Reakcia na: 810zssk #125741:
No sú tu aj pozitíva. Ale napr. stavba ŠRT skrz Slovensko je podporovanie niečoho čo ide proti nám. My sme za tie roky úplne degradovali nákladnú dopravu. Tá mala vykrývať straty z osobnej dopravy. Cestujúci vníma len osobnú dopravu, ale aj nákladná je veľmi dôležitá z hľadiská prímov najmä. Keby sme postavili ŠRT, tak by sme si úplne odpálili Čiernu nad Tisou, tie kilometre koľajníc, by sme mohli dať do zberu akurát tak potom ? Mimochodom škoda, že z plánovanej konjuktúry Českého a Slovenského Carga neostalo nič. Medzitým Rakúske Cargo získalo podiel v Maďarskom a všetko vezú cez Maďarsko, takže zas sme sa vyčkávaním dobre okradli. Keby sa to podarilo spojiť, jak by Rakúšania šklebili papule ?
Valec
"s prvým návrhom nesúhlasím, lebo zohľadňuje číslovanie príliš bratislavocentricky... ako som už spomínal, linky z Trnavy (napr) budú mať všetky označenie 3xx a pre Trnavčanov to bude absolútne nepoužiteľné...."
Samozrejme, že číslovanie bude príliš bratislavocentrické. Však sa jedná o Bratislavskú integrovanú dopravu. Akurát, že by bola do nej zaintegrovaná aj ČASŤ liniek z TTSK (približne v tom rozsahu ako som písal minule). Ja som nikdy nikde netvrdil, že do BID by mali byť zaintegrované všetky trnavské linky až po Nové Mesto. Tie by boli súčasťou budúceho trnavského IDS (TID), ktorý by sa v určitých miestach prelínal s BID. Na týchto miestach by bolo potom treba zabezpečiť rovnako veľké a číslované zóny, rovnaké čísla liniek a podľa možností aj rovnaké tarifné podmienky.
V realite by to potom vyzeralo tak, že cestujúci pri ceste z TT do BA by využíval BID, na ceste zo Šekvíc do Hlohovca TID. Na linke z Modry do Trnavy by mohol cestovať tak na lístok BID ako aj TID.
Zásadným problémom (teda okrem ochoty dohodnúť sa) by bolo delenie tržieb.