Slovenská mentalita je všetko ľuďom vyslovene prikazovať alebo rovno robiť zákony, ktoré zasahujú človeku do súkromia nad rámec únosnosti.
Zastávky na znamenie by vôbec nemuseli byť. Sedliacky rozum.
Som vodič: Mám plný autobus a blížim sa do ľubovoľnej zastávky v centre, tak zastavím.
Som cestujúci: Som na frekventovanej zastávke v centre počas dňa. Stojím na nej, vodič ma vidí, vidí zrejme aj ďalších ľudí, takže pokiaľ má v hlave všetko v poriadku, zastaví.
Som cestujúci: Je plný bus, chcem vystúpiť na málo frekventovanej zastávke. Stlačím gombík, vodič vie, že má zastaviť.
Zložité? Nemyslím si.
Ad gombíky: Možno je s tým v Košiciach problém preto, lebo čo voz, to iný systém. Niekde to je na dverách obojstranne, elektrošity to majú len zvonka a treba stláčať červený gombík (mne to evokuje núdzovú STOPku), Tedomy majú modrý gombík, Solarisy ani neviem (každý dačo iné, niektoré nemajú pri predných dverách nič).
Ad "nie je to ľahká robota". Bez toho aby som sa chcel niekoho dotknúť, nech sa páči, výpoveď sa dá napísať za 15 min., treba dve kópie, jednu odovzdáš zamestnávateľovi a druhá je pre teba. Úrad práce sa na teba bude tešiť. Treba možno skúsiť robiť jadrového fyzika, tam človek veľmi neprichádza do styku s ľuďmi, klídeček, pohodička. Uvidíme, či to bude ľahká robota, už keď sa máme znížiť ku tomuto druhu kádrovania.
Zastávky na znamenie by vôbec nemuseli byť. Sedliacky rozum.
Som vodič: Mám plný autobus a blížim sa do ľubovoľnej zastávky v centre, tak zastavím.
Som cestujúci: Som na frekventovanej zastávke v centre počas dňa. Stojím na nej, vodič ma vidí, vidí zrejme aj ďalších ľudí, takže pokiaľ má v hlave všetko v poriadku, zastaví.
Som cestujúci: Je plný bus, chcem vystúpiť na málo frekventovanej zastávke. Stlačím gombík, vodič vie, že má zastaviť.
Zložité? Nemyslím si.
Ad gombíky: Možno je s tým v Košiciach problém preto, lebo čo voz, to iný systém. Niekde to je na dverách obojstranne, elektrošity to majú len zvonka a treba stláčať červený gombík (mne to evokuje núdzovú STOPku), Tedomy majú modrý gombík, Solarisy ani neviem (každý dačo iné, niektoré nemajú pri predných dverách nič).
Ad "nie je to ľahká robota". Bez toho aby som sa chcel niekoho dotknúť, nech sa páči, výpoveď sa dá napísať za 15 min., treba dve kópie, jednu odovzdáš zamestnávateľovi a druhá je pre teba. Úrad práce sa na teba bude tešiť. Treba možno skúsiť robiť jadrového fyzika, tam človek veľmi neprichádza do styku s ľuďmi, klídeček, pohodička. Uvidíme, či to bude ľahká robota, už keď sa máme znížiť ku tomuto druhu kádrovania.
rpopo
Nie, prepáč. Neexistuje jeden jediný argument, prečo čo nezaviesť, alebo prečo meniť ku starému terajší stav. Môžeš mi potom vysvetliť, prečo v Prešove po zavedení dopytu sa to ľudia naučili ? V živote som tam nezažil potyčku medzi cestujúcim a vodičom kvôli dverám. Zastávky na znamenie ale majú dlho. A ešte je nutné podotknúť že na veľkej časti vozového parku tie tlačidlá ani nie sú. Ako to dokázali ?
Ďalší príklad je Spišská Nová Ves, kde dopyt oficiálne zavedený ani nebol. Len sa to ľudia tak nejako naučili používať aj bez toho aby muselo byť 20 oznamov po autobuse, aby si otvorili dvere tlačidlom. Tak isto som tam v živote nevidel niekoho vrieskať alebo zbesilo pobehovať po autobuse hľadajúc východ....
Jednoducho zhrnuté, problém je v tom, že národ košický je príliš pohodlnný nato, aby niečo musel. A to nie len v MHD, ale v hociktorej inej sfére. Ja by som na toto žiadne ohľady nebral, nikde neberú.
A k nadbehom zo zastávok... Ja vždy vravím, že meškanie JE OBHÁJITEĽNÉ. Ale nadbeh si NEOBHÁJIŠ nijako. Do minúty by to mohlo byť tolerované v opodstatnených prípadoch, pretože ak kvôli minúte čo postojí na zastávke nestihne semafór, vďaka ktorému ich nestihne ďalších 5 a bude v konečnom dôsledku meškať aj 4-5 minút, tak to kvôli pár sekundám do odchodu zato nestojí. Ale nad minútu proste postihovať, postihovať, postihovať.