Reakcia na: d3k0 #102633:
Ja rozhodne rypat nechcem, vzdy som BID podporoval. Lenze zdrazenim si nikoho neziskate. A toto bude hlavne pri busoch zdrazenie.
A pouzil si velmi dobry argument, ze ak by sa od roku 2004 zohladnovala inflacia, tak by PCL pre 1. pasmo stal 685 Sk. Takto dostanu cestujuci za 679 Sk PCL pre celu Bratislavu. Takze realne je to oproti roku 2004 zlacnenie pre vsetkych okrem tych par vlastnikov PCL cisto pre 2. pasmo.
Moja odpoved je, ze tieto mesta nie su take bohate, aby si mohli dovolit poskytovat dalsie zlavy. Pretoze presne o tom 30' CL a 1.-pasmova elektricenka su. O dalsich zlavach. A castokrat aj o dalsich problemoch, ked niekomu nevyjde prestup a uz mu 30' listok neplati a namiesto za 18 Sk cestuje za 32 alebo 36; ked si niekto neuvedomi hranicu pasma v ramci jedneho celku a stoji ho to k PCL pre 1. pasmo este dalsich 1400 korun. Proste zbytocne zlozity system. Novy nebude jednoduchy, ale pre Bratislavcanov bude rozhodne jednoduchsi.
a ja ze odkial vietor fuka 
Cize tebe by sa pacilo, keby sa v prvom kroku zvysila cena 1.-pasmoveho PCL na 660 Sk a v druhom kroku na vyslednych 720 Sk? A mali by sme opat jednotny listok, akurat ze o 40 korun drahsi ako je navrh BID... Takze teraz mi uz nie je celkom jasne, ci ti ide o nezdrazovanie alebo zdrazovanie 
Kazdopadne kazda pripomienka je cenna, aspon je zrejme, co treba objasnovat.

Pytas sa, aka je to spravodlivost. Jednoducha - teraz su obyvatelia 2. pasma znevyhodovani hned 2x - jednak platia drahsie cestovne a jednak maju nizsiu ponuku spojov. Takze sice budu Bratislavcania platit vsetci rovnako, ale taky obyvatel Cunova bude mat vecer spoj raz za 30-40 minut, zatial co ty ho budes mat castejsie a uz nie len jednu linku. To bude (je) ten profit obyvatelov byvajucich blizsie k centru.

A len na okraj... ked ma niekto garantovat rovnaku uroven trzieb (=doplatit pripadnu stratu), nemal by potom zinkasovat cely pripadny zisk?
kecho
viem, lenže prepokladám, že keď boli pripomienky akceptované, že sú aj v texte tarify a pozri tam:
"Tarifa BID ... Upravuje podmienky a ceny" + "Úhrada za cestovanie bez platného cestovného lístka je do 100-násobku základného cestovného."
čiže DO 100-násobku môže byť teoreticky aj 0,-Sk ? a na to sa môžem napr. odvolať, že prečo využíva prepravca hneď pri prvom priestupku maximálnu sadzbu...
podľa mňa by v tarife malo byť priamo zakotvené, aká je výška pokuty a za čo, pretože nevidím dôvod prezerať kvôli tomu ďalších xy zákonov
btw. pokuta po novom už bude 1500 Sk, ak to napokon bude presne 100-násobok, nie?
Re #102543 d3k0:
a čo keď cestujem iba v prvom? to je niečo podobné, ako keby si na pumpe chcel kúpiť 40 litrov, lebo nemáš väčšiu nádrž, ale oni ti povedia, že majú iba 50-litrové kanistry...
veď aj teraz mám pre 1. pásmo a za posledný rok som išiel do druhého dovedna 1-krát, aj to len bleskovo, takže to istil 30-min. lístok čo je menej ako cca 700,- Sk. čiže pre ľudí, ktorí jazdia iba v 1. pásme viac ako 10-percentné zdraženie, ďakujem pekne...