Reakcia na: tr3mp #132270:
myslel som si to, inak si pamätám, že kedysi strašne dávno, cca 20 rokov dozadu, bola súčasná B1 prezentovaná ako "zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel", lenže mi zišlo na um - čo keby som za tým zjazdom zjazd na Krasovského bicykel kvázi tlačil popri ceste dajme tomu v protismere od zjazdu po most ako chodec? ? a druhá vec - naozaj nemusím mať na bicykli svetlá (myslím fyzicky namontované, nie iba zapnuté) keď je deň?
Re #132272 Jezo: lenže maršky mali nevýhodu, že sa platilo "na drevo" tým pádom mal DPB veľkú výhodu v električenkách... a bude ju mať zrejme vždy oproti hocijakému súkromnému nedotovanému prepravcovi, ktorý by si réžiu mal vykryť iba v cene lístka...
MiroBA
Vydieranie som myslel obrazne povedané.
-Vysvetlím polopate.
DPB ako dopravca má v BA tak povediac monopol a nemá výraznú konkurenciu. Ved reálne -mimo tých ktorí nemajú
auto,( tu predpokladám, že podporovať individuálnu dopravu predsa nechceme ), čiže 90percent nevodičov je odkázaná len na DPB.
(jedine napr. tí čo bývajú v Rači a majú prácu v okolí Hl. stanice možu využívať aj vlaky)
Proste DPB je si vedomý, že mnoho ľudí je proste na nich odkázaných BEZ ohľadu na kvalitu služieb a preto sa im vôbec neráči ich úroveň zvyšovať.
A navyše sústavné zvyšovanie cien je nepriamo úmerné so zvyšovaním úrovne poskytovaných služieb.
DPB pýta od nás všetkých stále viac penazí za stále horšie služby (-toto nezachrání jeden darovaný autobus, 30ročné zastaralé električky s novými čelami, a 20 požičaných 12m autobusov, 6 nových trolejbusov zo 126 a prťaté nepekné SORy si možu strčiť) pri čom mnohí hlavne zime nemajú jednoducho na výber
(leda ak by chodili napr. z centra mesta na koniec Petržalky hodinu a pol pešo a v zime na bicykli tiež nie je bohvie čo) - to myslím určitým svojím spôsobom takpovediac vydieranie je.
A tu ma napadlo. Čo by sa stalo, keby niekto - nejaký podnikatel by kúpil zopár najnovších autobusov, najal zopár vodičov a začal voziť ľudí za voľačo nižšie cestovné po trasách najdôležitejších radiálnych liniek? A časom by svoju súkromnú linkovú sieť rozširoval. Že by niekto takto prostredníctvom zdravej konkurencie podkúril DPB pod nohami?
-Hned by sa začali inak správať.
S tými katastrofickými scenármi. Na ja dúfam, že do septembra sa prenajať alebo kúpiť ojazdené vozidlá podarí -ale zatial som nič také nepočul ani nečítal. Iba čítam, že DPB má k dispozicií stále menej vozidiel. To už by mali teraz zháňať lebo 15 autobusov im nikto nepožičia len tak za 5minút.