tak ked to prelozime do dnesnej doby kedy asi 20x stupla inflacia, tak vtedy T6tka stala ako dneska Vario, zaujimave ale ze T3sa predavali uz za tretinovu cenu
Aj v tomto roku su kapitalove vydavky 0 (slovom NULA) eur. Je to momentalne preto robene tak, lebo mesto v spolupraci s dpmk maju pripravene programy v ramci vyziev EU, ktore sa budu realizovat a tym padom je informacia o NULE skreslena. DPMK teda priamo nedostane od mesta v ramci kapitalovych vydavkov nic, ale de facto dostane vsetko to, co sa uskutocni programami EU, plus postupnymi (planovanymi) zmenami v rozpocte. Treba si zapamatat, ze schvaleny bol PROGRAMOVY rozpocet mesta. To slovo znamena asi tolko, ze tento rozpocet ma mesto v programe, ale nie je nemenitelny. Financie z neho sa budu presuvat a teda aj na kapitalove vydavky nieco ostane.
Reorganizacia sa nechysta. Netreba.
DPMK netrpi nedostatkom elektriciek. Je ich dost... Toho sa neboj
Tie nase T3 su uz davno zosrotovane takze tak, a myslim ze k dalsiemu odpredaju uz ani nedojde kedze uz su v dost zlom stave, tie prazske sa predavat este oplati pretoze niekde este radu rokov budu jazdit, u nas je situacia ale ina, no netreba to blizsie rozpisovat ? T3 zaberali v halach miesto v 2004-2010 takze aspon mozu vozidla ktore este jazdia parkovat v halach.
Btw, v tych linkoch co si uviedol o severnej korei, neviem v akom stave su tam elektricky ale to ze tam na fotkach boli supravy s vymontovanym zadnym pantografom vyzera dost trapne.
Inak nevie niekto aka bola predajna cena elektriciek ked CKD vyrabali? Kolko stala T3 a T6?
20 ks za 13 mil, a tie vozy vyzeraju akoby prave vyšli z fabriky ČKD... DPMK chcel predavať naše hrdzave vybrakovane šroty za 1mil za kus ? to aj preto ich nik nechcel
ad vyradene T3... DP Praha nie tak davno predali 20 ks do Pchjongjangu za 13 mil. Kc. Dokonca, ked sa dobre pamatam, cez ZOS Zvolen. (pisem z pamati, ak daky udaj som nezacitoval presne, prepacte) Teda nie ze by som podporoval Severnu Koreu, ale tie briky by tam pomohli beznym ludom. Takze pri dalsej ponuke T3 mozete dat tip do DPMK
Reorganizácia električkovej dopravy momentálne nie je nutná, každopádne, ak sa zrealizuje KORID, nutná bude - len dúfam, že to nebude len vytvorenie ďalších liniek, ale komplexná zmena. ?
Tak s tou AD si dal dosť zlý príklad, Karosy B932 jazdia dodnes všetky ( a to prvé už majú 15 rokov), narozdiel od nich Karosy B941E sú už vyradené 4 (jedna požiar, a zvyšné z dôvodu nedostatku peňazí na GO, dá sa povedať, že práve tie dojazdili veľmi skoro...). Inak asi všetky ostatné typy jazdia aj nad rámec ich predpokladanej životnosti...
Vo vozovni stalo 6 rokov asi 10 vyradenych T3 suprav urcenych na odpredaj, nikto sa neprihlasil, tak ich proste zosrotovali. Ako je treba uznat ze T3(ci uz original alebo nejake reko) su na dnesnu dobu natolko zastarale ze aj vychodne systemy maju uz novsie a modernejsie vozidla. Preto je akakolvek snaha o predaj elektriciek T3 zbytocna. Jedina skoda je 618 ktoru by este stalo zato zachranit vymenou celej karoserie ktora sa da na objednavku vyrobit, kedze elektronika v nej bola funkcna.
V Bratislave ta reorganizacia nie je tak doslova reorganizacia ale obmedzenie, z dovodu vyradenia elektriciek na hlavnej stanici a v tuneli. Preto sa zrusili asi 4 linky pretoze kedze tunel ani stanica nefunguju tak sa linky po nabrezi len kopirovali co sposobovalo totalny chaos v CP(napr. idu 3 elektricky za sebou a potom dlho nic, alebo ta prva poberie vsetkych ludi a dalsie za nou uz boli prazdne), cize tiez ziadna vyhra.
S tym zeby Kosiciam stacilo 5 liniek suhlasim, nato ale by sme museli mat aspon 2x viac spojov.
Aktualna denna vyprava je asi 50 vozidiel, a DP ich ma asi 120, cize ide o mierny prebytok. Mato ale zase vyhodu pri rozkladani zivotnosti kedy elektricka den jazdi a den nie, vidiet ze u AD je ina situacia a niektore modely vozidiel(napr. Karosy 932)velmi skoro dojazdili.
V Košiciach nie je taký veľký počet liniek a uzatvorených tratí aby bola potrebná reorganizácia liniek. Linky zo sídlisk sú koordinované medzi sebou, nevidím potrebu aby sa to prerábalo a "zjednodušovalo". Až budú vybudované prestupné uzly na úrovni, potom sa môžme baviť o zlučovaní liniek a prestupovaní. ?
... ja k tomu len toľko napíšem, o reorganizácií ED sa tu nedávno už viedla diskusia, tak si to nájdi (samozrejme zdielal som podobný názor)
A či je električiek dostatok alebo nie - prejdi a pozri sa do dvora vozovne cez pracovný deň počas špičky čo a koľko vozov tam uvidíš stáť nevyužitých (moj názror - busov má DP nedostatok a električiek prebytok) - tak si utvor názor nato sám. . ?
Chcem sa opýtať, neviem či ma pamäť neklame, ale aj v roku 2011 boli kapitálové výdavky 0 € a teda mne osobne sa naskytuje otázka, či by sa to nedalo poriešiť tak, že by sme tu v KE dali maximálne dokopy #359 (GO) a potom ju odpredali niekam do zahraničia, hocikde a následne by sa už len niečo priložilo k tej sume a kúpilo by sa nové Vario Len samozrejme neviem, či by bol o ten voz záujem
Ešte jednu vec sa chcem opýtať, či sa nechystá resp. neplánuje sa podobná reorganizácia ED ako v Bratislave Košiciam by to teda mohlo pekne pomôcť. (opäť som si doma kreslil veľa toho a som prišiel na to, že Košiciam by spokojne stačili 4 až 5 liniek a odvšadiaľ všade by sa dalo dostať s jedným prestupom
Naozaj posledná otázka Trpí DPMK nedostatkom električiek alebo je ten stav postačujúci alebo až prebytkový? Hovorím o počte kusov nie o veku alebo podobných technických záležitostiach
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mi.v
o predaji:
http://www.youtube.com/watch?v=E3_Rem5Y4Ms
reko trati a pohlad na briky (je tam vela fotiek, trochu sa treba pohrabat):
http://vienna-pyongyang.blogspot.com/2008/09/arirang-games-and-more.html
http://vienna-pyongyang.blogspot.com/2008/09/demilitarized-zone.html