Taky tak. A tiež aj tej trati z Havlíčkovej na Ťahanovce. Mimo nikoho, mimo ničoho.
Čudujem sa, že nikto tam nezaradil predĺženie trate na Bardejovskej. Ale beriem, toto sú len návrhy zásad. V ďalších etapách bude nutné presne definovať čo, kde, ako. Kde obratisko, kde spojka, sociálne zázemia pre personál a podobne.
Z iného súdka: zaráža ma, že nikoho nenapadlo navrhnúť iné riešenie MÚK Dargovských hrdinov, konkrétne časti križovatky s odbočením na Ťahanovce od mesta. Súčasný stav už predsa nevyhovuje dnešnej dobe a dopravnému zaťaženiu ?
Návrh ARKA:
– zachovať súčasne jestvujúcu sieť tratí ED
– navrhovaná trať Námestie Maratónu mieru – Masarykova – Terminál Sever – Sídlisko Ťahanovce
– navrhovaná trať Havlíčkova – Čermeľ
– navrhovaná trať Pereš – Letisko
– navrhovaná trať Važecká – Krásna
– P+R a parkovacie domy: Steel Aréna, Terminál Sever, Južné nábrežie pri Vyšnom Opátskom, VSS, OC Optima/Luník VIII, PP Pereš/Letisko
Návrh CASUA:
– zachovať súčasne jestvujúcu sieť tratí ED
– navrhovaná trať Barca – Šebastovce (uzol s TT)
– navrhovaná trať Važecká – Krásna – (Východné mesto)
– v rámci TT zjazdnosť trate Staničné námestie – železničná stanica – Košice–predmestie – Nižné kapustníky električkami
– navrhovaná trať Námestie Maratónu mieru – Masarykova – Terminál Sever – Sídlisko Ťahanovce
– v rámci TT zjazdnosť trate Terminál Sever – ŽZ Ťahanovce električkami
– navrhovaná trať Havlíčkova – Kostolianska cesta – ŽZ Ťahanovce – Sídlisko Ťahanovce
– P+R: Krásna, PP Pereš, Terminál Sever
– redukcia plochy stanice a rušňového depa – presun do priestoru trojuholníka Krásna–Barca
– vynechanie koridoru pre vysokorýchlostnú železnicu
Z článku: Vývoj bateriového pohonu je reakcí na rostoucí zájem o tramvaje nezávislé na trakčním vedení. Začínají být žádané v centrech historických měst.
Vynikajúci nápad. Ešte keby urobil DPMK takú vec - že vhodíš mincu a drezína sa ti odblokuje a môžeš ísť na vlastný pohon po hlavnej. DPMK by si takto možno aj niečo zarobil. (alebo by bola údržba drahšia?)
lacnejšie ako vybudovanie trolejí na Hlavnej by bolo prevádzkovanie nejakej drezíny,či už na ručný pohon,alebo motorovej s väčšou kapacitou, ale to len také moje sci-fi ?
Referendum je vyhradne celostatne, cize riesi nieco co sa tyka vsetkych obcanov vacsinou je to prijatie noveho zakona alebo novelizqcie.
A nechat hlasovat cely stat koli par autobusom v nejakom meste je blbost. Nehovoriac o nutnosti znacnych technickych znalosti ktore nema nikto az na par sotousov a inzinierov.
Tiež si myslím.
V minulosti boli iné dopravné toky, iná konfigurácia dopravných prostriedkov, atď. Hlavná ulica ako taká je pohodlne obsiahnuteľná pešo, oba jej konce sú ľahko dostupné MHD, zavedením električky by sa zhoršila bezpečnosť chodcov. Jediný prínos by možno bola priama spojnica sever-juh, ale inak nič. Pamätám si ako to bolo, keď tam jazdili autá a električky, išlo to síce, ale zrušenie dopravy a vytvorenie pešej zóny ľudia viac vítali ako kritizovali. Z Hlavnej bola vytvorená zóna kľudu a tak nech to aj zostane. Stačí, že je zhovadená nezmyslami ako "potoky", aj zle navrhnutým cyklochodníkom, aj prebytkom nevužiteľných električkových koľají. O letných "sedeniach" vonku ani nehovorím...
Pre milovníkov nostalgie: Kôli nejakej historickej el. linke tiež nemá zmysel investovať ťažké peniaze do infraštruktúry na Hlavnej, aj to čo tam je, je nepoužiteľné. Škoda, že koňka sa neujala, resp. nikto o to nemá záujem.?
Električka je mestotvorný prvok, v x mestách premáva v historických častiach, nevidím dôvod, prečo by nemohla v Košiciach. Samozrejme nie v niekdajšom rozsahu.
Plná Hlavná... Pár pekných dní v roku? Lebo keď po nej idem teraz okolo piatej (pod)večer, tak tam skapal pes. Víkendy mimo leta detto. No a keď je naozaj plná, tak je to kvôli neúmernému rozťahovaniu sa prevádzok po chodníku. Chodci sa cítia stiesnene, tak logicky idú na cestičku pre cyklistov a máme kolízie. Toto je ďalej neúnosné a to aj bez električky.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
veteran
Vraj strategický dokument. Košice - mesto kvalitnej dopravy, strany 14 až 16. Prázdne frázy, zopár akože opatrení bez akýchkoľvek konkrétností.