Reakcia na: N/A #125716:
Si určite ten istý ufo, čo sem prispieva už odjakživa? Však vlaky v rámci IDS nebudú končiť na jeho hranici (tak ako nekončia ani v iných IDS), ale budú plynule pokračovať ďalej (podľa potreby ZSSK). Zmení sa však ich grafikon (bude pravidelný), dostanú "čísla liniek" a na tratiach v rámci IDS budú platiť OKREM dokladov ZSSK aj doklady IDS. A potom ešte také drobnosti, ako schéma liniek, tarifné podmienky... vo vozňoch.
Valec
2xx smer Záhorie (všetko okolo tratí ŽSR 11x)
3xx smer Pezinok, Trnava (všetko okolo tratí ŽSR 116 a 120)
4xx smer Senec, Galanta (okolie tratí ŽSR 130, 133)
5xx smer Dunajská Streda (okolie trate ŽSR 131)
6xx smer Rakúsko a Maďarsko
Takto navrhnutý systém zachováva oblastné označovanie liniek podľa regiónov, poskytuje dostatok voľných čísiel (aj pri rozšírení do TTSK a ponecháva aj dostatok voľných pozícií pre kódy rôznych označení (nočáky, písmená, piktogramy).
Re #125676 810zssk: "Navrhovany system je stavany na smery, preto nie je problem do neho pridat iny IDS, prave naopak"
Práve že je problém na Záhorí, kde sú vyčerpané všetky možnosti. Ako by si očísloval zónu do ktorej by patril Plavecký Peter?
Celoslovenské označovanie liniek mi až tak utopistické nepríde, obzvlásť keď sa časom zavedú IDS v každom kraji. Potom by sa mohlo kľudne stať, že v jednom IDS budú premávať 2 linky s rovnakým číslom.
Preto by som navrhoval nahradiť súčasné 6-miestne čísla nahradiť štvromiestnymi nasledovne:
súčasné
xxxyyy kde
xxx je kód (okresného?) mesta z ktorého linka vychádza
yyy je číslo linky
navrhované
xyyy kde
x je číslo kraja vydávajúceho licenciu (pričom 0 by bola rezervovaná pre medzinárodné linky)
yyy je číslo linky, ktoré by bolo zároveň zobrazované na tabuliach transparentoch (s tým, že 0xx by bolo označenie pre diaľkové linky).
Ale už som ti to niekde raz písal.