Viem si predstavit nakladnu elektricku z Letiska na STN. Lenze! Efektivna by bola, tak, ze sa nalozi na jednom/dvoch miestach a vylozi na jednom/dvoch miestach. Na uzavretych vleckach. Ziadne vykladanie bednicky bananov. Viem si predsavit maly lodny kontajner (cca 3/4 kamionoveho navesu) ze sa nalozia 3-4 na plosinovu elektricku na letisku. Odnesu sa na stanicu tam sa prelozia na vlak. Na elektricku sa nalozia ine kontajnery a pojde nazad.
Otazka je, kolko firiem vyuzije takyto jednorazovy pristup tovaru? Nezda sa mi, zeby priemyselny park pri letisku produkoval takyto transportny dopyt (uf to je veta). Akutalne vsetko odtial jazdi na dodavkach a kamionoch
Nie, vo Viedni žiadna nákladná električková doprava neexistuje, takže ani nemôže fungovať veľmi dobre. CarGoTram by nemohol obsluhovať "celý park okolo letiska". Akú ďalšiu lož máš pripravenú na obhajobu šotonezmyslu?
V Drážďanoch nie, ale vo Viedni. A čo sa CarGoTram týka, tento systém by sa dal použiť pre celý park pri letisku. To bolo na margo zmyslu jednokoľajky.
Hovoríš o sebe? Pochopil som to bohužiaľ veľmi dobre, len to asi tak nevyznelo. Električkou zasobovať nejake obchody je nezmysel. Tie prestoje, zdržania... opakujem sa, nezmysel.
Čo funguje v Drážďanoch skvelo? Zásobovanie obchodov popri trati? Tebe sa o Drážďanoch len prisnilo, nič také tam neexistuje. Už vidím, ako CarGoTram vykladá dve debničky banánov, tri debničky pomarančov a kartón cigariet pre vietnamskú večierku, Vietnamec si to preberá, podpisuje vodičovi dodací list a osobná doprava čaká...
Neviem, či ešte existuje iný nákladný električkový systém v Drážďanoch, ale Car Go Tram nie je založený na zásobovaní obchodov popri trati, ale na preprave súčiastok pre Volkswagen naprieč mestom.
Osobne by som si to vedel predstaviť, ak by trať viedla pešiou zónou, a nie, ako keď je teraz na rušnej Štúrovej. Neviem totiž, ako by to fungovalo, ak by zamstanci obchodu prevážali tovar na vozíkoch z električky do predajne krížom cez cestu. Uvažoval by som nad tým, jedine ak by sme chceli úplne zakázať vjazd nákladných áut do mesta.
Radšej by som ale bol, ak by sme sa sústredili na využitie rýchlodráhy pre osobnú prepravu. Pri VA USS urobiť poriadny TIOP, kde by končili prímestské autobusy. A predĺžiť trať - buď do Šace, alebo ešte možno lepšie ku ŽST Veľká Ida s ďalším TIOP, kde by boli možné prestupy z vlakov od Moldavy (autobusy do Šace by potom naďalej jazdili od USS). Ešte samozrejme dovtedy sprevádzkovať IDS, aby všetky tieto opatrenia mali význam pre cestujúcich.
Nákladna doprava? Má na to zmysel vôbec reagovať?...
1) Drážny úrad neschváli každú hlúposť
2) Aj keby, celé by to stroskotalo na ostrých oblúkoch
Čím by si to ťahal? Aké by si tam mal vozne?...
Proste, nezmysel.
Ono, keby to bolo vyriešene tak ako navrhol LUKYmhd, tak by EÚ bola asi aj ochotna poskytnúť eurofondy na rekonštrukciu. Pokiaľ dobre viem, tak teraz tomu bráni malé využitie trate.
S prestupom na VA USS by sa to dalo zmeniť v podstate okamžite. Ešte lepšie by však bolo predlžiť rýchlodráhu rovno do Šace...
Práveže využitie má a to dosť veľké: nákladná doprava. Cestná doprava v meste ja na patetickej úrovni a zlepšenie sa v dohľadnej dobe nekoná. Celý úsek od SN po USS sa nachádza blízko obchodov, ktoré sú len pár metrov od trati. Keby, KEBY sme nemali na dôležitých miestach vypatlané opice, tak by sa poriešilo napojenie trate na železnicu (na čo sme i dostali peniaze), na obchodné prevádzky a DP by ponúkol výhodné nájomné, aby sa to finančne pre firmy oplatilo. V Drážďanoch to funguje skvelo a pritom naša trať nie je ani zďaleka tak vyťažená, ako tá ich.
Tato predstava je nerealna. Rychlodraha je v takom zubozenom stave, ze nedokaze konkurovat busom. A uz vobec nie, kym DPMK nepozna garantovany prestup na hrane.
Dnes sa to tiez da, sadnes na R1 a potom prestupis na 26. Ale preco tak ludia nejazdia? No lebo sa im casovo oplati pockat na dalsiu 52ku.
Rýchlodraha by mala omnoho vacsie vyuzitie ak by nejazdili autobusy z mesta do Sace ale jazdilo by sa prave elektrickami s prestupom v USS. Kludne by to mohlo fungovat ak uz ta trat existuje.
Nič v zlom, ale pokiaľ bude prístup na zastávky i samotné zastávky také, aké sú, akýkoľvek potenciál na prilákania cestujúcich je IMHO iba v teoretickej rovine.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
110mat110
Otazka je, kolko firiem vyuzije takyto jednorazovy pristup tovaru? Nezda sa mi, zeby priemyselny park pri letisku produkoval takyto transportny dopyt (uf to je veta). Akutalne vsetko odtial jazdi na dodavkach a kamionoch