No to si presne vystihol.Je to taká "Schusterovina" na entú.Pokiaľ sa to zrealizuje,tak to bude žiť nejaký čas zo svojej podstaty a potom potopa.Leda,že sa zriadia aj eurofondy na údržbu ?
- Jediná kapacitná prístupová cesta na sídlisko.
- Vetva MÚK DH ("Tri bridy") R4-->II/547 smerom na Mier je poriešená tak, že sa tam do jedného pruhu zbiehajú 2 pruhy z ŤHC, 2 pruhy od Budimíra a ešte 2 pruhy z opačnej strany Prešovskej. Vďaka "skvele" umiestnenej budove CORTEC na Magnezitárskej je možnosť adekvátneho rozšírenia tejto vetvy a úprava križovatky otázna, ak nie úplne znemožnená
- Krkolomný nájazd na sídlisko od centra - extrémne krátky preplet medzi MÚK DH a MÚK ŤHC
Len aby si raz nebol prekvapený. Nejde ani tak o to čo kde bude premávať skor o to aby sa začala riešiť dopravná situácia na sidlisku Ťahanovce lebo tam je to už teraz neúnosné. Čas všetko ukáže a dúfam že v pozitívnom svetle.
Mne sa zdá, že ide o naplnenie šotosna niektorých ľudí. A teraz je na to dobrá príležitosť, lebo možno prídu veľké peniaze. Z týchto peňazí vyžije istá skupina projektantov a zhotoviteľov stavieb. Tí na tom naozaj zarobia. Len by ma zaujímalo aké budú náklady na údržbu toho celého systému, kto ho bude platiť. Bude sa o to treba starať, udržovať. Ale na toto už € fondy nie sú. Zradnosť € fondov je tá, že sa za ne dá vybudovať / zmodernizovať hocičo. Ale keď následne nemáš na údržbu, tak je Ti to na nič. Máš dojem, že sa vieme postarať o existujúcu infraštruktúru pre MHD? A čo tá ďalšia čo možno pribudne? Budeme sa o ňu vedieť postarať? Skúsenosti z minulosti vravia, že nie.
Namiesto toho aby sa radšej zháňali peniaze na riešenie dopravných problémov z tohto sídliska (napr. na rozšírenie lievika - to je podľa mňa asi najväčší problém), tak sa bude donekonečna omieľať, že bude vlakoelektričkomačkopes. Len nikto nevie kedy. A čo bude s dopravou dovtedy? Necháme to ísť samospádom (zhoršovaním)? Aj v iných mestách plánujú dopravu, ale nenechávajú terajšie problémy akosi vyhniť narozdiel od nás.
Začiatok výstavby je naplánovný na koniec budúceho roka (rozumej koniec 2008), pričom v roku 2010 by už mali jazdiť na tratiach prvé regioelektričky. ? (OK, 2010 boli voľby, bolo treba čosi sľúbiť)
V ďalšom programovacom období sa s nákupom vozidiel nepočíta.
Veľký projekt Integrovanej koľajovej dopravy (IDK) sa začne v Košiciach stavbou prvej trasy z námestia Maratónu mieru na železničnú stanicu. Tam sa mestské električkové koľaje prepoja s dopravnou sieťou Železníc Slovenskej republiky. Stavbu v hodnote 32,3 milióna eur plánujú železnice financovať z fondov Európskej únie.
Päť miliónov už majú
Železnice SR prestavia súčasnú električkovú trať z námestia tak, aby po nej mohli jazdiť nové vozne Tram-Train. Tie sú oproti električkám schopné jazdiť aj na dráhach železníc. „IKD bude mestskou dráhou, ktorá umožní prevádzku električiek aj Tram-Train zároveň. Výhodou je, že železničné a električkové trate v Košiciach majú rovnaký rozchod,“ píše sa v dokumentácii. Novostavbou bude 250-metrové premostenie súčasnej mestskej dráhy s koľajami železníc pri železničnej stanici a podchod pre cestujúcich na tom istom mieste. Železnice SR už dostali 4,5 milióna na prípravu stavebnej dokumentácie. „Rovnako je už podpísaná zmluva príspevku na stavbu terminálu v Moldave nad Bodvou vo výške 258-tisíc eur,“ spresnila hovorkyňa spoločnosti Martina Pavlíková. Stavba prvej trasy by sa mala začať v septembri 2013 a koniec
prác je plánovaný na jún 2015.
Z vidieka do centra Košíc
Podľa manažéra Petra Deča, ktorý v projekte pracuje pre ministerstvo dopravy, sú už peniaze na stavbu z príslušných európskych fondov vyčlenené. „Vrátane ďalších približne 30 miliónov. Tie sa použijú na elektrifikáciu železničnej trate z Hanisky pri Košiciach,“ spresnil. Práve táto trasa IKD cez Veľkú Idu spojí Košice s Moldavou nad Bodvou. Ďalšími trasami integrovanej dopravy sú mestské trasy námestie Maratónu mieru – Terminál Sever a Terminál Sever – Sídlisko Ťahanovce. Stavba prvej bude stáť 47,5 milióna eur, druhá vyjde na 34 miliónov. Pre tieto trasy sa počíta s peniazmi až z ďalšieho operačného obdobia 2014 až 2020. Príspevky z fondov nezahŕňajú nákup nových Tram-Train súprav. „Prevádzkovať ich bude ten, kto získa licenciu. Môže to byť napríklad Dopravný podnik mesta Košice, ZSSK, alebo niekto tretí,“ povedala Pavlíková. Železnice SR už rozposlali dopytové žiadosti výrobcom Tram-Trainov, aby zistili ich približnú cenu.
Ja to vidím tak,že obyvatelia THC si počkajú ešte veľmi dlho a s neistým výsledkom.Zatiaľ nech sa vozia v narvatých busoch alebo autami trčia v zápchach...Radným je to jedno.
Z celého toho tzv.KORIDu sa zrejme zrealizujú len železničné stavby a /dúfam/ potom buď nič alebo sa bude všetko prehodnocovať.Mne to celé pripadá,ako taký socialistický megalomanský nezmysel.Na Kuzmánke sadnem do TRAM-TRAINu a pôjdem do Prešova???A načo?Je toto podobný blud,ako metro v Bratislave ?
z článku:
"Na otázku, prečo sa Ťahanovce vytratili z prvej etapy ( v roku 2011 sa mala začať výstavba trate na Americkej triede), odpovedal Ing. Olexa známym zaklínadlom o nevysporiadaných pozemkoch na tomto území a neúspešných snahách vysporiadať tieto vlastnícke vzťahy. Aká je šanca vysporiadať tieto pozemky do roku 2014, kedy by sa mala realizovať výstavba terminálu u nás, sme sa nedozvedeli."
Myslím, že sa to tak skoro nedozvedia.
A myslím si, že postupne všetkým dochádza (a aj zainteresovaným v tomto celom projekte) alebo skôr či neskôr dôjde, že z toho pseudoIDS vo vzťahu ku sídlisku THC asi veľa nebude. A možno nebude nič. Na začiatku to boli veľkohubé vyhlásenia, návštevy v Bruseli že či nám Brusel na to dá (prisľúbil, že nám na to dá), no a teraz je akosi čoraz viac ticho.
Ale aspoň je stále čo sľubovať. Veď vydržte, raz to už bude. Ale kedy? To nikto nevie. A čo bude dovtedy? To tiež nikto nevie.
Nebyť toho, že ideme vraziť 60 melónov do bezodnej čiernej diery €HMK na "dobrodružné" projekty "odsúdené na (ne)úspech", bolo by (aj) na modernizáciu infraštruktúry ? Žiaľ, mesto má momentálne iné priority. KOPA asi nemá autorizáciu na projektovanie dopravnej infraštruktúry, tak projektuje kumšthaly, výmenníky a pod. vylomeniny. ?
Dobrý den rada by som sa spytala preco tie nocaky chodia thak blbo posledny ide o jednej rano a dalsi az o pol tretej podla mna by ste mohli pridat aj spoj N1 A N2 aj na pol druhu rano..myslim si ze by sme to ocenili vsetci..nocákmi nechodia len mlady ludia ale aj pracujuci ludia ktorý casto koncia o jednej a musia cakat az do pol tretej..porozmyslajte o tom..vsetci by sme to ocenili....dakujem
Súhlas, najprv treba rekonštruovať existujúcu infraštruktúru a až potom modernizovať. Bude nám na nič kopec Varií, ktoré sa budú drncať po čoraz viac rozbitých tratiach. Kde na to však vziať?
Neverím v zázraky. Tak ako minulý rok bola nula, tak aj tento rok to nebude o nič lepšie. Lepší rozpočet na tento rok predložený nebude. A ani vývoj verejných financií nenaznačuje momentálne lepšie vyhliadky.
Po Knapíkovi a jeho partičke sme zdedili akési "resty" (zvrzané verejné obstarávania (za to budú a aj sú pokuty), chystajúca sa pokuta od MŽP za ten zmachinovaný tender na 19 Shitelisov vo výške kľudne aj 25 % z vysúťaženej sumy (nebola malá) - to VŠETKO bude treba zaplatiť z rozpočtu mesta). A to ešte nevieme čo Rašiho dobehne z dávnej či nedávnej minulosti (za ktorú nemohol). Naviac tieto pochybenia a "pochybenia" pri verejných obstarávaniach nás budú znevýhodňovať pri žiadaní NFP na čokoľvek.
citujem z textovej časti rozpočtu zo strany 76 a 77:
"V prípade vyhlásenia výziev z príslušných operačných programov je Mesto Košice pripravené podať projekty na výstavbu domova sociálnych služieb, vybudovanie CNG plničky a rozšírenie vozového parku DPMK Košice o plynofikované autobusy."
Teda o nič iné sa mesto pokúšať nebude. Osobne si myslím, že obstarávanie plynových busov už nič nerieši. Pôvodne proklamovaná úspora sa zanedlho rozplynie v cene za kg CNG. SPP si takto chcel rozšíriť svoju základňu odberateľov aj v podobe dopravných podnikov, tak im to na začiatku zvýhodnil a postupne začne cenu zvyšovať. Veď aj oni chcú zarobiť.
Nechcem spochybňovať osobnú iniciatívu ľudí terajšieho vedenia DPMK zháňať peniaze aj inde. Ale na to, že z rozpočtu mesta niečo naviac dostanú môžme rovno zabudnúť. ?
v prvom rade by som riesil trate ako elektricky, t3 sa daju furt rekonstruovat (vid prg), ale pokial budu jazdit po takych tratiach ako jazdia tak im to nepomoze
tak ked to prelozime do dnesnej doby kedy asi 20x stupla inflacia, tak vtedy T6tka stala ako dneska Vario, zaujimave ale ze T3sa predavali uz za tretinovu cenu
Môj názor sa už v podstate nachádza v tom článku, takže nebudem reagovať... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eMareq