Reakcia na: Iv #82451:
"Podľa hovorkyne Dopravného podniku Michaely Karaffovej na linke č. 4 došlo k zmene na základe skutočnosti, že jej prevádzka je z dlhodobého hľadiska nerentabilná."Čiže sa nechystajú žiadať europrachy na opravu tejto trate

"Táto zmena nie je poslednou, pretože Dopravný podnik prehodnotí električkovú obslužnosť až po ukončení výluk spôsobených modernizáciou električkových tratí."
Veď to, že nie je posledná. Zmena zmenenej zmeny. Nič nejazdí rovnako viac, než pár týždňov. Ukážkovým príkladom je vykanibalizovanie linky 51 od začiatku výluk. Z 2 klbákov + 2 sólo sú zrazu 3 elektrošmejdy, nejaké spoje sa vytratili, lebo autobus bolo treba inde, no po skončení jednej etapy sa to do pôvodného stavu už nevrátilo. Veď kto si už len pamätá, ako to chodilo polroka dozadu. Len tak ďalej, vyháňajme stále ďalších cestujúcich, len neviem, kde sa zamestná ten ansámbl školovaných inžinierov z Bardejovskej keď to celé padne na hubu ?
veteran
Dnes existuje trať od Krompách po Prešov v územnom pláne kraja. Len o nej samozrejme nikto reálne neuvažuje, lebo veď trasovanie železnice z čias Ferencjožku je pre Slovensko to úplne najsprávnejšie.
Čo sa týka trate 180, tam existujú rôzne varianty. Od sockariešenia, ktoré je len "vyhladením vrások" na súčasnej trase a obsluhou všetkých staníc a zastávok, až po drahé riešenie s dlhými tunelmi všehovšudy s jedinou stanicou Malá Lodina (medzi Kysakom a Margecamni).
Pri sockariešení (zelený a červený variant) treba zabudnúť na súvislú 160ku, ale pokojne tam môže jazdiť poctivá, pravidelná a hlavne taktová doprava, hádam raz obsluhovaná modernými jednotkami.
Drahé riešenie (modrý variant) je takmer ako podľa pravítka, na 200 km/h, len fakt netuším pre koho, keďže takt 120 min. pre diaľkové vlaky je a zrejme ešte dlho bude bohate dostačujúci.
Pokiaľ bude štát motivovaním ľudí chodiť za prácou niekam do Nitry vyľudňovať východné Slovensko, tak budú dobré aj sockariešenia v trasách definovaných za císaře pána.