Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mi.v #83875:
Lenže je v záujme dopravcu, aby cestujúci používali elektronické lístky. A preto cena elektronických lístkov musí byť taká, aby boli ľudia motivovaní ich používať (minimálne sa musí vrátiť investícia do čipovej karty). Preto ak by vyšiel rozdiel medzi elektronickým a papierovým lístkom iba 1 cent, tak sa na to ľudia vykašlú.
Reakcia na: S499.1023 #83874:
Toto bol dobrý príklad, vďaka. Akonáhle treba dvíhať o okrúhlych 10 centov, dvíhame.

V našich podmienkach by som presne takto dvíhal ceny papierových lístkov. Tie majú mať zaokrúhlenú cenu kvôli hotovostnému platobnému styku. Pri našich tretinových cenách (oproti týmto) by sa v skutočnosti zmena nediala častejšie ako raz za 2 roky.

Ale cenu elektronických lístkov je možné upravovať úplne plynulo, každoročne. Pri predajoch z karty nezaokrúhlené ceny nevadia – naopak, naplno sa dajú využiť výhody týchto cien. Napríklad zákazníkovi navýšenie o 3 centy príliš nevadí, no dopravcovi pomôže.
Reakcia na: monoblok #83870:
V Mníchove to tak nerobia, odborník bez rešpektu?
2002 - 2,00 EUR
2004 - 2,10 EUR
2005 - 2,20 EUR
2008 - 2,30 EUR
2009 - 2,40 EUR
2010 - 2,50 EUR
2012 - 2,60 EUR
2017 - 2,80 EUR
2018 - 2,90 EUR
Reakcia na: KVKV #83872:
Napíšte mi na mail afeno@imhd.sk
Dá sa niekde dohladať alebo može niekto zverejniť schému vnútropodnikovej dopravy USS a trasy a cp liniek /F/ ?
Reakcia na: monoblok #83869:
Akceptujem, ale je dôležité spomenúť že je to len cez víkend. To je dosť zásadné obmedzenie.
Je teda nie som S499, ktorý musí každého svojho oponenta uraziť či označiť nejakým pejorativnym spôsobom, navyše ťažko ma urazí niekto, kto nemá u mňa vybudovaný nejaký rešpekt.
Akurát nesúhlasím s niektorými tunajsimi názormi ako nutnosť elektricky na Hlavnej, označením elektricky na Americkej triede za blbosť alebo práve tou úpravou ceny lístka každý rok. Ktovie prečo to tak nerobia ani vo Viedni Prahe Mníchove alebo Ženeve, žeby boli takí blbi? Asi nie. Chápem ale, ze je snaha v DPMK proste zohnať viac peňazí rovno od cestujúcich, keď maju prázdnu pokladnicu a zohnať prachy v meste bude problém, najmä ak mesto opäť nemá parkovanie vo svojich rukách. Zmena zákona o meste Košice by tiež istý čas trvala, zvýšenie prinesie peniaze skoro hneď.
Reakcia na: 810zssk #83868:
To áno, bola to reakcia na to, že ročný lístok v Košiciach stojí 240€, ak môžem cez víkendy zobrať rodinu len na svoj lístok, je to motivácia nechať auto doma a ísť MHD.
Reakcia na: monoblok #83858:
"Co sa týka tej ceny, v Brne je podobná, akurát môžem na tento lístok so sebou zobrať 1 dospelého a 2 deti do 15 rokov zdarma (vek detí si nie som istý na 100%)"
Toto platí výlučne cez víkendy a len pre ročné a "turistické" lístky (1-, 3-dňové a podobne). Neplatí to pre bežné jednorazové cestovné, ani mesačné a štvrťročné lístky.
Reakcia na: S499.1023 #83866:
Áno, je aj pre mňa ťažké (aj včera bolo), ako odpovedať tak, aby som sa takéhoto diskutujúceho nedotkol a zaobchádzal s ním naďalej úctivo, keďže tiež nie som viac ako on, aby som mal právo ho zhadzovať. Navyše, neviem o koho ide a vo svojom okolí som zažil prípady ľudí, ktorých mám rád, a ktorých uvažovanie bolo dočasne obmedzené ochorením a tí ľudia trpeli bez toho, aby si uvedomili,že im niečo je (pre zlyhávanie logiky sa ťažko učili alebo dokonca prišli o prácu) a to, že im niečo je, si uvedomili spravidla až po 5 rokoch od začiatku problému. Anglický termín "brain fog" je mozgová hmla, ktorá spôsboje výpadky uvažovania, a dostavuje sa napríklad z nepodchytenej celiakie alebo poruchy štítnej žľazy alebo z užívania antidepresív. Ale ak sa to začne riešiť, človek je do pár mesiacov naspäť v normále. Tým som chcel povedať, že sa učím nepovažovať všetky útoky, za ktorými je skôr nepochopenie, za útoky na seba 🙂 a radšej zanechám zbytočný osobný súboj, aby príspevky vo fóre ostali k veci, keď podstata vlastne už zaznela. Nech sú diskutujúci uštrení od zbytočných škriepnych príspevkov a cítia sa tu dobre. 🙂
Reakcia na: mi.v #83865:
Obávam sa, že diskusia s účastníkmi monoblok, triplex, reparil a podobne je zbytočná.
Reakcia na: monoblok #83864:
Je mi to ľúto, obidve časti Vašej odpovede sa zameriavajú na úplne iné veci, než o ktorých som písal ja. Preto radšej zavčasu končím debatu s Vami. Poprosím, keby ste aspoň Vy paušálne nevyhlasovali veci, ktoré ste nepochopili, za blbosti. Kto mohol pochopiť tie predošlé príspevky, ten už pochopil. Na dobré argumenty komukoľvek rád odpoviem naďalej a pri ostatných mi prepáčte, keď neodpoviem, alebo keď osobné útoky zmaže admin. Pekný večer.

Nápoveda k #83861 ak je tu nejaký ďalší monoblok:
1. Na zastávkach nie je povinné uvádzať cenu lístka a preto nie je potrebné ju nikde vystavovať a chodiť prelepovať. Zastávka má mať označenie zastávky a cestovný poriadok dopravcu. Pri zložitej tarife aj tak nie je možné cenu lístka uspokojivo vypísať jedným alebo dvomi údajmi.
2. Cena lístka sa nenastavuje priamo úmerne času alebo vzdialenosti, ale dáva sa jej skôr logaritmický priebeh + konštanta. Preto 15-minútový lístok musí stáť 85-90% ceny 30-minútového lístka, nie 50%. Ak by sme chceli zľavnený lístok, ktorý by stál iba 70%, mohol by trvať iba veľmi krátko, napríklad spomínaných 6 minút. A vysnívaný lístok v cene 60% základného lístka nemôže existovať vôbec (veď ho ani žiadny DP neponúka), lebo lístok musí zarobiť štandardné peniaze, ak má mať zmysel.
Reakcia na: mi.v #83861:
To je super obhajoba dať sem jednu, ktorá je evidentne minimálne frekventovaná, rovno sem dajme LIX. Stačí, ze potrebujem prelepit 100 zastávok, každá 5 minút, to je minimálne 6 hodín, len ľudia budú stáť 100€ v nákladoch, aby sa vybralo o pár stoviek navyše. Snažím sa tu vysvetliť elementárnu ekonomiku, ale evidentne mimo pochopenie mi.v.
Taxíky v Košiciach jazdia za rovnakú sadzbu do určitých lokalit, co sa da prirovnať k časovým lístkom, ak ide na THC=3€ idem na Jazero =4€. S taxikárom sa inak na cene môžem dohodnúť tiež. Nevidím dôvod, prečo by nemal existovať krátky lístok a aby sa náhodou ľudia nechceli voziť, môžeme zaviesť zónu, ktorá bude len okolo starého mesta.
Čo zo starými lístkami ked ich do 1.9. nespotrebujem ? Nežijem trvale v Košiciach a mám ich určitú zásobu.
Dajú sa aspon do 1.9. vymeniť za hotovosť alebo nové lístky v odpovedajúcej cene ?
Reakcia na: monoblok #83860:
Na uvedenie ceny lístka treba lepiť plagáty na zastávky? Čítam dobre? Napríklad na tejto zastávke bude treba prelepiť staré plagáty s cenami lístkov, ktoré tam vždy viseli a visia, novými: https://imhd.sk/ke/galeria-media/114725/

K tomu druhému sa už nevyjadrujem, lebo sa opakujete. Prečítajte si odstavec "Ďalej: krátky lístok..." a prípadne sa skúste dohodnúť s nejakým taxikárom, že chcete ísť iba 3/4 cesty, ktorú s ním jazdia ostatní, tak či Vám dá 50% zľavu z cestovného. A opäť: trvajte v tom dohadovaní na svojom a buďte neoblomný! Potom sem napíšte, ako to dopadlo.
Reakcia na: mi.v #83859:
Ten návrh je úplná hlúposť, museli by sa stále tlačiť minimálne nové papiere na všetky zastávky, kde je cena elektronických lístkov uvedená a to zvýšenie o 1cent prejazdia ľudia, ktorí budú tie nové plagáty vylepovat, nehovoriac o cene plagátov. Teoreticky sa tam dostanem, v praxi to ide málokedy, bavíme sa predsa o tom, ze stvorzastavkovy lístok v súčasnej podobe je zlý, nevidím na problém v existencii 15 minútoveho lístka, pokojne nech neplatí do Sace, ale prečo by nemal platiť ako spojenie do mesta? Je pravda, ze v takom Oulu stojí lístok 1,5€ na 60 minút, ale pomer kúpnej sily oproti Košiciam neporovnateľný a to tam nejazdia haraburdy ako SOR a musia kúriť o dosť viac ako v Košiciach.
Reakcia na: monoblok #83858:
• O neelektronických lístkoch som napísal praktickejšie riešenie, nájdete ho v odstavci "Súhlasím akurát s tým...". Prečítajte si ho znovu. Ceny takých lístkov by sa menili iba raz za pár rokov. Ale nie je praktický dôvod brániaci tomu, aby sa ceny bežných elektronických lístkov automaticky nezvyšovali raz ročne o pár centov rovnako ako rastú u všetkého ostatného.
• Zo Starozagorskej sa za 6 minút dostanete v špičke po Považskú (Ondavskú), podľa cestovných poriadkov dokonca až po Cassovar. A kto si naozaj nechce kúpiť lístok, ten si ho nekúpi ani keby stál polovicu. Kde vidíte obavu zo zneužívania? Krátke lístky sú na krátke jazdy, dlhšie lístky sú na dlhšie jazdy. Aj v taxíku za kratšiu jazdu zaplatíte menej a za dlhšiu viac. Ale táto diskusia teraz veľa neprinesie, lebo súčasný návrh kratšie lístky vylúčil.
Ked to môže fungovať po celom svete, nerozumiem, prečo by to nemohlo fungovať aj u nás. MČ by ostali v podobe úradov, ale zastupiteľstva by boli ako Košice I-IV a magistrát. Tu sa nám vyhadzuje tak milión€ ročne.
Co sa týka tej ceny, v Brne je podobná, akurát môžem na tento lístok so sebou zobrať 1 dospelého a 2 deti do 15 rokov zdarma (vek detí si nie som istý na 100%)
mi.v, áno chodím do práce uz nejaký ten rok aj som trochu pocestoval po svete, nikde som nevidel, zeby upravovali ceny lístkov každý rok, stále je to po nejakom období, pretože to znamená výmenu starých a distribúciu nových, co nie su úplne malé náklady. Teda aj tie automaty musí niekto prestavit. Ja mám mzdu z fixnej a flexibilnej zložky, takže mám každý mesiac inu mzdu, fixnú mi reviduju každý rok, ale väčšinou to upravujú tak každé 3 roky.
Ak by bol integrovaný systém, sídliska by mohli byť zóna 2 a mesto 1, v rámci nich by bol ten kratší lístok. Zase sa len u nás vymýšľa blbosť, ze to niekto bude zneužívať, pokiaľ niekto chce ísť dajme tomu zo Starozagorskej na Ondavsku busom, na co mu bude 30 minútový lístok, keď necestuje ani 10? Taký tou MHD pôjde načierno alebo vôbec.
Reakcia na: monoblok #83854:
Na mňa reagujete? Bolo by to jasnejšie, keby ste odpoveď začali kliknutím na ikonku vpravo.

Skúste dať nejaký argument na svoju prvú vetu. Ste pracujúci? Chcete aby ste v roku 2019 dostávali výplatu, ktorá sa naposledy upravovala v roku 2012 a potom sa naraz navýši až v roku 2019? (Choďte o to požiadať svojho šefa 😁 a buďte neoblomný.) Lebo väčšina ľudí čaká, že sa im výplata upravuje priebežne, každý rok-dva, hoci len o málo. A ceny tovarov sa upravujú priebežne. Aj vodiči DPMK chcú, aby im výplaty rástli priebežne a je im opakovane vyhovené. Naozaj skúste okrem výlevu "je to blbosť" napísať, prečo by ceny lístkov mali stúpať iba raz za 5 rokov. Ja tvrdím, že by sa mali meniť priebežne a automaticky, každý rok tak ako ostatné príjmy a výdavky ľudí.

Súhlasím akurát s tým, že ceny papierových lístkov by mohli zostávať zaokrúhlené hore kvôli organizácii ich výroby a predaja.

Ďalej: krátky lístok môže podľa mňa trvať 15 minút iba keby stál 95% ceny 30-minútového lístka a to už nemá veľký význam. Cieľom krátkeho lístka nie je "prejsť pol mesta za dobrú cenu", ale jazda na malé vzdialenosti v rámci lokality – teda určite nie na cestu zo sídlisk do mesta. Pre takú cestu je určený 30-minútový.
Za 6-minútový sa dajú v priemere prejsť 4 zastávky (napríklad v rámci sídliska Ťahanovce aj 5) čo je presne to, čo tu bolo a zároveň vhodne upraví možnosti ciest cez dlhé medzizastávkové úseky (cesta do Šace a pod. – boli by možné bez špeciálnych výnimiek, ale lístok pokryje iba 1-2 zastávky).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.