Reakcia na: Isidor #65083:
...."Napríklad namiesto poloprázdneho autobusu MHD súbežne s poloprázdnym prímestským autobusom pôjde už len jeden, v ktorom ale bude platiť spoločná tarifa a teda odvezie ako cestujúcich v rámci mesta, tak ďalej za mesto."S týmto nemožem celkom súhlasiť, nie je možno regionálnymi linkami (bus) riešiť zaistenie mhd. Viď pražský "ropid" ; linky 300 sú ukončené v najbližšom vhodnom okrajovom mieste k prestupu na výkonný prostriedok mhd. V prípade súbehu s linkami mhd síce obsluhujú (niektoré) zastávky mhd a možno ich využívať v tomto úseku za bežných vnútromestských tarif.podmienok, ale v tomto úseku plnia len funkciu akýchsi vložených spojov. Aj preto, lebo nie je možné ich väčšinou taktovo skoordinovať s mestskými linkami. Hlavná výhoda ids je v spoločných tarifných podmienkach pre všetkých dopravcov.
Jedna skúsenosť z praxe. Väčšina cestujúcich na spoločných zastávkach ani nevyužije možnosť použiť spoj ids, radšej si počká na mestský autobus, a to v jednotnej trase a rovnakou konečnou zastávkou u metra. Možno aj preto, že v regionálnych spojoch musia priložiť kartičku či inak sa preukázať vodičovi.
Pokial sa raz zrealizuje v KE tramtrain, bolo by nevhodné, aby jeho spoje nahradzovali mestské linky.
KiWiK