Reakcia na: Ike #125714:
Začnem od konca. Nemyslím že by stačili pre prímestské linky na celom Slovensku len 3-ciferné čísla. A keď, bolo by to dosť natesno."s prvým návrhom nesúhlasím, lebo zohľadňuje číslovanie príliš bratislavocentricky... ako som už spomínal, linky z Trnavy (napr) budú mať všetky označenie 3xx a pre Trnavčanov to bude absolútne nepoužiteľné...."
Samozrejme, že číslovanie bude príliš bratislavocentrické. Však sa jedná o Bratislavskú integrovanú dopravu. Akurát, že by bola do nej zaintegrovaná aj ČASŤ liniek z TTSK (približne v tom rozsahu ako som písal minule). Ja som nikdy nikde netvrdil, že do BID by mali byť zaintegrované všetky trnavské linky až po Nové Mesto. Tie by boli súčasťou budúceho trnavského IDS (TID), ktorý by sa v určitých miestach prelínal s BID. Na týchto miestach by bolo potom treba zabezpečiť rovnako veľké a číslované zóny, rovnaké čísla liniek a podľa možností aj rovnaké tarifné podmienky.
V realite by to potom vyzeralo tak, že cestujúci pri ceste z TT do BA by využíval BID, na ceste zo Šekvíc do Hlohovca TID. Na linke z Modry do Trnavy by mohol cestovať tak na lístok BID ako aj TID.
Zásadným problémom (teda okrem ochoty dohodnúť sa) by bolo delenie tržieb.
N/A
V prípade BA kraja mi jednoducho jeho veľkosť príde strašne malá, aby bol tarif IDS len po nejakú druhú alebo tretiu menej významnú dedinu od BA. Minimálne by mal byť jednotný tarif IDS aspoň po Skalicu, Trnavu, Dunajskú Stredu, čiže aspoň na začiatok bratislavský a trnavský kraj.
Spomínaš pravidelný grafikon, čiže nejaký takt, ktorý by nemal byť len nejaký, ale mal by to byť integrálny taktový grafikon. Od ZSSK, ktorá nedokáže urobiť obyčajný takt, chceš nejaký pravidelný GVD? Veď tam nemajú poňatie, čo je to ITG. Preto ak bude nejaký IDS a bude mať nejakého rozumného koordinátora, bude potrebovať, aby tieto spoje aj financovala. A tu pri veľkosti by hneď vznikol problém, že napr. BA kraj by chcel napr. 30 minútový takt ale TT kraj by na to peniaze nedal. Takže čo by bolo? Vlaky po Šenkvice?
Ale to už narážame na ďaľší problém, že kraje ani nemajú ako a z čoho financovať železničnú regiomálnu dopravu, bol návrh zákona, že by financovali jednovúckové vlaky, čo však bol absolútne sprostý naávrh, lebo viacvúckové vlaky by boli stále v kompetencii MDPT SR.
Navyše keď teraz zase ministerstvo začalo riešiť myšlienku financovania regionálnej dopravy krajmi, tak samotné kraje odmietli prevziať na seba túto kompetenciu. Tak ako tu chceme robiť IDS?
Chceme mať to, čo majú napr. Češi, ale že treba poupravovať zákony, tak ako majú oni, to nikoho ani nezaujíma.
U nás je IDS ešte veľmi vzdialená budúcnosť.