Reakcia na: Viko #85646:
Jasné, už je to zrozumiteľnejšie 
S hustejším intervalom veľmi súvisí aj možnsť prestupov. Lebo často sa stáva, že vám kvôli riedkemu intervalu ujde nadväzujúci spoj alebo musíte začiatok cesty odsunúť tak, aby ste zbytočne nestáli niekde v meste na prestupnej zastávke 15-20 minút. V sedle cesta medzi koncom Jazera a Ťahanovcami vyjde aj na 50 minút.
Niektoré paneláky na Jazere sú vzdialené 8-12 min od zastávky (podľa veku cestujúceho :)) a tak door-to-door časy pri dochádzaní z konca Jazera do najbližších budov v centre sú bežne okolo 30-35 minút a keď sa zadarí (pre rôzne banality), tak aj 45. Moji známi, ktorí dochádzajú SAD-kou z dedín okolo Košic, vychádzajú z rovnakého porovnania častokrát lepšie. Ja ešte cestujem a oni už sú v cieli.
mi.v
Na Komenského sme mali 1 KT po každej koľaji. Jazero by podľa mňa znieslo 2 KT po každej koľaji s jednou dočasnou úpravou (jeden z 12 ostrovčekov treba posunúť vybudovaním panelového ostrovčeka*). Prínos: netreba skladať linku X z busov a električiek ako je to teraz. Upresňujúce otázky a odpovede boli v #85630 a #85633.
Ak len v rámci teoretického cvičenia ešte zvýšime počet KT na jednej koľaji na 3, už by sa nevošli do 3 zo 4 ukončení koľají za ostrovčekmi na koncoch trate. Vošli by sa len na Važeckú, smerom k obratisku. Ale pri pôvodne uvažovanom počte 2 KT na koľaji som zatiaľ nenašiel žiadny náročnejší problém. Ak som na niečo nezabudol, mne to vychádza ako celkom konkurencieschopné riešenie voči súčasnému, keďže si nepýta zdroje autobusovej dopravy ani na vozidlách, ani na pracovníkoch. A 4 KT odvezú viacej ľudí ako teraz KT+busy.
@Luky - máte pravdu, L9 do Barce jazdí od začiatku výluky.
* ) Doplnenie: po napísaní som si uvedomil, že 2+2 KT sa dajú prevádzkovať aj BEZ dokladania panelového ostrovčeka pri VSS. Stačí len začať prevádzku... Ako to? To KT, ktoré príde ako prvé z Jazera k ostrovčeku VSS pri koľaji smerom do mesta, odíde cez koľajovú spojku a tak uvoľní ostrovček tomu, čo príde za ním a po jeho odchode sa k ostrovčeku vráti. Teda netreba dokladať predĺžený panelový ostrovček ale namiesto toho 3x ručne prestaviť výhybky na spojke (2x svoju, 1x opačnú; pri predpoklade, že sa pri jazde po hrote prestavia samy). Pri pravidelnom intervale v CP je totiž opačná koľaj vždy práve prázdna, keďže obidva jej KT sú práve preč (ak obidve dvojice KT sú na trati a na prestávkach zrkadlovo voči sebe).