Reakcia na: si #16822:
Dnes rano (ako skoro kazdy den) som sa viezol 280-kou do prace. A vzdy sa viacej tesim, ked mi dojde starucicky Ikarus, miesto serbela B 741. Ano, mas pravdu, tie Ikarusy su tiez v dezolatnom stave, ale na rozdiel od Karosy su aj o nieco starsie. A musis uznat, ze niektore vyzeraju lepsie ako porovnatelne novsie Karosy. Opacne plati tiez tvrdenie, ze niektore B 741 su krajsie a lepsie ako Ik280, ale tam je uz znacny vekovy rozdiel. Napr. keby mi na 198 jazdili take vozy, ako 4207 alebo 4210 (linka 84), tak mi to nevadi. Ale ked uz stary serbel, tak radsej Ikarus, tam sa citim bezpecnejsie. A ohladom vypadavajucich okien: Deko ma minule skoro zabil, ked som len tak zo srandy skusl zatlacit zadne okno na nejakom serbli B 732 z 2. kolony. Posulnul som ho asi o 2 cm, ale vratilo sa spat. A vies preco? Lebo nejaky dielensky pracovnici sikovne nanitovali take elegantne kust plechu zo zadu od strechy... A BigMacovi sa stalo, ze isiel v Karose a ta stratila zadne okno... Akoze, ked vidim v zakrute, ako sa ohyba cela strecha a raz je fuga medzi oknom vpravo hore a vlavo dole a potom opacne, tak to je naozaj moc (videne na 3183 ci co to bolo). Akoze ukaz mi jeden taky Ikarus... Navyse, tie strechy pri Karosch su oblozene velmi tenkymi dostickami, ktore lubia prasknut (detto bocnice) a potom to vyzera tak ako vyzera... Inac, vsimni si okolie klby v B 741. Tie zabrany, co tam su, aby si nepadol do klba prenasaju zatazenie z bocnice na podlahu. Pozri si to blizsie a uvidis. Ale to evidentne tak nebolo myslene. Preto to aj praska. Dielensky to krasne zvaraju a zvaraju, vyzera to hrozne. Akoze, co je to za autobus, ktory neunesie svoju vlastnu strechu? Minule som isiel v dajakom serbli B 741 z 1. kolony a pozoroval som, ako sa bocnica voci podlahe pohybuje v rozmedzi 5 cm! Ja viem ze za to mozu aj cesty, ale ukaz mi taky Ikarus. Tpria aj zvisle madla od stechy k podlahe. Zvycajne je to pri streche prehnute, najcastejsie aj popraskane...
Karosa je serbel, nedokonceny autobus, zvratena konstrkcia. B 961 ma presne tie iste stresne panely, bocnice, a podla mna bude vykazovat presne tie iste vady - praskanie obkladov, postupne rozpadavanie sa. A fakt, ze B 961 ma iny klb neznamena ze to tam aj bude tuhe. Ja osobne som ten klb videl v B 941, je to des. To je ich vlastna konstrukcia, alebo to niekde ukradli? Kazdopadne je ten "hribik" nieco strasne. Akoze v nizkopodlaznom vozidle je to OK, ale vo vyse podlahy 900 mm nad cestou??? Mna nikdy nepresvedcis, ze B 961 je dobry autobus, je to serbel. A k tomu este aj zvrateny.
Turbo
Ohladom B 961:
1. Nie su nebezpecne? A co takto dvere? No, mame v BA nejake skusenosti so samootvaranim pocas jazdy... Aky to bol voz? Kto doplni cislo? 4xxx...
2. Nepohodlne? Ano, sadni si na 2. napravu smerom ku klbu. Preco to tam nie je ako u B 732? Teda normalne, tak ako to ma napr. Ik 283?
3. Nespolahlive? Co som pocul od roznych ludi co s tym maju do cinenia, tak za velmi spolahlive tie autobusy nepovazuju. Ale to sa tykalo B 741, neviem aky maju nazor na B 961. Zrejme bude rovnaky.
4. Rozpadavajuce sroty? Hmm, staci si porovnat rovnako (ne)udrziavany Ikarus 280 vs. Karosa B 741. Pricom su tie Ikarusy aj starsie. Napriek tomu niektore vyzeraju lepsie ako Karosy. Navyse, take veci ako "trhajuca sa podlaha", "prepadnute, nekomfortne sedadla", "otrhane madla", "vypadavajuce okna", "prepadajuce sa schody" a pod. su vylucne problemy Karos. To ani kataforeza nevyriesi (tie prepadavajuce schody mozno). Neviem o tom, ze by Ik 280 mali tieto problemy.