Reakcia na: LUKYmhd #83633:
Lukas, ty stalen nechapes, ze peniaze NEBOLI vyclenene na rekonstrukciu trati na jazere NIKDY. Boli vyclenene iba na vypracovanie projektu pre tuto rekonstrukciu. Takze o samotne peniaze na rekonstrukciu sa musi bojovat tak, ci tak. Ci by projekt bol, alebo nebol. Tu ide o to, ze sa projekt ako celok zrusil a vypisala sa sutaz na novy projekt, rozkuskovany, ciastkovy. Takto bude ovela vacsia sanca dostat sa ku EU peniazom, viazucim sa na konktretnu cast rekonstrukcie. Pretoze vyhrat EU financovanie na celu trat naraz je skoro nemozne. Mudry krok od primatora
PtrOlsn
Ďalšie programové obdobie je, čo sa týka financií, veľmi diskutabilné. Európska únia bude dávať peniaze v iných objemoch a iných prioritách ako doteraz. Najzásadnejšou zmenou bude, že IROP končí. Je len na zástupcoch našej krajiny, ktoré odvetvia budú tlačiť dopredu. A navyše, keď Slovensko bude v jadre EÚ a bude zaradené medzi tie rozvinutejšie krajiny, tak dotácie už nebudú také štedré ako doteraz...
#83621
Súkromníkovi by sa mohol podnik odpredať až po skončení obdobia udržateľnosti. Každá električka, autobus a aj samotné trate z eurofondov musia byť prevádzkované dopravným podnikom (mestom) istý počet rokov. Ak by sa to nedodržalo, bolo by to vážne porušenie podmienok získania eurofondov a mesto Košice, ako prijímateľ podpory, by muselo vracať všetky peniaze, ktoré dostal ako dotáciu.