Reakcia na: si #16822:
Dnes rano (ako skoro kazdy den) som sa viezol 280-kou do prace. A vzdy sa viacej tesim, ked mi dojde starucicky Ikarus, miesto serbela B 741. Ano, mas pravdu, tie Ikarusy su tiez v dezolatnom stave, ale na rozdiel od Karosy su aj o nieco starsie. A musis uznat, ze niektore vyzeraju lepsie ako porovnatelne novsie Karosy. Opacne plati tiez tvrdenie, ze niektore B 741 su krajsie a lepsie ako Ik280, ale tam je uz znacny vekovy rozdiel. Napr. keby mi na 198 jazdili take vozy, ako 4207 alebo 4210 (linka 84), tak mi to nevadi. Ale ked uz stary serbel, tak radsej Ikarus, tam sa citim bezpecnejsie. A ohladom vypadavajucich okien: Deko ma minule skoro zabil, ked som len tak zo srandy skusl zatlacit zadne okno na nejakom serbli B 732 z 2. kolony. Posulnul som ho asi o 2 cm, ale vratilo sa spat. A vies preco? Lebo nejaky dielensky pracovnici sikovne nanitovali take elegantne kust plechu zo zadu od strechy... A BigMacovi sa stalo, ze isiel v Karose a ta stratila zadne okno... Akoze, ked vidim v zakrute, ako sa ohyba cela strecha a raz je fuga medzi oknom vpravo hore a vlavo dole a potom opacne, tak to je naozaj moc (videne na 3183 ci co to bolo). Akoze ukaz mi jeden taky Ikarus... Navyse, tie strechy pri Karosch su oblozene velmi tenkymi dostickami, ktore lubia prasknut (detto bocnice) a potom to vyzera tak ako vyzera... Inac, vsimni si okolie klby v B 741. Tie zabrany, co tam su, aby si nepadol do klba prenasaju zatazenie z bocnice na podlahu. Pozri si to blizsie a uvidis. Ale to evidentne tak nebolo myslene. Preto to aj praska. Dielensky to krasne zvaraju a zvaraju, vyzera to hrozne. Akoze, co je to za autobus, ktory neunesie svoju vlastnu strechu? Minule som isiel v dajakom serbli B 741 z 1. kolony a pozoroval som, ako sa bocnica voci podlahe pohybuje v rozmedzi 5 cm! Ja viem ze za to mozu aj cesty, ale ukaz mi taky Ikarus. Tpria aj zvisle madla od stechy k podlahe. Zvycajne je to pri streche prehnute, najcastejsie aj popraskane...
Karosa je serbel, nedokonceny autobus, zvratena konstrkcia. B 961 ma presne tie iste stresne panely, bocnice, a podla mna bude vykazovat presne tie iste vady - praskanie obkladov, postupne rozpadavanie sa. A fakt, ze B 961 ma iny klb neznamena ze to tam aj bude tuhe. Ja osobne som ten klb videl v B 941, je to des. To je ich vlastna konstrukcia, alebo to niekde ukradli? Kazdopadne je ten "hribik" nieco strasne. Akoze v nizkopodlaznom vozidle je to OK, ale vo vyse podlahy 900 mm nad cestou??? Mna nikdy nepresvedcis, ze B 961 je dobry autobus, je to serbel. A k tomu este aj zvrateny.
Turbo
Odmietate uznat fakty. A to najma si, z ktoreho mam pocit, ze nema rad Ikarus iba preto, ze je madarsky...
m@rtin (alebo Fafejto): Mne je jedno, co si myslis. Moj nazor na Karosu som napisal. Ale nebudem sa tu hadat, takato diskusia tu bola uz mnohokrat, vzdy z rovnakym vysledkom, ktory bol: Zastancovia Ikarusu maju za sebou velmi dobre prevadzkove hodnotenie, kvalitnu konstrukciu, spolahlivost vozov a ich nenarocnost na udrzbu. Zastancovia Karosy argumentuju cenou (co je vsak pri Ik C83 rovnake), atraktivitou (akou?), a opieraju sa o vyrobne a exportne cisla. Dalej vychvaluju, ako sa Karosy radu 900 dobre predavaju do Francuzka a pod. Fafejto, prosim ta, ked sme uz pri tom, vies mi zistit, kolko z tych vyvezenych Karos 900 je typ B a kolko C? A kolko a akych je klbovych. To by ma moc zaujimalo. Totiz osobne si myslim, ze Francuzi by urcite nekupili taku zvrhlost, ako B 961. Ale napr. C 954 na medzimestskych linkach si viem predstavt. Na take zalezitosti ten bus uplne staci.