Niekde sa písalo, že sa má zastavovať za križovatkou a nástupný ostrovček v smere z Jazera má byť využívaný v prípade mimoriadnych udalostí resp. výluk. Vidno tam že je naprojektovaná aj koľajová spojka. Neviem či to bude takto a akú pravdivostnú hodnotu má táto informácia. Ak viete niekto viac tak ma doplňte.
Kolajový kruháč Moldavská.
V niektorých európskych mestách niečo také už bolo, a metodou pokus -omyl sa presvedčili o nevhodnosti takého riešenia. Tak napríklad voz musí proti hrotu prejsť až tri výhybky (v prípade vratnej smyčky až štyri) Výhybky sú od seba v malých vzdialenostiach.
Ako bude riešené ovládanie/blokovanie výhybiek napríklad v prípade, že od železiarní prichádza R3 a od SNP na Moldavskú odbočuje 6 ??? Síce cez väčšinu dňa tam nie je velká premávka , ale v raných a odpol. špičkách tam asi bude dochádzať k zaujímavým situáciám.
Podobný problém som osobne zažil v Berlíne v 80-tych rokoch.
Takže ako to bude ? Linka/zastávka. Pred odbočením z niž.kap. na Alejova ,južná je zrušená a zároveň nová zastávka. Tam bude zastavovať čo ? Že by sa zastavovalo pred aj za odbočením ?
Linka 9 tam nemusí zastavovať, zatiaľ to môže stačiť pre R8.
Ale zober si, že bude výluka na Jazere, električky do Barce. Pôjde L9 z Barce a kde zastaví na VSS?
Klííídek, ja som ho pochopil, ale trošku srandy v takej vážnej veci ako je doprava neuškodí. Ale "mať v hlave" a spoliehať sa na cestovné poriadky MHD V Košicoch je dosť otázne pri neustálych zmenách odchodov - najviac zbožňujem tie zmeny o 2 alebo 1 (slovom jednu) minútu, tie musia mať bohovský prínos ku plynulosti a nadväznosti MHD...
Zas na druhej strane - takto môžeš čakať pred križovatkou na voľno a znovu za križovatkou na zastávke, čo v priemere môže byť aj viac, než dvojnásobná doba. V civilizácii sa to rieši preferenciou a nie tak, že sa vodič musí trafiť do signálu voľno v jeden a pol minútovom cykle. Takže čakanie pred križovatkou by sa vôbec nemuselo zohľadňovať a brať ako nejaké mínus, lebo by si ňou prešiel presne vtedy, keď sa substrát vymení. V Košiciach samozrejme nič také nehrozí, takže radšej sa zavedie pešia turistika pri prestupoch a pre istotu cez ešte širšie cesty, ako doteraz.
Za krizovatkou elektricka moze cakat na dobiehajuceho, a nezavrie mu pred nosom, ked jej naskoci signal volno. Toto na zastavkach pred semaformi osobne neznasam. Tu casovu tiesen, ked niekto pomaly nastupuje, a uz svieti "volno", a potom zbytocne cakanie na dalsi cyklus a dalsi dobiehajuci v blbej chvili a dokolecka dokola..
Ja to vidím tak.
Pokial vznikne niekde rozsiahlejší prestupný uzol a pre určitú časť cestujúcich je výhodnejšie vystúpiť/nastúpiť pred križovatkou/odbočením, pre určitú časť za križovatkou, je treba zriadiť zastávky na oboch miestach. Zvýši sa tým bezpečnosť cestujúcich (neopatrné prebiehavanie cez cestu aby im neušiel spoj...) zpríjemní a zatraktívni sa tým cestovanie, nebude treba čakať na dva tri semafory, dlhé okluky... "pešie koridory"... Zastavovanie pred a za križovatkou je max. polminutové zdržanie , prípadne tá menej využívaná zastávka može byť na znamenie.
Ja nepoznám iné mesto s rozvinutou mhd , kde by sa takto cielene projektovali zastávky na najnevhodnejších miestach a takto cielene sa vnucovala zastávková turistika.
Fajn a aký význam má zastávky linky 9 za križovatkou? Zastavuje tam iba táto linka (a jeden ranný spoj R), v okolí zastávky nie je absolútne nič, autobusy budú stáť ďalej, ako je to v súčasnosti a bude treba prechádzať cez vyšší počet priechodov. Vlastne ako pri skoro všetkých variantách prestupov oproti súčasnosti.
Niečo také, ako zlúčenie bus a tram zastávok, či dokonca splete po smere jazdy, už ani nespomínam, to by bolo priam sci-fi.
To nie je o citani displejov, toto je o tom, co vysvetlil uz myslavcan.. nie kazdy ma v hlave nauceny cestovny poriadok, kedy co pride, v pripade zastavky za krizovatkou si staci pozriet linky ktore idu danym smerom a pockat na prve co pride.
Myslel to asi takto: Ak sú zastávky pred križovatkou, tak sa pod VSS musíš rozhodnúť, či do centra chceš ísť 3kou alebo 4kou a následne prejsť na jednu z ich zastávok, alebo budeš pobehovať od jednej k druhej aby si si zistil, čo skôr príde. Ak by boli zastávky len za križovatkou, tak máš istotu, že pôjdeš tou, čo príde skôr a bude ti jedno, z ktorého smeru príde.
Keď je zastávka PRED križovatkou, tak čakáš každý deň na inej zastávke...? Nerozumiem tomuto myšlienkovému postupu. Keď si všimneš čelo električky pozornejšie, tak tam nájdeš zariadenie, ktorému sa hovorí transparent, alebo display a na ňom svieti číslo linky. Čiže kuknem, čo ide a podľa toho buď nastúpim, alebo nie. Bohužial tento teľací syndróm nečítania informácií je masovo rozšírený v našich končinách. Bežne zažívam pri skúšobných a technologických jazdách, že sa teľatá a teliatka (podľa veku) búchaním a kopaním do dvier električky dobíjajú dovnútra bez toho, aby si prečítali, že je to SKÚŠOBNÁ alebo TECHNOLOGICKÁ JAZDA a nie 2-ka alebo 6-ka. Pritom vozidlo je takto označené spredu, zboku (Variá LF2+ dokonca aj z ľavého) a zozadu. takž asi toľko k zastávkam...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KVKV
Pokial vznikne niekde rozsiahlejší prestupný uzol a pre určitú časť cestujúcich je výhodnejšie vystúpiť/nastúpiť pred križovatkou/odbočením, pre určitú časť za križovatkou, je treba zriadiť zastávky na oboch miestach. Zvýši sa tým bezpečnosť cestujúcich (neopatrné prebiehavanie cez cestu aby im neušiel spoj...) zpríjemní a zatraktívni sa tým cestovanie, nebude treba čakať na dva tri semafory, dlhé okluky... "pešie koridory"... Zastavovanie pred a za križovatkou je max. polminutové zdržanie , prípadne tá menej využívaná zastávka može byť na znamenie.
Ja nepoznám iné mesto s rozvinutou mhd , kde by sa takto cielene projektovali zastávky na najnevhodnejších miestach a takto cielene sa vnucovala zastávková turistika.