Reply on: Valec #125734:
Pravdu píšeš :"Ťažko presvedčíš papalášov z TTSK, aby sa podielali (a hlavne financovali) na doprave v rámci BID (obzvlášť, keď integrovaná doprava na Slovensku existuje len na papieri), lebo ide aj o záujem ich voličov" Ani ja si nemyslím, že TTSK bude mať sebemenší záujem. Oni nevedia ani pre seba urobiť normálny grafikon s pravidelnými intervalmi a tvária sa, že je to normálne...Pozn. 2: Koncepcia BID tu bola prezentovaná už pred vyše rokom a jeden z jej autorov tu vtedy v hojnom počte (oproti zvyčajnému stavu) odpovedal na prípadné otázky. Kde ste všetci vtedy boli, keď podaktoré časti vám začali vadiť až dnes?"
Pokiaľ ma pamäť neklame tak na dátum okolo jedného roku naspäť, bol viazaný začiatok BID nie? A kde je v skutočnosti BID? Na papieri a s papierom si môžme vieš čo utrieť... "Odborníci" sa tam hrajú už rok neviem s čím preboha, avšak aspoň nás dobre ohli a my môžme tupo pozerať kde sú tie sľubované BID linky...
N/A
V prípade BA kraja mi jednoducho jeho veľkosť príde strašne malá, aby bol tarif IDS len po nejakú druhú alebo tretiu menej významnú dedinu od BA. Minimálne by mal byť jednotný tarif IDS aspoň po Skalicu, Trnavu, Dunajskú Stredu, čiže aspoň na začiatok bratislavský a trnavský kraj.
Spomínaš pravidelný grafikon, čiže nejaký takt, ktorý by nemal byť len nejaký, ale mal by to byť integrálny taktový grafikon. Od ZSSK, ktorá nedokáže urobiť obyčajný takt, chceš nejaký pravidelný GVD? Veď tam nemajú poňatie, čo je to ITG. Preto ak bude nejaký IDS a bude mať nejakého rozumného koordinátora, bude potrebovať, aby tieto spoje aj financovala. A tu pri veľkosti by hneď vznikol problém, že napr. BA kraj by chcel napr. 30 minútový takt ale TT kraj by na to peniaze nedal. Takže čo by bolo? Vlaky po Šenkvice?
Ale to už narážame na ďaľší problém, že kraje ani nemajú ako a z čoho financovať železničnú regiomálnu dopravu, bol návrh zákona, že by financovali jednovúckové vlaky, čo však bol absolútne sprostý naávrh, lebo viacvúckové vlaky by boli stále v kompetencii MDPT SR.
Navyše keď teraz zase ministerstvo začalo riešiť myšlienku financovania regionálnej dopravy krajmi, tak samotné kraje odmietli prevziať na seba túto kompetenciu. Tak ako tu chceme robiť IDS?
Chceme mať to, čo majú napr. Češi, ale že treba poupravovať zákony, tak ako majú oni, to nikoho ani nezaujíma.
U nás je IDS ešte veľmi vzdialená budúcnosť.