Reakcia na: hradek #85577:
C.1.4.6 Električková trať smerom k Priemyselnému parku ValalikyTáto výhľadová električková trať súvisí s projektom Priemyselný park Valaliky, ide o predĺženie trate
z Barce v zhode s platným územným plánom o 1,3 km k plánovanému prestupnému terminálu Košice
– Kostolné (pri krížení cesty I/17 so železničnou traťou 160). Podmienkou je vybudovanie predĺženia
trate developerom priemyselnej zóny alebo štátom ako podpora investície. Táto trať nie je potrebná
pre mesto Košice, mala by však potenciál vyriešiť nielen obsluhu priemyselného parku Valaliky, ale aj
podporiť funkciu terminálu integrovanej dopravy Košice – Kostolné, na ktorom by sa mohol vyriešiť
prestup zo silno využívaných liniek prímestskej autobusovej dopravy na električku a taktovo
prevádzkované vlaky z Moldavy nad Bodvou. V linkovom vedení nie je uvedená, keďže jej existencia
je podmienená projektom Priemyselného parku a súkromnou alebo štátnou investíciou do
vybudovania električkovej trate.
Maximalistickou alternatívou k tomuto návrhu by mohlo byť v prípade financovania z externého
zdroja pokračovanie v predĺžení električkovej trate o cca 4,3 km na hranicu katastra mesta Košice, t. j.
za MČ Šebastovce k mimoúrovňovej križovatke (MUK) I/17 s obchvatom R2/R4, kde by v takom
prípade bolo vhodné vybudovať záchytné parkovisko P+R a prestupový bod z prímestských
autobusov.
Yogi616
Nie som tvorca aktualizácie PUM, ani som sa na tom nijako nepodieľal, ale aspoň čo som si to včera prebehol, je tam veľa dobrých vecí. Hlavne súhlasím s tým, že dnešný stav trasovania liniek je zlý a žiada si úpravy. A to aj s ohľadom (snáď čoskoro) na zapojenie sa do IDS Východ. Napriamiť linky a začať obsluhovať aj lokality, kam sa dnes "nejazdí" by malo byť prioritou.
Taktiež je možné akceptovať časť o elektrifikácií určitých liniek.
A keď si zoberieme, že dnes je už rok 2022 a rok 2030 je relatívne blízko, tak tie zmeny nemôžu byť megalomanské.