Reakcia na: 810zssk #111774:
V zasade nie som proti elektricke pod zemou, ak by si to vyzadovala situacia (napr. vela krizovatiek), ale zas na druhej strane je elektricka aj vyznamny mestotvorny prvok. Ved staci si pozriet stare pohladnice a vidis, ako sa uz v tych casoch chvalili mesta tym, ze im po hlavnej ulici jazdi elektricka. Ak sa pozries na mesta, kde je teraz (alebo v nedavnej minulosti bola) obnovovana elektrickova doprava (napr. Croydon, Strasbourg atd.), vsade najdes elektricku prechadzat aj najuzsim centrom mesta.
Majo
Re #111766 eripmav: Preco chces nasu elektricku silou mocou prerabat na metro? Vacsina miest, porovnatelne velkych ako BA, nema metro, nema elektricku pod zemou a vobec im to nechyba, rovnako ako u nas. Ved cez centrum sa v BA nejazdi 10 - 15 km/h, ale vo vacsine usekov okolo 30 km/h. Vacsina ludi aj tak vystupuje a nastupuje v centre a ten cas, co by ziskali rychlejsou jazdou cez centrum by sa aj tak stratil v podchodoch a na eskalatoroch, kym by sa dostali na povrch. A ako by v centre mesta vyzeral plot na oddelenie elektrickovej trate, si radsej ani nechcem predstavit. To niekde na radiale mozno, ale v centre urcite nie! Hlavnou podstatou elektricky je, na rozdiel od zeleznice ci metra, priblizit sa k ludom. To sice neznamena, ze musi ist pomaly pod branami domov a rychlostou 15 km/h, ale zas vyhodit ju na nejaky oploteny koridor v 2-metrovej vyske na okraji sidliska (nieco ako parzska trat Komorany - Modrany) a cakat, ze tam budu ludia chodit 15 minut peso, je opacny extrem.