Bola ale len do tej nehody....tuším, že Sarko má nejaké fotky ešte zo súpravy 414+415+416. Po oprave sa skúšala, ale nakoniec to vzdali a prehodili to. Vraj 414-ka stále skratovala, alebo také niečo.
Súprava 414+415 tu nie je aj preto, lebo sú to vozne z rôznych dodávok. Od marca 88 začali jazdiť 408 až 413. 414 z tej istej dodávky bola nepárová a v prevádzke sa objavila až neskôr. Tak od júna 88 ako 414+303. Sóla boli vtedy absolútne neznámy pojem. 415 až 424 došli o viac ako rok neskôr a tak sa aj pospájali.
Ja len upresním. Tuším, že to bolo začiatkom 90-tych rokov, keď sa trojička 414+415+416 detailne pozrela do útrob kamióna. V DP bola filozofia, že vozne po ťažkých DN nemôžu jazdiť ako A-čka naviac so 414-kou mali dosť veľké preoblémy aj po oprave. Nakoniec ju hodili ako C-čko , teda 415+416+414. Zánikom trojičiek ostala 414 odstavená preto dnes máme súpravu 415+416 a nie 414+415, ako by nasledovala v rade. DP pokiaľ viem mal v pláne dať dokopy 5 súprav, neviem už či na MOD alebo ako 361 v každom prípade vytiahli po niekoľkých rokoch do ulíc 414-ku. Tá bola vtedy po veľkej prehliadke a podľa mňa je vôbec úspech, že znova jazdí sólo. ?
Ale teoreticky sa da obmedzit max. odoberany prud nie? Akceleracia nebude taka velka (pripadne pociatocna tazna sila) ale siet nebude tak zatazovana. Ci?
Ahoj Balky.Ty si Ervin?Inac 414 bola dnes na skusobnej jazde.Je to voz po havarii,ktory bol kvoli tomu dany ako privesok za 361-tku.Viem si to predstavit koliska to je ako vsetky privesky vo dvojickach.A co sa tyka lepenia palcov robila to aj ako privesok cize zrychlovac ani nebol vonku (asi). 8-
Preco by som mal automaticky nadavat aj na ostatne? O den neskor som siel s 361 a ta mala plynulu jazdu.
Islo mi len o to, ze 414 mala technicku zavadu, ktora by sa na vozidle ani po SP nemala objavit. Jazdit sa stym dalo, no riadic si musel na to zvyknut a naslapovat zakazdym jazdu az na podlahu (aj pri pomalej jazde). Ak nasliapol len jemne, napr. na 30km/h, voz tak pribrzdil, ze vsetkych vo vnutri hodilo dopredu. Je teda jedno, ci je to bezne vozidlo s cervenokremovym naterom, alebo zelenobielym, od vozidla hoci "len" po SP som to necakal.
Nehovoriac o tom, ze pri max. zoslapnuti jazdy mal odber len 200A (aj pri brzdeni).Zeby novinka, nizkospotrebova elina?
Áno, máš pravdu, ja som bol nejakým nedopatrením v tom, že na týchto generálkach už polovičné osvetlenie nie je. Ono to človeka aj zmätie, keď v KE sme zvyknutí, že aj pri plnom osvetlení svieti len pár svetiel :-S
Čo sa týka #414, ako to nadávaš, tak by si mal potom automaticky aj na všetky ostatné. Celá finta 414-ky spočíva len v tom, aby v súprave s 361 nepôsobila groteskne, tak sa len úplne mimoriadne naniesol nový bielo-zelený náter, zmenil pantograf za polpantograf a doplnili displeje BUSE (bez čelného displeja). Pri riadnej SP bol náter opäť obnovený a doplnený aj čelný displej BUSE pre možnosť samostatnej prevádzky ako sólo. Inak aj teraz je to stále bežné vozidlo po bežnej SP, len s menším vylepšením.
Je smutne, ze sa pod strednou opravou chape len instalacia BUSE transparentov a osadenie reflektorov(ktore uz tam raz boli osadene-takze je to len naprava fuseriny DP) a ze sa vobec nikto nepozrel na jazdne vlastnosti voza. O to zvlast, ze s tym vozom museli zajst do haly a predpokladam, ze tento vykon museli vykonavat pracovnici dielni, takze museli vidiet, ze pri malom nasliapnuti ten voz neskutocne spomali.No napriek tomu tuto zavadu neodstranili.
Alebo je to "modernizacia" a la DPMK? Rachotine da novy lak, novy BUSE transparent (o reflektoroch nehovorim) a potom sa tvari, ze dalsia elina je zmodernizovana? ?
Aha tak to je potom jasne ?. Tie stromy tam este dlho budu... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Diggi