Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Poučenie:

Nabudúce, ak nastupujete na zastávke spolu s revizormi, ukážte im mesačník už na zastávke, alebo ho držte v zuboch, že keď prídu a máte štyri tašky, aby ste im stihli ukázať mesačník skôr ako vystupujete. Veď je čas vianočný a je logické, že ľudia chodia autobusom s väčšími nákupmi. Práve teraz je asi ten najvhodnejší čas kontrolovať, keď Má ČLOVEK LEN DVA RUKY. Nesplnili limit, tak teraz dobehujú zameškané? alebo je v tom niečo iné?

Len ich akosi nevidno v autobuse ako občanov, ktorí normálne cestujú MHD ,aby poznali realitu cestovania. Na nákupy chodia autom.

Pekné Vianoce, a hlavne štedré ........
Stačí sa trochu povoziť a vyzbierať.Aj to je práca
Všimli ste si revizorov? Zrazu je ich ako roj včiel. Musia splniť limity a Vianoce sa blížia.

Len škoda, že kvôli nim nemôžem vystúpiť na zastávke , na ktorej potrebujem, lebo sa zobudia pred zastávkou, na ktorej vystupujem. Jedine, že budem vrieskať na šoféra zo zadných dverí, aby ešte nezatváral, lebo by som musela zvalcovať zopár ľudí s taškami v rukách. Takže mi nezostáva nič iné ako ísť späť pešo, ale....hlavne že má mesačník, ktorý páni revizori ( Neprebudení) videli. Zvyšok pešej cesty si mám asi odrátať z mesačníka.

Ďakujem MHD.
Reakcia na: KVKV #65085:
Ešteže v Karlsruhe alebo Kasseli nemajú drúka KVKV.
Reakcia na: KVKV #65085:
Čo sa týka tramtrainu, tak pokiaľ bude chodiť v adekvátnom intervale a bude zaistená kvalita prepravy, nevidím dôvod, prečo by nemohol riešiť aj vnútromestské prepravné prúdy.
Mám otázku k ankete: Je pravdepodobné, že v blízkej budúcnosti DPMK zainvestuje aspoň na veľkých prestupných uzloch do takýchto elektronických tabúľ? Ja som to videl vo Švajčiarsku v Bazileji a je to skutočne perfektný nápad a aspoň tam to šlape ako hodinky ? ?
uz sa "tesim" kedy aj no sa premenuje na aupark... Ach
áno, zastávka bola premenovaná..CP sa vymenili na danej zastávke, na ostatných sa majú vymieňať priebežne../podľa mňa je to blbosť, ale budiš../
Prečo sa na zastávke Ružová objavili CP, na ktorých je ako názov zastávky uvedené Ružová - OC Galéria? Nikde inde takýto názov nie je uvedený, nikde nebola ani nijaká oficiálna správa o premenovaní zastávky, v ostatných CP naďalej figuruje názov bez dodatku. Na CP je uvedené, že platia od 1.12.2011.
Včera bolo 13 rokov, čo začala premávať Linka 71 až na KVP... Chcelo by to nejaký update... Má niekto fotografie?... ?
Reakcia na: KVKV #65085:
Bol to len jednoduchý názorný príklad, ako sa dá jednotnou tarifou ušetriť. Samozrejme, že tie kandidátske linky na takéto "zlúčenie" by museli mať obdobné parametre (interval 30-60-120', tj. určite nie nosné linky, ale doplnkové). Čojaviem, napríklad spoje do Nižného Klatova by zároveň obsluhovali aj Myslavu.
Druhá možnosť šetrenia (kilometrov aj vozidiel) je práve ukončenie regionálnej linky na najbližšom termináli nosných liniek (napr. Važecká) namiesto ťahania všetkého až do centra.
Inak v Prahe je možné nastupovať na linkách 300/400 minimálne v smere k metru už všetkými dverami a bez ukazovania dokladu vodičovi, čo ľudia imho aj využívajú.
Reakcia na: KVKV #65085:
Lepší na pochopenie ten Isidorov názorný hrubý príklad, že bude jeden bus namiesto dvoch. Samozrejme že v praxi to takto hrubo názorne nefunguje.
Reakcia na: Isidor #65083:
...."Napríklad namiesto poloprázdneho autobusu MHD súbežne s poloprázdnym prímestským autobusom pôjde už len jeden, v ktorom ale bude platiť spoločná tarifa a teda odvezie ako cestujúcich v rámci mesta, tak ďalej za mesto."
S týmto nemožem celkom súhlasiť, nie je možno regionálnymi linkami (bus) riešiť zaistenie mhd. Viď pražský "ropid" ; linky 300 sú ukončené v najbližšom vhodnom okrajovom mieste k prestupu na výkonný prostriedok mhd. V prípade súbehu s linkami mhd síce obsluhujú (niektoré) zastávky mhd a možno ich využívať v tomto úseku za bežných vnútromestských tarif.podmienok, ale v tomto úseku plnia len funkciu akýchsi vložených spojov. Aj preto, lebo nie je možné ich väčšinou taktovo skoordinovať s mestskými linkami. Hlavná výhoda ids je v spoločných tarifných podmienkach pre všetkých dopravcov.
Jedna skúsenosť z praxe. Väčšina cestujúcich na spoločných zastávkach ani nevyužije možnosť použiť spoj ids, radšej si počká na mestský autobus, a to v jednotnej trase a rovnakou konečnou zastávkou u metra. Možno aj preto, že v regionálnych spojoch musia priložiť kartičku či inak sa preukázať vodičovi.
Pokial sa raz zrealizuje v KE tramtrain, bolo by nevhodné, aby jeho spoje nahradzovali mestské linky.
Zajtra bude 28 rokov od začiatku prevádzky električiek na sídl. Nad jazerom

Trochu histórie:

OZNÁMENIE

DŇA 17. 12. 1983 (sobota) dôjde k otvoreniu stálej prevádzky na novej električkovej trati ZŤS - KRÁSNA III. Z uvedeného dôvodu dôjde k zmenám v linkovom vedení mestskej hromadnej dopravy v tomto rozsahu:

A) ELEKTRICKÁ DOPRAVA
1. Zriaďuje sa: linka R2 - Krásna III - trieda Sovietskej armády - VA VSŽ
2. Mení sa: linka č. 1 - Krásna III - trieda Sovietskej armády - št. Lokomotívy
linka č. 5 - Krásna III - trieda Sovietskej armády - Nové Mesto - amfiteáter
linka č. 4 - dočasne do ukončenia trate do Barce bude premávať na Krásnu III
linka č. R5 - dočasne bude premávať len po Hotel Strojár
3. Trasy liniek č. 2, 6, R1, R3, R4, R6, R7, (RT) sa nemenia.

V úseku ZŤS - Krásna III v deň slávnostného otvorenia novej elektrickej trate, t. j. 16. 12. 1983 budú cestujúcich prepravovať bezplatne.

😎 AUTOBUSOVÁ DOPRAVA
1. Zriaďuje sa: linka č. 19 - tr. KVP - Luník VIII - nám. Osloboditeľov - sídlisko Jazero
2. Menia sa: linka č. 12 - Gerlachovská - Moyzesova - Rastislavova - Barca
linka č. 18 - št. Lokomotívy - Nové Mesto - Železníky - ČSAO (v dňoch pracovného pokoja nepremáva)
linka č. 28 - Krásna III - Nižná Myšľa
linka č. 51 - Gerlachovská - nám. Osloboditeľov - Železníky - ČSAO
3. Rušia sa: linka č. 26 a 53
4. Nemenia sa linky č. 11, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 29, 30, 31, 33, 52, 54, 100, 101, 102, 103.

Platné cestovné poriadky všetkých liniek elektrickej i autobusovej dopravy budú včas zverejnené na zastávkových stojanoch.
Reakcia na: TA #65082:
Čaro IDS je práve v tom, že s rovnakým balíkom peňazí dokáže zlepšiť, rozšíriť, zatraktívniť dopravu (prípadne za menej peňazí udržať existujúci štandard), stačí prijať organizačné opatrenia pre jej lepšiu efektivitu. Napríklad namiesto poloprázdneho autobusu MHD súbežne s poloprázdnym prímestským autobusom pôjde už len jeden, v ktorom ale bude platiť spoločná tarifa a teda odvezie ako cestujúcich v rámci mesta, tak ďalej za mesto.
A čo sa týka železníc, tie boli poväčšine budované pred 100-150 rokmi v úplne odlišných ekonomických aj technických podmienkach, kedy jedinou alternatívou bol tak možno konský povoz, pričom primárnym účelom bola pre preprava nákladov. Dnes, keď do každého lazu vedie asfaltová cesta a priemysel je tiež zásadne odlišný než pred storočím, tak jednoducho mnohé z trafí už nemajú opodstatnenie. Nie je po nich čo a koho voziť, resp. pri dnešnom dopyte to odvezie omnoho, omnoho lacnejšie autobus či nákladiak. Železnica (osobná) má dnes zmysel hlavne v diaľkovej doprave a v regionálnej okolo veľkých miest (hustá taktová doprava). Šukafón 3x denne do Hornej Dolnej je vyhadzovaním peňazí z okna, zatiaľčo by mohli slúžiť tam, kde existuje reálny dopyt. Viď napríklad http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=rekonstrukcia-trate-bratislava-%96-dunajska-streda&cisloclanku=2011120009
Reakcia na: Isidor #65081:
"zvýšiť verejnú prepravu" – asi máme dnes nízku prepravu a potrebuje ešte podrásť. Pokiaľ bude nastavené €financovanie tak, ako je dnes, tak nám žiadna preprava nevyrastie, skôr, naopak, zruší sa, čo sa len dá. Odkiaľ zoberieme €? Ak by bol naozaj záujem zvyšovať počet ľudí prepravených verejnou dopravou, tak by sa nerušili železničné trate.
Reakcia na: KVKV #65079:
? ? ?
Reakcia na: d3k0 #65069:
Ospravedlnujem sa za nesprávne označenie adresáta (d3k0). Odpoveď samozrejme platí a patrí tomu, kto ma tak "tituloval".
Re: #65068 Dimi: ale niekto na kolaudacii bol a preberal stavbu a neverim, ze projektant nebol pri preberani lebo na 99% je pri preberani stavieb aj projektant. 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.