Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: afeno #83765:
Vöbec som to nevnímal ako vitrínu ale ako sklo na nalepenie nálepiek 😛 .
Reakcia na: veteran #83766:
Samotný mobiliár zastávok je nevhodný, o tom je škoda reči.

A čo sa týka umiestňovania CP do vitrín- za mňa vyhráva zastávka Staničné námestie. Konkrétne dve ostrovné nástupištia, na ktorých už CP nie su, keďže sú umiestnene v tých dvoch trápnych prístreškoch.
Reakcia na: afeno #83765:
Väčšina tých vitrín nemá nijaký zmysel. Načo sa to kupovalo a dalo namontovať, keď je tam 365 dní v roku vycapený papier, že CP sa nachádzajú v prístrešku? A aj keby sme ich chceli umiestňovať dvojmo, tak na niektorých zastávkach sa do vitríny všetky ani nevojdú.
Reakcia na: S499.1023 #83764:
Umiestnenie nálepiek liniek 52 56 N1 N7 na skle vitríny?
Aj za mňa je to totálny amaterizmus.
Reakcia na: Riks #83763:
Čo máš konkrétne na mysli vo vzťahu k príspevku, na ktorý reaguješ?
Reakcia na: Dispecer #83762:
Nálepky nalepené na skle namiesto umiestnenia do "vitríny" ma nikdy neprestanú fascinovať. Čistý Balkán...
Na zastávke NO smer Senný trh a Palackého sa už objavili nové zastávkové displeje (a už prebieha ich testovacia prevádzka). Oproti displejom na zastávkach modernizovaných v rámci rekonštrukcie električkových tratí, majú jemne pozmenený dizajn.
Reakcia na: KVKV #83751:
Na Slovensku trolejbusy s APU v Bratislave chodia kam treba, vratane roznych operativnych odklonov. Nemyslim teda ze by sa schvalovala konkretna trasa ako draha z ktorej sa nemozno vychylit.
Reakcia na: Iv #83759:
Okej, nemalo by to zmysel, ak by áno. Len podľa oficiálnych online cestovných poriadkov premávajú.
Premávajú dnes šampionátové linky 5, X a ďalšie pridané spoje?
Reakcia na: PePe #83755:
nikto z imhd žiadnu linku nezriaďoval 🙂
Reakcia na: KVKV #83751:
Šalamounské české řešení je nechat si drážním úřadem (jehož pobočky v jednotlivých městech zřizuje samo město) schválit celé území města jako dráhu. Proto v Plzni můžeme jezdit s trolejbusy na baterie prakticky kdekoli.

Druhá varianta je schválit přesnou trasu jako trolejbusovou linku. To je vhodné třeba pro tu Prahu, ale jakmile se tamní síť rozšíří a tím se rozšíří i možnosti alternativního vedení linek v případě výluk, tak to zamíří k vyhlášení všech ulic jako dráhy a hotovo.

Může se Vám to zdát takové obcházení významu slova "dráha." To se Vám nezdá, tak to je 😃 a je to způsobené tím, že trolejbusy jsou dnes natolik nezávislé, že pojem "dráha" u nich ztratil význam.
Je to velmi pekné ,že v čase štrajku zamestnancov DPMK ste ste zriadili náhradnu linku do nemocníc,má to však malú chybičku.Zabudli ste na obyvateľov ostatných sídlisk,ktorí to majú do nemocníc "podstatne bližšie"!
KVKV: Lepšie to bolo vymyslené minulé majstrovstvá, keď linka išla okolo štadióna, dovtedy tam svietilo logo IIHF. I tak je to o substráte, kto chcel sa ma opýtal či idem okolo štadióna /a málo ich nebolo/, našli sa aj našinci hen zo západu, ktorí tabuľu síce študovali, ale na predposlednej zastávke ma zjazdili, že prečo nejdem na hlavnú stanicu, aj keď to tam neni napísané.

Iv: Večer často treba stíhať zamestnanecký, vtedy ti nejaká tabuľa vypadne z hlavy.
Reakcia na: KVKV #83752:
Najlepšie je, že vodiči to večer neodlepujú, čiže potom bežne vidieť s tou ceduľou aj 54ku, 18ku, 36ku a tak podobne...
Taká malá chybička krásy na "hokejových " linkách. V prednom okne je akási cedula formátu A4 s drobným popisom. Nebolo by bývalo lepšie tam dať nejakú tabulku sice s jednoduchším ale na dialku výraznejším nápisom alebo symbolom , trebárs obrázok hokejky alebo nápisom "HOCKEY" ...a podobne ? No nič, už to končí, snáď každý trafil, možno nabudúce.
Problém s definíciou parciálnych trolejbusov bol aj v Čechách, konkrétne v Prahe so zahájením skúšobnej prevádzky na linke 58. Český drážny úrad nakoniec rozhodol šalamúnsky, že vozidlo ak je schopné prevádzky napájaním z trolejového vedenia za jazdy je proste TROLEJBUS = drážne vozidlo. Aj keby dlžka vedenia bola len 50 metrov a zbytok (5km) linky bol napájaný z baterie alebo spalovacieho motora. Na uvedenej linke je kuriózna situácia. Je nasadený ELEKTROBUS , ktorý sa na Palmovke dobíja stacionárne na krátkom kuse trolejového vedenia upraveným polopantografom. Ten má evidenčné číslo (spz), nie je drážnym vozidlom. Ako ďalší je nasadený „ELEKTROBUS S DYNAMICKÝM NABÍJANÍM“ ,čo je vlastne trolejbus s výkonnejšími batériami a z troleje je napájaný len asi jeden km z celej trasy linky a to ešte len smerom dokopca. Manipulačnú jazdu do vozovne absolvuje tiež na vlastné baterie. Ako uvádzam vyššie, je to drážne vozidlo, espézetku nemá.
Pokial sa týka „schválenej trasy“ u parciálnych trolejbusov, v Čechách nie je zrejme velký problém zmena trasy a to niekedy dost narýchlo, operatívne, při roznych akciách a náhlych prekážkach na „predpísanej dráhe“. Pamätám sa při jednej akcii (pre šotoušov) v Plzni sme jazdili s 21Tr ACI a 24Tr s pom bat. na individuálny pohon po roznych improvizovaných trasách. Je známe , že napr. V Zlíne, v Plzni sa dost často operativne nasadzujú parciálne trolejbusy v prípade roznych obchádzok , stavebných prác.
Čo sa týka Slovenska, tu všetko prichádza tak trochu pozdejšie, takže úradník na drážnom úrade si asi nebude komplikovať prácu vymýšlaním nejakých špecialít a odlišností, ale jednoducho opíše (preloží do slovenčiny) fungujúci český predpis.
Reakcia na: mi.v #83749:
Tak, že kam taký trolejbus s pomocným pohonom vyrazí, tam je to dráha.
Reakcia na: S499.1023 #83748:
Ako?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.