Reakcia na: ja #13713:
chod - ja som tam bol len 1 den, a je to lepsie, ako v clanku pisu 
Turbo a spol s elinami. No uznavam, ze nase eliny su v zlom stave, ale aj tak su najmladsie, ci jedny z najmladsich z byvaleho CSSR/CSFR. Samo, ze inde uz maju aj par astier - ale je to najma kvoli rozchodu (turbo). Ved v brne, ci ostrave prevadzkuju ovela starsie eliny ako u nas (vekom). Ale jednak ich vsetky skoro maju zrekonstruovane - nie sice v takom velkom style, ako su sumperacke reko - ale v roznych stupnoch - ale najma sa kladol doraz na osadenie buse panelmi a vymenou interieru - tie maju vsetky rovnaky a dobry (porovnatelny s K2s). A tie eliny (vsetky) vyzeraju, ako keby boli nove - jednak su uplne ciste - schvalne som prechadzal prstami po rohoch okien - a kupodivu ziaden prach, ci spina. Ale to som tu uz pisal. Este poznamka, ze v ostrave maju 60km elektrickovych trati (nie liniek!) - cize je to viac ako mame tu v BA (ak sa nemylim, tak o 50%). Aj samotne trate su v lepsom stave. Jedine, starsie sunty tam boli nerekonstruovane KT8D - na nich bol uz vidiet vek. Ale stale boli lepsie, ako napr. nasa parrocna K2S 7103 :(( - som ju videl vcera a chcelo sa mi plakat :(((
Jo chcel som povedat, ze eliny, ako kolajove vozidla maju ovela dlhsiu zivotnost ako busy, takze sa nemenia tak casto (teda typovo) - mozno 2-3x za 100 rokov
Este poznamka k Astram. No sa priznam, ze astry by som u nas nechcel. Odviezt sa starou T3 a astrou (na tej istej trati), tak je jednoznacne komfort pre cestujuceho na strane otocneho podvozku a to radikalne. Co sa tyka Tria - tam je to lepsie - to sa uz vyrovna (co sa tyka komfortu jazdy) T3-kam.
No vykecal som sa. Pekny den.
martiner
1) OK moze byt. Len dodam, ze v dpb sa to zlepsuje. Ked je nieco par rokov systematicky rozkladane, neda sa to opravit za jeden den. Miesto toho, aby si videl tie drobne pozitiva stale opakujes to iste. Nemyslis ze ak to cita niekto z dpb, ze je tym paradne znechuteny?
2) niekde som tu cital nieco o ceskom priemysle... Skelet Mercedesu z "ceskeho Holysova" asi nebude cesky priemysel, ze?
3) zober si ako dlho Agory v Prahe prevadzkujete. Myslim ze niekolko rokov. Ak sa kupia do BA Mercedesy, tak o 5-10 rokov budeme mat v BA stale slusne moderene vozy a vy budete mat stare agory (je samozrejme ze zas kupite nieco nove atd..).
7) hej.. a z tych casich 32mld je vyse 6mld na opravu metra (ak chceme rupat)... ohladne rozpoctu BA je to podobne ako v bode 1. 10 rokov systematickeho rozkladania a srania na BA (Vladovlady...) neopravis za den... Nie su dolezite len absolutne, ale aj relativne narasty.. padlo tu cislo 53%. To je o polovicu (pre horsich poctarov by to v Prahe robilo cca 50mld).