Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PtrOlsn #83632:
Cize to moze znamenat co? ze sa nestihnu zrekontruovat trate a potom uz nebude moznost ich na dlho zrekonstuovat? ak sa toto stane pekne sa primatorovi podakujem.
#83611
Ďalšie programové obdobie je, čo sa týka financií, veľmi diskutabilné. Európska únia bude dávať peniaze v iných objemoch a iných prioritách ako doteraz. Najzásadnejšou zmenou bude, že IROP končí. Je len na zástupcoch našej krajiny, ktoré odvetvia budú tlačiť dopredu. A navyše, keď Slovensko bude v jadre EÚ a bude zaradené medzi tie rozvinutejšie krajiny, tak dotácie už nebudú také štedré ako doteraz...

#83621
Súkromníkovi by sa mohol podnik odpredať až po skončení obdobia udržateľnosti. Každá električka, autobus a aj samotné trate z eurofondov musia byť prevádzkované dopravným podnikom (mestom) istý počet rokov. Ak by sa to nedodržalo, bolo by to vážne porušenie podmienok získania eurofondov a mesto Košice, ako prijímateľ podpory, by muselo vracať všetky peniaze, ktoré dostal ako dotáciu.
Info o doprave počas MS, akurát tam zatiaľ chýba info ako bude posilnená linka 10 a trasa L51:
https://www.kosice.sk/clanok/ako-bude-vyzerat-doprava-a-parkovanie-v-meste-pocas-ms-v-ladovom-hokeji
https://kosicednes.sk/udalosti/z-marketingu-dpmk-odchadzaju-vsetci-zamestnanci/? a Misske ufnukanej Rasiho Majzovej zakyvame papa.. karafa nam odchadza...KONECNE!
Prosim vas vie niekto kedy sa bude zastavovat na taych hotovych zastavkach ako su zastavky na Staničnom nam., Krajsky sud a podobne? uz je to nejaky cas hotove a zasa sa bude cakat 3 roky na schvalenie? uz mi to trocha lezie na nervy.
Reakcia na: Bjorn #83627:
Na Važeckej si to doslova a dopísmena pýta prestupný terminál. Bolo by trestuhodné, ak by sa nepostavil spolu s rekonštrukciou trate.

Inak, ten dokument je jedna veľká katastrofa. Aj keby všetky faktografické chyby boli odstránené, tak už len za to priehrštie gramatických chýb by sa mal autor hanbiť.
Asi tak. Na konečnej prečo nie, inde je to zbytočnosť.
Reakcia na: mi.v #83625:
Nesprávne položená otázka.

Ak by sa raz mala rekonštrukcia trate na Jazero plánovať poriadne a po realizácii rekonštrukcie by mala byť adekvátne využívaná, mali by na Jazere ešte význam „priame“ autobusové linky?
Ak by sa raz mala rekonštrukcia trate na Jazero plánovať poriadne, mali by význam združené zastávky? Alebo autobusom by bolo lepšie na ceste?
Hlavné že Súdruh Raši odkazuje Jarkovi že je plačko a zevraj trepe somariny ze DPMK žiadne sekery nemal a že dokonca mal aj finančnú rezervu https://kosice.korzar.sme.sk/c/22090271/polacek-zachranujeme-dopravny-podnik-rasi-klame-je-to-placko.html
Problém s ekonomickou situáciou DPMK vôbec nie je prekvapivý.
Kumulovaná strata bola vo výške nad 15 mil. eur, teda mesto Košice si vylepšovalo svoj finančný profil tým, že straty DPMK roky rokúce neriešilo.
Aj ked po odovzdaní pozemkov sa formálne neuhradená strata skryla, nevyriešilo to problém nerovnováhy v Cash flow....
Reakcia na: LUKYmhd #83621:
A ty si myslíš, že súkromník to odjazdí zadarmo alebo ako?
Ono je to presne naopak - súkromníkovi to môžeš dať po starostlivej príprave a nie ako hasenie požiaru.
Reakcia na: veteran #83620:
Je to zle no smeraci to dokafrali...pri horsom scenari sa zasa budu skrtat intervaly co pevne dufam ze nie--v najhoršom scenari by som to dal sukromnikovi ak by to mesto nezvladalo ale pevne verim ze zvladne.
Reakcia na: LUKYmhd #83619:
Zatiaľ bude musieť stačiť hasenie požiarov, čo zostali po predošlom vedení: https://kosice.korzar.sme.sk/c/22089361/mesto-kosice-musi-dat-dopravnemu-podniku-dalsich-15-miliona-eur.html
treba trosku zacat do toho nasho primatora hustit laebo naozaj zatial nevidno ziadne vysledky a taka trat na Jazere a na konci Juznej triedy si uz zasluzi rekontrukciu ale nie o dva tri roky ale co najskor teraz. Nehovoriac o Alejovej a USS.
Reakcia na: KosickyTiger #83616:
Áno, sú.

Všetko má ísť von a postaviť nanovo, pribudnúť má nová koľajová spojka niekde medzi Astóriou a križovatkou s Fejovou ulicou.

------

Čo sa týka podkladov k zákazke, dovolím si pár poznámok.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/document/1004538/content/717410/download

Štábna kultúra dokumentu na úrovni seminárnej práci stredoškoláka. Typografické minimum nikde, očačkané, dokumentačné fotky tratí skrínšoty z Google Street View a pod.

Byť supervízor takéhoto niečoho, tak autor po odovzdaní niečoho takého ťahá nočné, kým to nebude v ordnungu. Moja práca síce so stavbarinou nesúvisí, ale dokumentáciu k produktu robievam tak či onak a keby som ju robil takto poctivo, tak ma bijú po hlave deň-noc.

Vyberiem pár príkladov:

strana 8: Schéma z iMHD sploštená a v čase priebehu obstarávania už neaktuálna (pritom sa jasne vedelo, že kým sa dokončí, tak budú všetky stavby odovzdané). Schéma je navyše ťažko čitateľná, takže vlastne celkom zbytočná.

strana 15: Naozaj nádherná schéma, až na drobné dizajnové ňuansy, ako by ich jedna mater mala s touto: https://imhd.sk/ke/media/mn/00000994/Ostatne-Elektrickove-trate-s-vyznacenim-veku-trate-20140401.pdf 😁

strany 18-19: Pri popise UČS 17 sa v texte nikde nespomína, že pred časom bol rekonštruovaný úsek na Nižných Kapustníkov. Rok výstavby "odhadnutý" na 1981 až 1985, čo na tom, že v decembri 1983 sa už jazdilo.

strana 25: v popise UČS 21 sa v texte uvádza, že obratisko bolo postavené v rokoch 1981-1985. Lebo to autor vyčítal podľa farby jednej z čiar v schéme 😁 Opäť si ani len toľko námahy nedal, aby v podniku/na meste zistil presný rok dokončenia. Rozptyl piatich rokoch asi stačí. Naproti tomu - čo som mal možnosť vidieť v Mníchove, tak oni tam napríklad riešia aj také detaily, že skúmajú zjazdenosť profilu koľaje v danom úseku po x rokoch voči pôvodnému profilu nezjazdenej koľaje toho istého typu. U nás sa triafame do roku vzniku/rekonštrukcie trate v rozmedzí bývalého 5RP.

strana 45: špecifikácia prístreškov - "Veľkosť prístreškov a konštrukciu je potrebné navrhovať podľa šírkového usporiadania nástupišťa a špičkovej frekvencie cestujúcich". Špičkovú frekvenciu si má namerať zhotoviteľ dokumentácie? Fakt bol taký problém tieto údaje eventuálne zistiť a uviesť? Stať ani nerieši, či tam majú byť miesta na sedenie, to sa necháva "na potom".

strana 53: Na jednej strane si mesto dalo požiadavku zriadiť na Jazere novú zastávku Čingovská, ale v stati o automatoch na ňu nepožaduje nainštalovať automat na CL, hoci na všetkých ostatných jazerských zastávkach požadované sú. Zakonšpirujem si trochu: Požiadavka na novú zastávku prišla v hodine dvanástej a autor pozabudol aktualizovať celý dokument.

Pokiaľ takto vyzerajú oficiálne dokumenty k tak vážnym zákazkám, ani sa nečudujem, že projekty končia s výsledkom, aký máme možnosť vidieť v uliciach 😐 Pevne dúfam, že na magistrát priberú niekoho, kto toto bude poctivo kontrolovať.
Reakcia na: KosickyTiger #83616:
Áno a čo má byť? Ja som len rad že sa celá Južná trieda zrekonstruuje aspoň spolu s tým obnovia osvetlenie cesty chodníky ktoré je tam urgentne nutné meniť tiež a čo som šiel električkou párkrát po južnej triede tá trať si žiada modernizáciu ako soľ, električka tam hádže zo strany na stranu trať je zjavné krivá a v zlom stave.
Som zvedavý čo však s traťou do USS tá sa modernizovať neplánuje? A čo nové úseky trať na letisko, NMM-Terminal Sever-Tahanovce, príp terminál Stanica..
A ozaj čo je s modernizáciou električkového depa? Zanikla potajomky či sa prachy z fondov EÚ určené na to rozkradli?
Mňa celkom zaujala UČS 19b - Južná trieda zvyšná časť smerom k Námestiu Osloboditeľov - znamená to, že do MET 2 sú zahrnuté aj úseky Verejný cintorín - Ryba - Astória - Námestie osloboditeľov rekonštruované v roku 2003 / 2004?
Reakcia na: afeno #83614:
Správne, Jazero, ktoré je už roky v stave, že keby tu bolo všetko s kostolným poriadkom, tak sa po trati už dávno nejazdí, malo ísť do reko už dávno. Od dokončenia projektov poslednej várky rekonštruovaných tratí sa premárnili dva roky.

Predlžovať nasilu opravu jazerskej trate len kvôli tomu, aby sa našiel mešec prachov na jeden veľký projekt nedáva zmysel. Jednoducho tá trať musí ísť do obstarávania prioritne a okamžite a nemôže byť blokovaná prítomnosťou Barce v jednom balíku.
Tu je vyjadrenie mesta: https://www.kosice.sk/clanok/zrusenie-predrazenych-projektov-modernizacie-elektrickovych-trati-urychli-ich-buducu-rekonstrukciu

110mat110: V podstate vďaka tomu, že sa to porozdeľuje, sa možno nájdu tie "omrvinky" na zrealizovanie aspoň Jazera a úseku Verejný Cintorín - VSS. Keby bol projekt robený ako jeden celok, došlo by aj ku rekonštrukcii trate do Barce, čo je prinajmenšom diskutabilné, a z druhej strany pochybujem, že by sa zrazu našlo 130 miliónov €.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.