myslím si, že ľudia by na 95 vo večerných hodinách (možno aj v skorých ranných) prežili interval 15 min. (namiesto 10 min.)
Podľa mňa by skôr takto mal robiť DPB úspory a nie napr. rušením sedla na 34. Určite by som ľudí nenasral viac ako ich nasral DPB zrušením sedla na L34.
Samozrejme, že bolo. Stále nerozumieš, že tu nejde o vyťaženosť, ale kvalitu služby. Ak je niekde zavedený prestupný systém liniek, musia tam byť krátke intervaly, aby bola MHD použiteľná.
tak to všetky, ale teoreticky môžeš buď spraviť od 21:30 polhodinový interval a buď si istý, že naserieš ľudí. MHD zas nie je iba o tom, že musia jazdiť všetky spoje plné. Neskoršie večerné spoje a skoré ranné sú hlavne o tom, že DP poskytuje určitý komfort ľuďom sa dopraviť aj v inom čase ako sú najväčšie návaly na MHD. Rozhodne nemám chuť na "banskobystrické" intervaly na nosných linkách skoro ráno a neskoro večer.
Ja som tiež sa spojenie 34 a 84, avšak je tu pár dôvodov proti: prestup na hrane na predst. nám. (na 61, 74, 201..) ale napr. aj priame a rýchle spojenie z Dúbravky na Račko (aj z Račka), ale napr. aj do školy/gympla na Vazovovej, či do oblasti Kollárka. (Áno, všade ponúka alternatívu električka č. 5, ale...)
Čo sa 84 týka, študáci s ňou hodne chodia na Prokopa Veľkého na intráky (lebo 184 chodí v obmedzenom čase).
ale, takto sa na L95 v skorých ranných (od cca 4.30 h. do 6.00 h.) a vo večerných hodinách (od cca 21.00 hod. - 23.30 hod.) zbytočne vozí vzduch. Určite to isté v približne tých istých hodinách vozia aj iné linky... ?
takže teraz sa musí všetko riadiť podľa šablóny L68?! ? L68 má byť v preklade mimo špičky s L88, preto je aj problém so zámerom L68 v sedle posilniť, lebo posilnila by sa a rozbil by sa preklad s L88, navyše L88 by mala mať nadväznosť na L80, takže toto je taký "trojlístok", ktorý musíš riešiť ak chceš hýbať s jednou z týchto troch liniek. Osobne by som navrhol zlepšenie spojené so šetrením a síce spojiť L34 a 84, čím by sa ušetrilo a zároveň by sa vrátil do Dúbravky sedlový interval 7-8min, aj keď by už nechodil bus z Dúbravky na Predstaničné nám. ale na SAV.
Áno presne, slovenská implementácia. Všeobecne nastavené pravidlá sú ok, keďže Majo tu dal link čo sa robí v Maďarsku, alebo Praha aj s prispením €-fondov predlžuje A-čko... a tu fakt neobstojí tá výhovorka, že Bratislava produkuje nadpriemer HDP EÚ...
podľa tejto tvojej logiky by mali električky jazdiť večer nie v 20 ale v 30min intervale aby na radiále dávali 15min interval ? uvedom si, že pri autobusovej linke s klbákmi pri 10min intervale je to kapacitne rovné električkovej linke s duplákmi pri 20min intervale. Bohužiaľ vďaka ničnerobeniu za Ďurkovského a teraz to vyzerá, že aj sabotovaniu električky vďaka TEN-T bude Petržalka dlho predlho odkázaná na autobusy. Mám dojem, že čím ďalej, tým je menej jasné, čo vlastne má byť postavené a čo má fungovať.
V Tescu nenakupujem vobec. Seriem na ich pseudozľavu. A od človeka s nadpriemerným IQ by som očakával to isté. Samozrejme, že nezískaš vačšiu zľavu - utratil si viac peňazí, takže zľava je stále plusmínus rovnaká. HJe to presne tak isto ako u ZSSK. Nejako si sa zamotal.
To je ale slovenská implementácia, nie všeobecne záväzné pravidlá ROP-ov. Ako som už písal, EÚ rozprášiť, fuj. Najprv ti zoberie peniaze a potom bude stanovovať, čo s nimi možeš urobiť (samozrejme po odobraní desiatku) ? .
A predsa bráni. Obmedzenosť a debilita politikov, ktorí o tom rozhodujú. Bodaj by som sa mýlil.
Veď aj doteraz, prečo máme také operačné programy ako máme a prečo sú tam tak nastavené podmienky čerpania a oprávnené aktivity? Ja mám pocit že to je poplatné dobe (a najmä vedeniu štátu), keď to vznikalo.. Všetko nasvedčuje tomu, že sa išlo sa podľa hesla: "len preboha aby nič z Eurofondov nešlo do Bratislavy!!"
Krátke intervaly medzi spojmi sú jedným zo základných znakov nosnej linky. Na našich nosných linkách sú zavedené určité štandardy, ktoré by sa v žiadnom prípade nemali porušiť. Predĺženie intervalu na 15 minút by bolo porušením jedného z nich.
Dobre viem, aké sú u nás teraz možnosti, svojím predošlým príspevkom som chcel povedať, že nám (=Slovensku) nič nebráni v tom, aby sme si do ďalšieho programového obdobia tam zahrnuli aj stavbu nových električkových a trolejbusových tratí.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majo