Reakcia na: KVKV #67185:
Zaujímavé!Nákladné vozy som preliezol všetky.NV č.1 mala v 1998 jeden motor ČKD,druhý vyviazaný,nevieme kedy.Voz je zaujímavý zvláštnou konštrukciou rámu a subtílnejšími U profilmi kostry.Výdreva čiel je na 99% z roku 1913,zrejme aj výdreva strechy,najstarší náter bol niečo ako dnešný Luxol,šedočierna farba,vidno štruktúru dreva.NV č.2 po odinštalovaní z pamätníka už bez motorov,tie boli vyviazané pri "oprave" pred "100.rokov MHD",pokiaľ viem,tiež motory ČKD.NV č.3 má motory ČKD,tam sa akurát našli pôvodné bronzové zvonce KVKV!Motory Siemens sa v rámci vozovne nikde nenašli,ťažko povedať,či sa nejaké na Bardejovskú dostali.Prestavba vagóna je možná,ešte to tak potvrdiť fotografiou....No aj zázraky sa môžu stať... ?
Porovnal som typové výkresy NV a vagóna,rozvor náprav rovnaký,dĺžka cez spriahadlá dtto,vagón bol širší o 7 cm/okom nepostrehnuteľné/.Jediný viditeľný rozdiel sú šikmé výztuhy bokov skrine z pásoviny/pri prestavbe ich mohli vykuchať/ a plošina s brzdou/tu mohli skrátiť rám,tým pádom by bol voz kratší o odhadujem 60 cm/ a symetrické usporiadanie zvislých U profilov kostry bočníc.
KVKV
V roku 1968 (alebo 7? -bolo to v lete o prázdninách) "náhodou" som bol svedkom fyzickej likvidácie nákladného vleku série 80-82 a vozov na niekdajšej takzvanej vlečke "píla" - to boli také vtedajšie kolaje smrti.
Ale čo si dobre pamätám, ten voz vyzeral čelne prakticky zhodne s M1 - 3, a mal pantograf ! Číslo mi bolo velmi divné, domnieval som sa , že bol prečíslovaný (históriu som vtedy ešte nepoznal) a bol som v tom, že zrejme sa rušia nákladné električky. Aké bolo moje prekvapenie, keď som potom videl všetky tri nákladné "v plnom zdraví" . Dodatočná motorizácia nák. vozu sa nejaví až taká absurdná, pretože na prelome 50-60. rokov vykazovala nákladná doprava najväčšie výkony, je možné ,že tri vozy nepostačovali.
Možno by šlo zistiť zaujímavé veci; bolo by potreba "podšplhať " všetky tri a zistiť , aké majú trakčné motory (povodné previnuté alebo čkd) a či ostali stopy po povodných motoroch. Je to hypotéza, ale je možné ,že tá "osemdesiatka" bola prestavaná na motorový voz, možnože pri prestavbe na nové motory dostal číslo série 1-3 a povodný bol odstavený (?) Rozhodne by stálo za to podrobne prebádať tie vozy, možno by sme prišli na zaujímavé veci.
//to "náhodou" je v uvodzovkách, pretože skoro každý deň som sa tam chodil dívať na posledné dni starej vozovne a starých vozov//