Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 110mat110 #81286:
Ved prave ze tam jazdia busy a kolajnice su vyuzite malo. Chcelo by to poriadnu reko aby trat mohla konkurovat busom alebo si viem predstavit potiahnut trat aj do Sace priamo a busy zrusit. Alebo ako uz bolo spomentute urobit z Valcovni prestupny uzol. Kazpopadne skoda trate ze je malo vyuzita.
Reply on: Terepin #81308:
Očividne nemáš ani len najmenšie tušenie, ako funguje logistika v trhovom hospodárstve. Centrálne riadenie podnikov sme tu už mali 40 rokov, ale nezdá sa mi, žeby tie firmy z toho ťažili... Tu nemá cenu ani len argumentovať, len teoretizuješ a staviaš na vode.

Stále si mi neodpovedal kde by sa tie kamióny a dodávky do nákladnej električky prekladali. Kto by tú trať postavil? Ako by vyzeral spoločný sklad pre hobbymarket, hypermarket s potravinami a obchodné centrum so 150 prevádzkami a kde by stál? Prečo by niekto túžil po ďalších minimálne dvoch zbytočných prekládkach a zamestnávaním desiatok ďalších zamestnancov?
Reply on: Bjorn #81304:
Pokračujme v diskusii hore.
Reply on: Bjorn #81307:
Ale v minulosti existovali aj vlečky priamo do areálov spoločností, či nie?

Mal som na mysli všetky prevádzky od kruhového objazdu, teda Hornbach, OBI, Kaufland a Optima. Všetko sú to veľkokapacitné multiprevádzky, ktoré by z centrálneho zásobovania ťažili. Ľavá vetva by spojila Hornbach, OBI a Optimu a Kaufland by mohol mať vlastnú jednokoľajku, poprípade sklad, ktorý by využívali všetky prevádzky na tej strane.

Vopred chcem upozorniť, že len diskutujem o nápade ako využiť koľajovú dopravu v meste. Nikde netvrdím, že je to totálne realizovateľné.
Reply on: Terepin #81306:
A zase porovnávaš dve totálne odlišné veci. V minulosti existovala nákladná električková doprava v Košiciach, to máš pravdu. Ale zásobovala napríklad Hlavnú ulicu presne spôsobom "debnička s banánmi". To nemá nič spoločné ani s priemyselným parkom, ani s kontajnermi alebo nadstavbami, ani s plošinovými električkami a ani s vlečkami k obchodom. Mimochodom, tie vlečky by si si ako predstavoval? Kde a ku ktorými obchodom by si si ich vedel predstaviť vybudovať?
Reply on: 110mat110 #81300:
Takto som to myslel aj ja. Teda, čo sa parku týka. A keby bolo vytvorené napojenie oboch tratí na stanici (ako aj pôvodne malo byť), tak by sa teoreticky ani nemuseli robiť prekládky. Alebo keby už aj, mohli by sa robiť priamo v priestore stanice, kde by nikomu neprekážali.

A čo sa "vykladania banánov" týka, vôbec som tým nemyslel výklad tovaru pri trati. Tým som mal na mysli vybudovanie vlečiek od tratí k obchodom. Všetky štyri sa nachádzajú v bezprostrednej blízkosti rýchlodráhy, ktorá je využívaná len minimálne, tak prečo ju nevyužiť viac? V minulosti u nás nákladná električková doprava fungovala vo veľkom a vzhľadom na to, že cestná doprava je v celom meste hlboko poddimenzovaná, toto by ju značne odbremenilo. Lenže to by tu nesmeli byť ľudia, ktorí namiesto hľadanie výhovoriek prečo sa to nedá začali hľadať spôsoby, ako to realizovať.
Reply on: Terepin #81303:
No ale ty tu píšeš o zásobovaní priemyselného parku mimo intravilánu mesta v súvislosti s vybudovaním jednokoľajky... A zároveň porovnávaš s úvahou nad zásobovaním Obchodnej ulice v Bratislave ? Bol si ty niekedy na týchto dvoch miestach?
Reply on: Terepin #81297:
A čím by si ten park zásoboval? Firmy v priemyselnom parku sú zásobované kamiónmi a nákladnými autami priamo od dodávateľov, prípadne z medziskladov alebo prístavov. Nechal by si tie kamióny prekladať na prvej električkovej zasávke v meste, alebo ako?
Reply on: S499.1023 #81298:
http://www.bratislava.sk/nakladna-elektricka-v-sieti-mhd/d-11023332

Ale načo sa baviť s typickým ficovoličom...
Reply on: afeno #81288:
Nemyslím, že trať do Šace by bola financovateľná z Bruselu.
Reply on: Dispecer #81293:
Valcovne prichádzajú do úvahy len v prípade, že to bude vôbec možné po zrealizovaní plánovanej spaghetti-junction pri Ľudvíkovom dvore.
Viem si predstavit nakladnu elektricku z Letiska na STN. Lenze! Efektivna by bola, tak, ze sa nalozi na jednom/dvoch miestach a vylozi na jednom/dvoch miestach. Na uzavretych vleckach. Ziadne vykladanie bednicky bananov. Viem si predsavit maly lodny kontajner (cca 3/4 kamionoveho navesu) ze sa nalozia 3-4 na plosinovu elektricku na letisku. Odnesu sa na stanicu tam sa prelozia na vlak. Na elektricku sa nalozia ine kontajnery a pojde nazad.

Otazka je, kolko firiem vyuzije takyto jednorazovy pristup tovaru? Nezda sa mi, zeby priemyselny park pri letisku produkoval takyto transportny dopyt (uf to je veta). Akutalne vsetko odtial jazdi na dodavkach a kamionoch
Reply on: Terepin #81297:
Nie, vo Viedni žiadna nákladná električková doprava neexistuje, takže ani nemôže fungovať veľmi dobre. CarGoTram by nemohol obsluhovať "celý park okolo letiska". Akú ďalšiu lož máš pripravenú na obhajobu šotonezmyslu?
Reply on: S499.1023 #81294:
V Drážďanoch nie, ale vo Viedni. A čo sa CarGoTram týka, tento systém by sa dal použiť pre celý park pri letisku. To bolo na margo zmyslu jednokoľajky.
Reply on: Terepin #81290:
Hovoríš o sebe? Pochopil som to bohužiaľ veľmi dobre, len to asi tak nevyznelo. Električkou zasobovať nejake obchody je nezmysel. Tie prestoje, zdržania... opakujem sa, nezmysel.
Reply on: 3pa3ck3 #81292:
Samozrejme, že neexistuje. Terepin si akurát niečo prečítal v šotočasopise, nepochopil to a teraz sa tým oháňa.
Reply on: Terepin #81287:
Čo funguje v Drážďanoch skvelo? Zásobovanie obchodov popri trati? Tebe sa o Drážďanoch len prisnilo, nič také tam neexistuje. Už vidím, ako CarGoTram vykladá dve debničky banánov, tri debničky pomarančov a kartón cigariet pre vietnamskú večierku, Vietnamec si to preberá, podpisuje vodičovi dodací list a osobná doprava čaká...
Reply on: 3pa3ck3 #81292:
Prečo pri VA USS? Oveľa lepší prestupný uzol pre bežných ľudí by boli Valcovne USS, VA USS by bola pre nich zbytočná zachádzka.
Reply on: Terepin #81287:
Neviem, či ešte existuje iný nákladný električkový systém v Drážďanoch, ale Car Go Tram nie je založený na zásobovaní obchodov popri trati, ale na preprave súčiastok pre Volkswagen naprieč mestom.

Osobne by som si to vedel predstaviť, ak by trať viedla pešiou zónou, a nie, ako keď je teraz na rušnej Štúrovej. Neviem totiž, ako by to fungovalo, ak by zamstanci obchodu prevážali tovar na vozíkoch z električky do predajne krížom cez cestu. Uvažoval by som nad tým, jedine ak by sme chceli úplne zakázať vjazd nákladných áut do mesta.

Radšej by som ale bol, ak by sme sa sústredili na využitie rýchlodráhy pre osobnú prepravu. Pri VA USS urobiť poriadny TIOP, kde by končili prímestské autobusy. A predĺžiť trať - buď do Šace, alebo ešte možno lepšie ku ŽST Veľká Ida s ďalším TIOP, kde by boli možné prestupy z vlakov od Moldavy (autobusy do Šace by potom naďalej jazdili od USS). Ešte samozrejme dovtedy sprevádzkovať IDS, aby všetky tieto opatrenia mali význam pre cestujúcich.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.