Reakcia na: domosino #67737:
1.Zariadenie proti prešmykovaniu kolies sa volá ASR.2.Veľkosť krútiaceho momentu ,alebo výkonu motora nemá zásadný vplyv na prešmykovanie kolies pri jazde do zasneženého svahu.
Vysvetlím ti to takto: Keď pôjdeš po chodníku na rovine ,ktorý je pokrytý súvislou vrstvou ľadu, v pohode prejdeš ,nemáš problém.
Ale ak pôjdeš po chodníku, ktorý je pokrytý ľadom a ten chodník bude v strmom stúpaní do kopca, tak nemáš šancu vyjsť až hore. No a toto isté platí aj pri autobusoch ,trolejbusoch ,kamiónoch...
3. ABS zabraňuje preklzovaniu kolies pri brzdení, ale to ešte neznamená ,že ti skráti aj samotnú brzdnú dráhu, väčšinou je brzdná dráha pri použití ABS dlhšia, než bez ABS. Výhoda ABS je v tom ,že pri prudkom brzdení nedostaneš šmyk a tým pádom je vozidlo plne ovládateľné.
4.ESP je tuším na stabilizáciu podvozku pri prejazde zákrutou a na nerovnostiach vozovky. Ale to som si naozaj neni istý,akosi to už nestíham sledovať ,technický pokrok napreduje veľmi rýchlo v dnešnej dobe ?
Peter55