Prečo sa na Zimnej (predpokladám aj Komenského) používajú na konštrukciu koľajového zvršku podvaly? To by som sa radšej pýtal. Z dlhodobého hľadiska prevádzky je výhodnejšie použiť pevnú betónovú dosku, resp.špeciálne betónové panelové konštrukcie ako podklad pre koľajnice. Podvaly totiž majú tendenciu v dlhodobom používaní sa pohybovať, pretože sú na koľajovom spodku položené volne (to má vplyv na geometriu a nerovnosti asfalt.krytu). Žiaľ do Košíc ešte nedorazilo jasné pravidlo - tam kde je potrebné rátať s automobilovou prevádzkou na koľajnicovom páse je potrebné používať betonovú dosku. Tam kde je koľajnicový pás oddelený je vhodné použiť podvaly.
V rámci zdravotnej vychádzky odporúčam prechádzku po Zimnej a Němcovej ulici a zrátať, koľko sa tam nachádza križovaní a odbočiek z bočných ulíc a ako sú rozmiestnené zastávkové ostrovčeky. A potom porozmýšľať, či totálne rozkúskovaný zatrávnený zvršok vôbec má význam po funkčnej stránke.
Nedávno tu prebiehala diskusia o možnostiach konečných úprav tratí a výsledok bol dosť zarážajúci:
-asfalt nie lebo.....(nechce sa mi menovať všetky dôvody pre aj proti, tak len bodky)
-betón liaty nie lebo....
-zatrávnenie tiež veľmi nie ,lebo....
-vysoká trať nie, lebo...čo s ňou v meste
-vydláždenie kockami. tiež nič moc...
Takže aká možnosť nám ostáva? Nože dajte niekto, kto vie...
Nie. Žiadna z týchto prevádzok sa nezásobuje po železnici a to ani vtedy, keby bola pri trati. Materiály, ktoré sa prepravujú po železnici, nemajú v tých predajniach takú obrátkovosť, aby sa kvôli nim oplatilo rozmýšľať o zásobovaní z vagónov. Teda, ak za mesiac predajú 20t stavebného materiálu, znamená to jeden 20-tonový vagón za mesiac, 12 za rok. To je malé vyťaženie, železnica sa neoplatí. Keby bolo 5 vagónov týždenne, to je možno už iné. Doviezť si veci kamiónmi je pre nich omnoho efektívnejšie a flexibilnejšie. Hlavne keď aj ich dodávatelia tiež nemajú železnicu, ale iba kamióny. Načo to zbytočne prekladať na železnicu a potom naspäť? A podotýkam, že ak staviate dom alebo čokoľvek iné, nejdete nakúpiť stavebniny do predraženého Hornbachu. Hornbach je dobrý, keď potrebujem 10 ks obrubníkov alebo tvárnic, lebo tie mi veľkosklade nepredajú, ale ak potrebujem 500 ks, nejdem do Hornbachu, ale do veľkoskladu. Teda nedajte sa pomýliť veľkosťou hál tých obchodov, tá nutne neznamená veľký tok materiálu. Naopak, zásobovanie Hornbachu alebo OBI by sa objemovo príliš nelíšilo od tu spomínaného zásobovania banánmi.
"Am 30. Juni 2007 wurde das Projekt plangemäß beendet. Die Erkenntnisse der Projekte GüterBim und GüterBim-Telematik wurden in Berichtsform dem Bundesministerium für Verkehr, Innovation und Technologie bzw. der Forschungsförderungsgesellschaft übergeben"
A dávaj si pozor, znesiem všeličo ale za nazvanie Ficovoličom dávám bez varovania po papuli.
Viem o 2 alternativach. Jedna je spagety junction na ludvikovom dvore a druha je taka, ze len krizuje cestu a krizovatka bude na mieste dnesnej MUK na VA USS. A vraj (naozaj len JPP) je druha alternativa pretlacanejsia. Vyhli by sa stavbe cyklochodnikov, zastavky, prelozky rychlodrahy a postavil by sa len dalsi pretazeny kruhovy objazd
Ty očividne nemáš zase prehľad o trendoch v mestskej logistike (tovarov), resp. o predstave EÚ o nej.
Ale máš pravdu, pre zavedenie niečoho takého sú kľúčové aspoň tieto veci:
- dohoda viacerých budúcich zákazníkov skladu/prekladiska (alebo aspoň 1 významného), ktorí by sídlili blízko seba a zároveň by takéto niečo pre nich predstavovalo výhodu (=> spoločné miesto vykládky/nakládky),
- vhodne umiestnený sklad - blízko železničnej trate i významnejších ciest a zároveň blízko električkovej trate (v hlave mi práve zasvietil areál po bývalých VSS),
...ale určite tam bude viac faktorov.
IMHO, blbosť to nie je. Ako nejakú električku tranzitujúcu od skladu k skladu, pričom oba sú umiestnené mimo električkovej siete si to predstaviť viem asi najskôr. Ale podľa mňa, dopravná situácia na cestách v KE nie je taká zlá (a ešte dlho nebude), aby niečo také bolo v blízkej dobe (finančne) zaujímavé, aby sa nad tým oplatilo aspoň uvažovať.
Ktovie, ako dopadol projekt privádzača (od Pereša na budúcu R2). Tam sa vyprojektovala komplet nová cesta vrátane MÚK, mali sa riešiť aj zastávky (dokonca tuším aj malá preložka trasy rýchlodráhy), cyklocestička atď.
Privádzačov sa väčšinou NDSka vzdáva "v prospech" samosprávy, takže očakávať skorú realizáciu je asi ťažké sci-fi...
Ved prave ze tam jazdia busy a kolajnice su vyuzite malo. Chcelo by to poriadnu reko aby trat mohla konkurovat busom alebo si viem predstavit potiahnut trat aj do Sace priamo a busy zrusit. Alebo ako uz bolo spomentute urobit z Valcovni prestupny uzol. Kazpopadne skoda trate ze je malo vyuzita.
Očividne nemáš ani len najmenšie tušenie, ako funguje logistika v trhovom hospodárstve. Centrálne riadenie podnikov sme tu už mali 40 rokov, ale nezdá sa mi, žeby tie firmy z toho ťažili... Tu nemá cenu ani len argumentovať, len teoretizuješ a staviaš na vode.
Stále si mi neodpovedal kde by sa tie kamióny a dodávky do nákladnej električky prekladali. Kto by tú trať postavil? Ako by vyzeral spoločný sklad pre hobbymarket, hypermarket s potravinami a obchodné centrum so 150 prevádzkami a kde by stál? Prečo by niekto túžil po ďalších minimálne dvoch zbytočných prekládkach a zamestnávaním desiatok ďalších zamestnancov?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUKYmhd