Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #83764:
Umiestnenie nálepiek liniek 52 56 N1 N7 na skle vitríny?
Aj za mňa je to totálny amaterizmus.
Reakcia na: Riks #83763:
Čo máš konkrétne na mysli vo vzťahu k príspevku, na ktorý reaguješ?
Reakcia na: Dispecer #83762:
Nálepky nalepené na skle namiesto umiestnenia do "vitríny" ma nikdy neprestanú fascinovať. Čistý Balkán...
Na zastávke NO smer Senný trh a Palackého sa už objavili nové zastávkové displeje (a už prebieha ich testovacia prevádzka). Oproti displejom na zastávkach modernizovaných v rámci rekonštrukcie električkových tratí, majú jemne pozmenený dizajn.
Reakcia na: KVKV #83751:
Na Slovensku trolejbusy s APU v Bratislave chodia kam treba, vratane roznych operativnych odklonov. Nemyslim teda ze by sa schvalovala konkretna trasa ako draha z ktorej sa nemozno vychylit.
Reakcia na: Iv #83759:
Okej, nemalo by to zmysel, ak by áno. Len podľa oficiálnych online cestovných poriadkov premávajú.
Premávajú dnes šampionátové linky 5, X a ďalšie pridané spoje?
Reakcia na: PePe #83755:
nikto z imhd žiadnu linku nezriaďoval 🙂
Reakcia na: KVKV #83751:
Šalamounské české řešení je nechat si drážním úřadem (jehož pobočky v jednotlivých městech zřizuje samo město) schválit celé území města jako dráhu. Proto v Plzni můžeme jezdit s trolejbusy na baterie prakticky kdekoli.

Druhá varianta je schválit přesnou trasu jako trolejbusovou linku. To je vhodné třeba pro tu Prahu, ale jakmile se tamní síť rozšíří a tím se rozšíří i možnosti alternativního vedení linek v případě výluk, tak to zamíří k vyhlášení všech ulic jako dráhy a hotovo.

Může se Vám to zdát takové obcházení významu slova "dráha." To se Vám nezdá, tak to je 😃 a je to způsobené tím, že trolejbusy jsou dnes natolik nezávislé, že pojem "dráha" u nich ztratil význam.
Je to velmi pekné ,že v čase štrajku zamestnancov DPMK ste ste zriadili náhradnu linku do nemocníc,má to však malú chybičku.Zabudli ste na obyvateľov ostatných sídlisk,ktorí to majú do nemocníc "podstatne bližšie"!
KVKV: Lepšie to bolo vymyslené minulé majstrovstvá, keď linka išla okolo štadióna, dovtedy tam svietilo logo IIHF. I tak je to o substráte, kto chcel sa ma opýtal či idem okolo štadióna /a málo ich nebolo/, našli sa aj našinci hen zo západu, ktorí tabuľu síce študovali, ale na predposlednej zastávke ma zjazdili, že prečo nejdem na hlavnú stanicu, aj keď to tam neni napísané.

Iv: Večer často treba stíhať zamestnanecký, vtedy ti nejaká tabuľa vypadne z hlavy.
Reakcia na: KVKV #83752:
Najlepšie je, že vodiči to večer neodlepujú, čiže potom bežne vidieť s tou ceduľou aj 54ku, 18ku, 36ku a tak podobne...
Taká malá chybička krásy na "hokejových " linkách. V prednom okne je akási cedula formátu A4 s drobným popisom. Nebolo by bývalo lepšie tam dať nejakú tabulku sice s jednoduchším ale na dialku výraznejším nápisom alebo symbolom , trebárs obrázok hokejky alebo nápisom "HOCKEY" ...a podobne ? No nič, už to končí, snáď každý trafil, možno nabudúce.
Problém s definíciou parciálnych trolejbusov bol aj v Čechách, konkrétne v Prahe so zahájením skúšobnej prevádzky na linke 58. Český drážny úrad nakoniec rozhodol šalamúnsky, že vozidlo ak je schopné prevádzky napájaním z trolejového vedenia za jazdy je proste TROLEJBUS = drážne vozidlo. Aj keby dlžka vedenia bola len 50 metrov a zbytok (5km) linky bol napájaný z baterie alebo spalovacieho motora. Na uvedenej linke je kuriózna situácia. Je nasadený ELEKTROBUS , ktorý sa na Palmovke dobíja stacionárne na krátkom kuse trolejového vedenia upraveným polopantografom. Ten má evidenčné číslo (spz), nie je drážnym vozidlom. Ako ďalší je nasadený „ELEKTROBUS S DYNAMICKÝM NABÍJANÍM“ ,čo je vlastne trolejbus s výkonnejšími batériami a z troleje je napájaný len asi jeden km z celej trasy linky a to ešte len smerom dokopca. Manipulačnú jazdu do vozovne absolvuje tiež na vlastné baterie. Ako uvádzam vyššie, je to drážne vozidlo, espézetku nemá.
Pokial sa týka „schválenej trasy“ u parciálnych trolejbusov, v Čechách nie je zrejme velký problém zmena trasy a to niekedy dost narýchlo, operatívne, při roznych akciách a náhlych prekážkach na „predpísanej dráhe“. Pamätám sa při jednej akcii (pre šotoušov) v Plzni sme jazdili s 21Tr ACI a 24Tr s pom bat. na individuálny pohon po roznych improvizovaných trasách. Je známe , že napr. V Zlíne, v Plzni sa dost často operativne nasadzujú parciálne trolejbusy v prípade roznych obchádzok , stavebných prác.
Čo sa týka Slovenska, tu všetko prichádza tak trochu pozdejšie, takže úradník na drážnom úrade si asi nebude komplikovať prácu vymýšlaním nejakých špecialít a odlišností, ale jednoducho opíše (preloží do slovenčiny) fungujúci český predpis.
Reakcia na: mi.v #83749:
Tak, že kam taký trolejbus s pomocným pohonom vyrazí, tam je to dráha.
Reakcia na: S499.1023 #83748:
Ako?
Reakcia na: Bjorn #83747:
A tretia možnosť je zistiť si, ako je to v takýchto prípadoch s definíciou dráhy.
Reakcia na: mi.v #83746:
Neviem ako by sa posudzovala mimoriadnosť, asi by to bolo dosť sporné... Ale linky schvaľuje Drážny úrad, čiže nejaké štandardné nasadenie na iné trasy nepripadá do úvahy. Druhá možnosť by bola homologizovať tie vozidlá ako elektrobusy.
Reakcia na: Bjorn #83745:
Ďakujem za vysvetlenie. Teda keby policajti pre nehodu presmerovávali dopravu na krátku obchádzku napríklad smerom z NO na Lingov namiesto zablokovaného podjazdu pri VSE na koľajový prejazd pred stanicou (tam otočka o 180° a návrat na Štefánikovu), parciálny trolejbus sa narozdiel od autobusov nemôže obchádzku vydať iba podľa pokynu policajta, ale musí dostať aj schválenie dispečera a neviem koho ešte...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.