Reakcia na: Marcelllooo #100008:
"Obavam sa, ze dostatocna nasratost sa na magostrate nenajde - ved ide o odstranenie stavebnej uzavery v okoli Chorvatskeho ramena." - na odstránenie stavbnej uzávery netreba stavať ani vlak ani električku. Je to administratívny úkon. Stavebná uzávera s kľudne môže zrušiť, keď sa rozhodne o tom, že v budúcnosti sa už nič v danej oblasti neplánuje v rozsahu verejného záujmu a pod.
"Prevaha ponuky prace nad dopytom sposobuje konkurenciu na strane ponuky, teda ludia su ochotny robit to iste za menej penazi. " - zase tie pojmy. Už sa Vám tuším z tých odborných výrazov pletie hlava. Tak to vysvetlím úplne polopatisticky. Pokiaľ mám veľa voľných pracovných miest a málo ľudí kotrí prácu hľadajú, trpím nedostatkom zamestnancov. Ako ich môžem získať? Jedine tak, že ponúknem lepšie podmienky ako iný zamestnávateľ. Čo sú pre zamestnanca lepšie podmienky? V prvom rade mzda za vykonanú prácu. Z Vašej definície ale vyplýva nasledovné. Ponúkam prácu, nemám zamestnacov. Idem ku konkurencii a ponúknem im, keď prídu ku mne pracovať, nižší plat.
"Vas rozum bude asi naozaj rozum sedliaka, ktory prisiel do velkeho mesta. " - na to len jedna poznámka. Narodil som sa a celý život prežil v ja aj moji rodičia aj starý rodičia v Bratislave, takže na rozdiel od drvivej väčšiny obyvateľov Petržalky som Bratislavčan, aj keď som sa už pred pár rokmi z vlastného rozhodnutia presťahoval do jednej z obcí na okolí Bratislavy.
"Ked poznate zlozenie projekcneho timu pracujuceho na trati do Petrzalky - predstavte jeho zlozenie." - toto som ani v jednom zo svojich príspevkov netvrdil, treba čítať vety gramaticky správne. "Na celom projekte pracoval a pracuje určite celý štáb odborníkov." z gramatického hľadiska, a tak to aj bolo myslené, som vyslovnil domnienku nie tvrdenie.
"Z regionalneho hladiska vsak tato potreba uz je." - z regionálneho hľadiska to tu už aj existuje a po zavedení BID v plnom rozsahu sa stane z toho celkom funkčný systém. Nikto nemá záujem voziď do Bratislavy ľudí z Malaciek alebo Pezinka električkou.
"Ked sa chceme bavit na vysokej akademickej urovni, museli by sme mat predovsetkym potrebne vedomosti. " - plne suhlasim, preto je tazke sa s Vami bavit na vysokej akademickej úrovni. Bavenie sa na vysokej akademickej úrovni totiž nie je o tom, kto povie alebo napíše čo najviac cudzích slov. Okrem iného k tomu patrí aj používanie diakritiky, keď už sme pri tom.
"A paralela s matkou - ak ju chceme pouzit - ze to dieta je uz dospele a chce si svoj zivot zariadit samo podla svojho. " - čo Vám bráni zorganizovať petíciu a vyhlásiť referendum za osamostatnenie Petržalky. Máte na to z hľadiska legislatívy plné právo. Len si treba uvedomiť, že rodičia aj keď majú nižšie vzdelanie a nižšie pracovné zaradenie, ako ich dieťa, to ešte neznamená, že sú hlúpejší alebo neschopnejší. Najlepšia škola, ktorú navštevujeme celý život, je škola života. Závisí len od toho, či na hodinách dávame pozor alebo sa bavíme.
No a zas som sa rozpísal. A to som si v sobotu povedal, že už nebudem reagovať.
Ike
1) "vyplyva z platnej legislativy" - uz by si mohol uviest aj zdroje
2) "Dopravne planovanie moze reagovat bud na existujucu situaciu alebo moze aktivne vytvarato novu situaciu. Podmienkou je len dopravna potreba/narok. "
Novu situaciu zvycajne nevytvara tam, kde je uz stovky rokov zauzivana ista relacia, navyse v tvojom pripade nie je ani potrebny dopyt /skus si spravit anketu/ - Petrzalka - Nivy - Filialka
3) "Nerozumiem, preco podporujes tvorbu novych elektrickovych trati, ktore su investicne aj prevadzkovo najdrahsie. "
Vystavba nadvlaku, prestavba elektrickovych sieti na nadvlak, kupa nadvlakov, vystavba trolejbusovych trati, nakup trolejbusov, to je vsetko lacnejsie ano? Elektricka je z dlhodobeho hladiska najefektivnejsia a najvhodnejsie financne narocna. nehovoriac o dodrzani dochadzkovych prudov, resp ich zdokonaleni... v tvojom pripade ide o degradaciu..
4) "Koho a aky zaujem tym hajis? " zaujem mojho mozgu, zial IQ mam len 116, cize v porovnani s tebou som vlastne hlupak...
5) "Tak to hybaj na doucovanie..."
na toto mi je usmevne aj reagovat, pretoze pri zadani prveho retazca mi to vprvom rade vyhodilo tvoje prispevky a potom nejaku tu dokumentaz z ktorej je jasne ze slovicko nadradeny vyjadruje dialnicnu a rychlosntnokomunikativnu siet dokopy a je v tom zmysle, ze je to vyssia trieda ako cesty 1.triedy...
ty to spajas s vystavbou a dopravnymi vztahmi (vid #100136)...
to by ma teda sakramentsky zaujimalo, ako taka D1ka na useku BA-PB diktuje podmienky nizsim stupnom, ked dialnica tu je by očko vyse 25 rokov, ale medziokresne cesty 1.triedy uz nejake to storocie...
praveze castokrat je to naopak, dialnice a rychlostne cesty robia akoby spojnicu dopravnych vztahov, ktore tu uz davno boli... a akurat sa vyprofiluju