Reakcia na: monoblok #82448:
Sečovce majú aj rýchle spojenie do Košíc autobusmi, ktoré nestoja pri každej vŕbe (napr. 713421 VT - KE; cca 45 min; mimochodom celú trasu dá za cca 1 h 20 min, vlakom cez PO je to na 2 hodiny ? ) - IMHO vlak (ak by medzi Sečovcami a Trebišovom nejaký premával) pri súčasnom trasovaní tratí tomu nikdy konkurovať nebude schopný.
rpopo
Ak by sa hľadala alternatíva ku stávajúcej severnej hlavnej trati tak jednoznačne cez Prešov dvojkoľajka s napojením niekde na úrovni SN na stávajúcu trať no nie za cenu demontáže existujúcej trate 180, ktorú rozhodne treba ponechať, minimálne pre regionálne vlaky. Keby sme urobili takú trať bez pretrasovania, že by potom pokračovala plynule cez Prešov na západ, mohli by sme uvažovať o 160tke medzi Košicami a Prešovom neprerušene (a nemusíme byť géniovia aby sme vedeli, že keď sa od Kysaku do Prešova v súčasnosti ten vlak šuchce 70-80, tak aká úspora času by to bola/. Diaľkové vlaky by cestou tým pádom nemuseli zastavovať vôbec a osobáky by to pobrali tak ako teraz. Jasné, urobili by sme pár kilometrov navyše, ale napojili by sme na priame spojenie so svetom ďalšie krajské mesto a pokiaľ sa nemýlim tak pôvodné plány pri stavaní železnice skutočne počítali s tým, že hlavná trať pôjde týmto smerom. Inač pri stávajúcej 180tke si od Kysaku ďalej ani nedokážem predstaviť, že by niekde minimálne po SN bola 160tka ak by trať išla v tejto trase, možno na zopár zanedbateľných úsekoch, ak by sa trať posunula.
A čo sa Slaneckej týka, ja som to už stokrát povedal, linka 52 je TOTÁLNY NEZMYSEL, nikde inde v európe by niečo takéto netolerovali. Tu sa nedá rozprávať o tom, že presmerujeme dopravu na trať, linka 52 má ísť po trati celá od Valcovní až po Važec. Regionálne autobusy by som ukončil na Važeckej všetky z toho smeru a vybudoval potom patričný terminál, alebo v prípade, žeby sa pritúpilo na mnou navrhované riešenie, ukončiť to na ŽST Krásna a zakomponovať vlaky do systému MHD (v súčasnosti je to blbosť ešte).