Reakcia na: KVKV #67185:
Zaujímavé!Nákladné vozy som preliezol všetky.NV č.1 mala v 1998 jeden motor ČKD,druhý vyviazaný,nevieme kedy.Voz je zaujímavý zvláštnou konštrukciou rámu a subtílnejšími U profilmi kostry.Výdreva čiel je na 99% z roku 1913,zrejme aj výdreva strechy,najstarší náter bol niečo ako dnešný Luxol,šedočierna farba,vidno štruktúru dreva.NV č.2 po odinštalovaní z pamätníka už bez motorov,tie boli vyviazané pri "oprave" pred "100.rokov MHD",pokiaľ viem,tiež motory ČKD.NV č.3 má motory ČKD,tam sa akurát našli pôvodné bronzové zvonce KVKV!Motory Siemens sa v rámci vozovne nikde nenašli,ťažko povedať,či sa nejaké na Bardejovskú dostali.Prestavba vagóna je možná,ešte to tak potvrdiť fotografiou....No aj zázraky sa môžu stať... ?
Porovnal som typové výkresy NV a vagóna,rozvor náprav rovnaký,dĺžka cez spriahadlá dtto,vagón bol širší o 7 cm/okom nepostrehnuteľné/.Jediný viditeľný rozdiel sú šikmé výztuhy bokov skrine z pásoviny/pri prestavbe ich mohli vykuchať/ a plošina s brzdou/tu mohli skrátiť rám,tým pádom by bol voz kratší o odhadujem 60 cm/ a symetrické usporiadanie zvislých U profilov kostry bočníc.
KVKV
Tie atypické by som vobec nezaraďoval medzi "typ DZMK", zaslúžia zvláštnu kapitolu. Väčšinou úpravy MVG.
Ešte treba vedieť, že uvedením DZMK do prevádzky začína zmena číslovania; DZMK dostali čísla od 1 a pravdepodobne Ringhofery ,ktoré tiež mali nízke čísla boli prečíslované. Pravdepodobne boli vtedy prečíslované aj vleky (???). Vrátim sa ešte trochu nazad. Prvé Ringhofery doplňovali číselnú radu chýbajúcich vozov MVG.
Zaujímalo by ma, či u prestavaných a ponechaných vozov MVG boli prevíjané či menené trakčné motory. Povodne bolo v KE 850 V. Po vojne a po príchode Ringhoferov sa prešlo na 600V. Domnievam sa , že to bolo hlavnou príčinou prestavby MVG na vleky. (podla pamätníkov boli pomalé a slabé v dosledku zníženia napätia).