No musím sa aj ja vyjadriť k slučkám...na Čordákovej máme ešte dosť miesta..čo tak potiahnuť od bieleho domu električku a na Moskovskej ju odkloniť hore...na kopci medzi blokmi Čordákova 1 - 15 a Čordákova 2 - 22 za OC Iskra je voľný úzky trávnaty pás...jednoducho nechať tam jednu slepú koľaj a poslať tam KT8 s celovozovou reklamou OC Iskra. ? ? ? ?
S Ikarusom sme dospeli k názoru, že by to nebolo od veci..mne pred blokom nestojí žiadna mhd, tak xcem aj ja. ? ?
K tomu vykoľajeniu: Bola to dosť škaredá nehoda. Na mieste činu došli aj štáby rádia Express, TV Markíza a TV Joj. Minimálne v Televíznych novinách by sa niečo malo objaviť.
Spisovná slovenčina platí aj na východe. Z vykoľajenia električky som bol však asi taký vykoľajený, že teraz sa sám čudujem, prečo som napísal to, čo som napísal.
Takže teraz trošičku viac k tejto téme:
Čím sa líši v Tebou definovanom vzťahu
DOKEDY-ZA KOĽKO medzi sebou napr.:
a) do 12:43 - za 10,-
b) do 12:43 - za 5,- + do 12:43 - za 5,-?
A keby železnica na Slovensku nebola ZLOČINECKÁ a BUZERANTSKÁ firma, ktorá si myslí, že jej najdôležitejšou úlohou je vyhnať ľudí z vlaku, tak neviem, čo by jej malo brániť v uznaní dvoch polovičných lístkov ako jednoho celého. Akiste by to cestujúci zneužili, čo?
Možnosť mať len automaty na jednu hodnotu lístka, pričom sa z tejto hodnoty dal vyskladať aj lístok plnocenný, som pokladal za výhodu.
Už sa nečudujem, že ZSSK sa správa tak antizákaznícky ako sa správa. Divízia obchodno-prepravná totiž sídli v KE.
A len tak bokom: ŽSR sa nepotýkajú s nedostatkom peňazí. ŽSR sa potýkajú s problémom, ako peniaze čo najlepšie neefektívne preplytvať.
Neviem ako u vas na vychode, ale spisovne sa nehovori NEZJAZDNY ale NEPREJAZDNY. Opravil som vam novinku Pripadne rozhorcene reakcie na mail, toto forum si necitam... ?
Ale aké predbiehanie sa električiek? Zrýchlená L7 v úseku VSS-Strojár by priniesla úsporu max. 2 min., takže pri súčasných intervaloch nič také nehrozí. Ani s koordináciou by som vážne problémy nevidel. Rozdiel by činil max. tie 2 min.
Skôr by šlo o ten pocit pre cestujúceho, že IDE a nevlečie sa a nestojí pri každej vŕbe. Mohli by sa Jazerčania čítajúci toto fórum vyjadriť, či by expresnú L7, prípadne zastávky na znamenie brali, a či by to "zlepšilo ich vzťah" k eletričkovej doprave.
Zase mi nehovor, že keby išla od Važca v sedle električka do mesta každých 6 minút a autobusové L13+38 každých 30 min., že by ľudia električku pre tých pár minút ignorovali a koncentrovali sa na autobus. To jednoducho nie je tak. Cestujúci sa v prvom rade nerád učí nejaký cestovný poriadok - a električka by mala byť nosná - v štýle "proste sa nestarám, prídem na zastávku kedy porebujem a okamžite niečo príde".
Neprestupná tarifa je zhubný nádor mestskej dopravy. Realita to potvrdzuje.
Re #6320 Balky: S tou zmenou kultúry cestovania trochu opatrne. V Žiline AVTD zaviedli 3.7.1988, to znamená, že riešenie dopravných vzťahov sa zmenilo z 2.7. na 3.7. Zo dňa na deň teda klesol počet liniek z 35 na 14. V Brne podobne nepotrebovali prechodné obdobie, aby zo dňa na deň skresali počet električkových liniek o desať (o 40%).
Ja tvrdím (a o opaku ma nepresvedčíš), že z dlhodobého hľadiska je jedna linka s desaťminútovým intervalom vždy lepšia ako tri linky s tridsaťminútovým. A kým toto vedenie DPMK nepochopí, nepohneme sa z miesta ani keby neviem čo bolo.
Na rozdiel od teba nerozkrikujem, kde vsade som bol, v akym mestach som mal moznost zoznamit sa s MHD.
Len tolko ti poviem, ze kultura cestovania sa neda zmenit zo dna na den. Tak ako potrebujes urcity cas na vyvoj spolocnosti, tak potrebujes cas na zmeny v kosickej doprave, pretoze DPMK viedol "specificku" kulturu dopravy. A bohuzial, na vsetko treba peniaze. A DPMK ich nema, to je kazdemu jasne. Kedze pracujem na ZSR, ktora sa tak isto trapi s nedostatkom financii a viem, ako niektore stavby a rekonstrukcie prebiehali, tak preto mam na niektore problemy (slucku na Jazere spomeniem nizsie) iny nazor. Ak by sa vsetko robilo transparentne, ci v DPMK, alebo na ZSR, tak tito dopravcovia su uz ovela dalej, ako su teraz.
Add. slucka na Sp. nam. Nebudem sa uz vracat k potrebe tejto slucky, ani k prehodnoteniu trasy L13. Na jazere zijem odmalicka a dobre poznam problemy tohto sidliska. Tak ako to tusim "5" spomenul, Jazero ma nestastnu polohu,znacne vzdialenu od centra mesta, pricom jediny rychlospoj bol preznaceny na normalnu linku. Kazdemu je jasne, ze ani prevadzka po najdokonalejsej elektrickovej trati casovo nenahradi hoci len jeden rychlospoj.
O slucke sa uz rozhodlo davno. Nie je tam a to je fakt. Ci sa na presadenie tohto variantu pouzili nazory aspon podobne tym, co som prezentoval, to vedia len ti, co to zamietli. Argumenty, preco by tam mala byt, posluzia na vystavbu slucky, ale len vo virtualnom DP. Tak ako zmeny tras liniek, zatrolejovania mestskych casti, ktore boli odprezentovane na tomto fore. Realita je vzdy ina, a ani zdaleka idealna.
Takze ty chces ludom z Jazera prikazovat, v akej preferencii maju dopravu v meste vyuzivat? Ze v prvom rade maju vyuzivat elektrickovu dopravu? To snad nemyslis vazne!!! Vsetko, co si pospominal v suvislosti S L13 a elektrickovymi linkami na jazere je krasne, no zabudol si na jeden fakt. Ludia sa snazia dostat z jedneho miesta na druhy v co najkratsom moznom case a je im uplne fuk, opakujem, je im uplne jedno, ze na jazero jazdia briky, ked maju rychlejsi spoj v podobe L13. Vsetci sa ti na nosnu elektrickovu dopravu vykaslu, aj ked intervaly budu hoci kazdu minutu, ked maju spoj, co ich donesie na ciel cesty rychlejsie ako briky.
Ad 1) Myslel som to tak, že Južná trieda bola svojho času iba dvojprúdová a na každom kroku sa nachádzalo vyústenie bočných ulíc. Počas rekonštrukcie na štvorprúdovku sa, vzhľadom na bezpečnosť, niektoré z týchto ulíc zaslepili tak, že chodník popri komunikácii ide priebežne a vedľa chodníka je proste koniec cesty. Len pre zaujímavosť, zaslepené/zrušené boli zrušené tieto križovatky:
* Južná tr. - Štefanská (v súčasnosti už len chodník medzi hotelom Centrum a domovom dôchodcov vedúci na Ludmanskú ul.)
* Južná tr. - Hollého
* Mlynárska - Južná tr.
* Skladná - Južná tr.
* Južná tr. - Čanianska (už neexistuje, v minulosti spojka medzi Južnou tr. a Požiarnickou ul.)
* Barčianska tr. - Južná tr. (dnes tu stojí OD Astória)
* Smetanova - Južná tr. - Smetanova (na západnej časti je postavený obytný blok, východná časť je dnes vetva Oštepovej ul.)
* Mudroňova - Južná tr. - Mudroňova (v úrovni bývalej križovatky je dnes zastávka Stará nemocnica)
* Panelová - Južná tr.
* Južná tr. - Rumunská
* Daxnerova - Južná tr. (už neexistuje, stojí tu areál VVÚES)
Čiže obrovský počet až 21 križovatiek sa zredukoval na jednoduchých 10. Južná trieda má 3,8 km, t.j. každá križovatka sa priemerne už nenachádza každých 180 metrov, ale len 375 metrov.
Ad 2) Áno. Do roku 1983 na VSS končila L1. Po otvorení trate na Nad Jazerom v decembri 1983 sa tu presmerovali všetky linky (1, 4, 5, R2 a zrejme aj R5) a následne sa začala rekonštruovať trať do Barce. Po otvorení trate v roku 1984 sa tu presmerovali linky 4 a R5. Po obratisku VSS ostala iba tráva, priestor však zostal zachovaný - popri plote ASKO a križovatke Južná tr. - Hraničná.
Ja sa domnievam, že záujmom pre zlepšenie dopravy na Jazero je realizácia krokov, aby električka ako taká bola rýchla. Ja si veľmi pochvaľujem zreušenie úrovňovej križovatky pri zastávke OC Branisko. Napriek tomu, že DPMK dodnes jazdné časy neupravil, už tu máme úsporu na jazde 1 minútu.
Minule sme to tu rozoberali, teraz si presne nespomínam, ale hádam nejako funguje preferencia električky na križovatke Jantárová - Južná trieda. A ak nefunguje, tak sa nastaviť, aby fungovala (sorry, teraz si ozaj nespomínam na to, ako funguje). To je ďalšia minúta nadol.
Ďalším prínosom pre zrýchlenie bola aj zatiaľ posledná etapa rekonštrukcie na Južnej triede. Nová trať umožňuje bežne dosahovať o čosi vyššiu rýchlosť medzi zastávkami.
A v neposlednom rade je tu možnosť, ako som navrhol, zaviesť zastávky Poľská, Cintorín a SAD iba na znamenie. V drvivej väčšine prípadov sa na nich zastavuje zbytočne - z tejto trojice je ešte tak trochu "silnejšia" zastávka Cintorín. Ale aj tá by mohla byť na znamenie. A to je ďalšia úspora na čase.
Tam kam vedú koľaje, expres bus miesto nemá. A expres tram - máme to v určitej miere na rýchlodráhe, experimentuje s tým Ostrava... Ale čo ja viem? Ja si predstavujem, že sa raz dožijeme tých 4-5min. intervalov ako v Brne. A takáto frekvencia nielenže veľmi neumožní zexpresnenie časti električkových spojov (pri takých intervaloch by sa o čosi viac dobiehali a interval by sa znepravidelňoval), ale samotná by prispela k rýchlejšej výmene cestujúcich a tým ďalšiemu zrýchleniu električkovej dopravy.
Re #6315 miro: KIDS je fraška - nemá to nič spoločné s pojmom "integrovaná doprava". Viac k tomu nemám čo dodať.
ake mate skusenosti s KIDS-SAD?
Parkrat som ho skusal z OC Vazca a zazitky viem rozdelit tak na 2 skupiny:
1. Vodica som presvedcil, ze moj mesacnik so zvlastnym kuponom plati a ludia (skoro cely autobus sa navzajom kazdodenne poznal) na mna pozerali ako na cloveka, ktory nema co robit iba sa pchat do ich busu. Urcite uprimne dufali, ze takych nebezpecnych blaznov zdrzujucich a zaberajucich miesto casom nepribudne viac... Ale 11 minut po stanicu bolo fakt super.
2. Vodica som nepresvedcil a radsej som vystupil, nech nezdrzujem a znechutene sa vratil na zastavku elektricky...
Tak ci tak, vodici vzdy tvrdili, ze este s takym niekym nikdy nesli a ze uz aj zabudli, ze sa to zaviedlo... rad by som vedel, aku ma teda ten kids buducnost. Mozno v nom najdu zalubu az nase kids...
Kupovat KIDS-SAD kupon alebo nekupovat? Tot otazka...
Ale ako poctivo ich v DPMK tlacia ?.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
miro
Parkrat som ho skusal z OC Vazca a zazitky viem rozdelit tak na 2 skupiny:
1. Vodica som presvedcil, ze moj mesacnik so zvlastnym kuponom plati a ludia (skoro cely autobus sa navzajom kazdodenne poznal) na mna pozerali ako na cloveka, ktory nema co robit iba sa pchat do ich busu. Urcite uprimne dufali, ze takych nebezpecnych blaznov zdrzujucich a zaberajucich miesto casom nepribudne viac... Ale 11 minut po stanicu bolo fakt super.
2. Vodica som nepresvedcil a radsej som vystupil, nech nezdrzujem a znechutene sa vratil na zastavku elektricky...
Tak ci tak, vodici vzdy tvrdili, ze este s takym niekym nikdy nesli a ze uz aj zabudli, ze sa to zaviedlo... rad by som vedel, aku ma teda ten kids buducnost. Mozno v nom najdu zalubu az nase kids...
Kupovat KIDS-SAD kupon alebo nekupovat? Tot otazka...
Ale ako poctivo ich v DPMK tlacia ?.