Nuž, Plzeň si okrem legendárnej prezývky "Przeň" už dávnejšie vyslúžila aj prívlastok "české Košice". Podrobnosti nebudem rozoberať, ale zdá sa, že isté paralely medzi týmito mestami sú.
Ad TA : jednokoľajné, časť trate na Aničku je stále pod asfaltom na Kostolianskej ceste, pri zimnom štadióne, bolo to vidieť pri oprave cesty. Možno trať pokračuje aj ďalej. Donedávna existovala aj odbočná koľaj na Aničku, niekoľko metrov koľají "vychádzalo" spod asfaltu cesty. Teleso trate na Aničke je zarastené krovím, sú tam zbytky po trakčných stĺpoch.
Ad foto vozna T3 ev.c. 251, r.v. 1963:
vozen je foteny na skusobnej jazde v Prahe Motole, tato fotka je aj v knihe Kosicke kolaje. Nie je to samozrejme v Kosiciach. Fotku mam od Roberta Maru, co by autora knihy o T3kach.
Ak by to malo byť v KE, tak snáď len Južná Trieda a ten kopec vpravo by mohol byť Triton. Ale neviem, ako to v tom čase tam mohlo vyzerať. Ale bude to Praha. Sĺp osvetlenia má základňu svetlú a potom je tmavý.
A ešte trocha histórie tohto vozidla:
-séria T3/II, prvá dodaná séria do KE
-rok výroby 1963
-výr. č. 153176
-v roku 1971 prvé prečíslovanie na 290/II
-v roku 1977 druhé prečíslovanie na 254/II
-vyradená v roku 1989 pod #254/II
-v rokoch 1977 až 1989 premávala v súprave 254/II+262/II
(4. až 7. odstavec - info od Dezsa V.)
Tak Čermeľ ani náhodou... A ako, že Ti nejde dokopy dvolištové šmýkadlo? Veď tie mala minimálne celá prvá 30-kusová séria #243 až 272! To, že sa nepoužívajú v súčasnosti, ešte neznamená, že sa nepoužívali v minulosti. Odpoveď na Tvoju otázku je jednoznačná - je to košická električka, odfotografovaná niekedy v roku 1963 a pravdepodobne na skúšobnej jazde v Prahe.
Tak toto je jasné, že miesto na fotografii nie sú KE, ale najskôr Praha. V knihe "40 let tramvají Tatra T3" je tá istá 251-ka na fotografii vo vozovni Praha-Motol. Pod ňou sa píše: "Tovární zkušební jízdy a oživování velké části tramvají T3 byli dlouhá léta prováděny v pražské vozovně Motol, kde měl výrobce pronajaté koleje a na přilehlých tramvajových tratích. Náš snímek zachycuje vůz T3 z první dodávky pro DP Košice (č. 251) před halou motolské vozovny ve II. čtvrtletí roku 1963."
To je jasne ze komin moze mat lubovolny prierez ked plni svoj ucel. Ale v KE su tradicne tehelne kominy s kruhovym prierezom... A komin na kremaku som este nemal tu cest si pozriet ? .
Jedine Cermel. Ale neide mi dokopy dvojlistova vlozka, ktore sa poriadne v KE nepouzivaju takmer vobec. Polozme si otazku, je to Kosicka elektricka? Nie je to fotenne tesne po vyrobe niekde pri CKD?
Tak to bude tazke...
Ale je tam par znakov, podla ktorych by sa to dalo urcit.
-elektrickovy dvojkolajny pas v strede, cesta z kociek po oboch stranach
-pozdlz cesty je vedene nadzemne vedenie+rozhlas
-v pozadi to vyzera na pumpu
-v pozadi cnie nejaky vysoky komin
-kopec na pravej strane fotky
-obdobie fotky sa da urcit podla "atypickeho" nateru (svetly pruh pod prednym sklom),spatneho zrkadielka a podla urceneho rozpatia rokov pozriet elektrickovu siet...
-podla tiena elektricky usudzujem, ze je to fotene z juho-juhovychodu
Neviem preco (mozno ten kopec ma zaujal), ale javi sa mi to na fotku z dnes uz zrusenych trati (Cermel,G.Kupele...)
Plzen a Kosice som tu pred casom zacal porovnavat a vysla z toho celkom zaujimava diskusia.
Ale nemozem suhlasit s tebou, ze MHD v Plzni je az taka perfektna...Minimalne s perfektnymi cestami. Co je prosim ta perfektne na tom, ze vozidlo sa trmaca po "macacich kockach". Fakt, super perfektne vytrasenie...
A vozy? Troliky z vnutra ako nase, eliny to iste, nocak vytraseny (dokonca nase plynaky su este na tom lepsie...) Jedine ze maju iny nater a BUSE transparenty....
Este 8002 bol ten mercedes KE-66-73 a 8013 bola tusim tiez Avia A30
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Tak toto je jasné, že miesto na fotografii nie sú KE, ale najskôr Praha. V knihe "40 let tramvají Tatra T3" je tá istá 251-ka na fotografii vo vozovni Praha-Motol. Pod ňou sa píše: "Tovární zkušební jízdy a oživování velké části tramvají T3 byli dlouhá léta prováděny v pražské vozovně Motol, kde měl výrobce pronajaté koleje a na přilehlých tramvajových tratích. Náš snímek zachycuje vůz T3 z první dodávky pro DP Košice (č. 251) před halou motolské vozovny ve II. čtvrtletí roku 1963."