Reakcia na: Diggi #9655:
Súprava 414+415 tu nie je aj preto, lebo sú to vozne z rôznych dodávok. Od marca 88 začali jazdiť 408 až 413. 414 z tej istej dodávky bola nepárová a v prevádzke sa objavila až neskôr. Tak od júna 88 ako 414+303. Sóla boli vtedy absolútne neznámy pojem. 415 až 424 došli o viac ako rok neskôr a tak sa aj pospájali.
Celá finta 414-ky spočíva len v tom, aby v súprave s 361 nepôsobila groteskne, tak sa len úplne mimoriadne naniesol nový bielo-zelený náter, zmenil pantograf za polpantograf a doplnili displeje BUSE (bez čelného displeja). Pri riadnej SP bol náter opäť obnovený a doplnený aj čelný displej BUSE pre možnosť samostatnej prevádzky ako sólo. Inak aj teraz je to stále bežné vozidlo po bežnej SP, len s menším vylepšením.
Pivix
To SHORTY: Je to smutne ked na obnove Tatier pracuju tak ako si popisal. Predpokladal som ze budu preukazovat omnoho vecsie usilie. Vela statov dba o prijem od turistov lebo je to lacny zarobok ale ten nas ? .
Inac betonove patky by sa mali dat robit aj v zime lebo uz existuju rozne betonove zmesy ktorim nevadi nizka teplota pri tvrdnuti. Skor sa mi zda ze im tak velmi na tom zalezi ze to ostane v takomto stave este min 1-2roky...