Reakcia na: Turbo #17814:
K tým pantografom a polpantografom: Kedysi dávno som konštatoval, a toto mi to žiaľ potvrdzuje, že najistejšou cestou k záhube MHD v tom-ktorom meste je pustiť k tomu "fandov", ktorí obdivujú odporové trombelusy, Ráby, T3 výhradne v pôvodnom laku, K2 s vlnitým plechom atď.. Absolútne sa nedokážu vžiť do kože obyčajného cestujúceho, ktorému je to jedno a chce sa odviezť odniekiaľ niekam. Už samotný fakt, že sa na T3G nakúpili pantografy a nie trebárs Vogel sedačky, jasne dokladuje to, pre koho sa ot robí - ešte raz opakujem - celá MHD v Bratislave je hračky, model 1:1 pre pár členov managemnetu a jediné, čo im chýba k jeho dokonmalosti, sú tí otravní vlci...I.
Z
Premavka cez tyzden-skolsky rok:
96-kove poradia su cestujucimi vyuzivane nerovnomerne - v smere Holicska-Nove mesto pri rannom dieli ma napriklad (1) poradie s odchodom z Holicskej 6:17 v podstate az po zastavku Pristavny most takmer plne vozidlo, po zastavku Maximiliana Hella je uz bus obsadeny tak do polovice, maximalne do dvoch tretin. Ale poradie (2) iduce za (1), s odchodom z Holicskej 6:25 ma vozidlo plne tak do dvoch tretin po Pristavny most - sedadla obsadene vsetky a stoji asi 15-20 ludi:cize-udrzi sa aky taky "komfort cestovania". V smere do Petrzalky v rannom dieli su vsetky poradia vytazene tak do polovice az dvoch tretin kapacity klboveho busu-malokedy sa stane, ze je voz vyslovene "narvaty". V popoludnajsom dieli sa ale situacia meni- v smere na Nove mesto sa v 8 z 10 poradi vozi 10 a pol cloveka + wzduch a v smere do Petrzalky sa bus zaplni tak do dvoch tretin kapacity od zastavky Gagarinova, pripadne az od Pristavneho mosta.
Nasadenie 15m vozidla pri zachovani sucasneho intervalu ma PRE i PROTI: PRE-ekonomickejsie vyuzitie kapacity 15m busu pri vyssie spominanych skutocnostiach.PROTI-ako som uz uviedla, niektore poradia byvaju "vytazenejsie" aspon v jednom z dvoch dennych prepravnych dielov-a ked je velkokapacitny klbovy bus trebars na (1) poradi vytazeny do 2 tretin, v 15m by si uz cestujuci sliapali po nohach a narusil by sa aj ten posledny zvysok "komfortu" pri cestovani 96-kou.