovaní) na červenú? Bol som v tom, že autoblok funguje tak, že do obsadeného úseku vlak jednoducho vstúpiť nemôže a obsadenie tohto úseku spôsobí aj obmedzenie rýchlosti na vstupe do predchádzajúceho.
V diskusiách však spomínali, že na červenú vlak môže ísť - podľa starých pravidiel rýchlosťou 30 kmh, podľa nových podľa odhadu rušnovodiča. Je to pravda?
Pretože ak hej, tak potom prestávam považovať železnice za bezpečné. Vlastne aj ja môžem ísť na križovatke na červenú, keď pôjdem 30 km a nikoho neohrozím?
Rušňovodič síce vie vlakovú cestu, ale nemusí vedieť a poznať všetky vlaky (aj nákladné), ktoré stretne na trati. Ako pri prejazde na červenú vie, či náhodou nejde vlak oproti?