Ja neviem, či ešte v nejakom inom meste to takto funguje. Žst. som použil len ako príklad, mohol to byť aj hociaký bus. Mňa by v živote nenapadlo voziť sa na dva polovičné lístky.
Fixný poplatok bol pri 'šachovnici', pri prestupnej časovej tarife už nie je. A čo tak pozorujem, tak doplnkové predaje sú využívané hojne aj pri funkčných automatoch.
Ja tu dlabem na to, kto s kym koho kedy a prečo...si rozoberajte inde...
Takže čo som sa dnes dozvedel, okrem toho že som objavil ráno odstavenú 6044-ku.
Potvrdzujem info o tom, že 6030 je dielňa..KE 213 DN..len neviem či nahradila 6285 alebo 6288...
A šokujúca informácia...Novoplán 5401 v Šaci pravdepodobne nahradil dlhú dobu na nočných spojoch jazdiacu Karosu C734 číslo 6036..teda Novošrot je nočák...to by možno eMareq vedel..6036 bol jeho oblubený nočák... ? ?
Nehnevaj sa na mňa, ale na to, že v Košiciach takmer nikdy zastávky na znamenie neboli, je dosť ťažké predpokladať ako sa budú vodiči chovať.
Najskôr by sa to dalo zistiť podľa praxe z miest, kde zastávky na znamenie majú. A obyčajne je prax taká, že je zavedené tzv. bezpečné zastavenie na zastávke. Teda vodič v momente, kedy už nestíha na zastávke bezpečne zastaviť, na znamenie nereaguje, resp. ho chápe ako znamenie pre nasledujúcu zastávku.
Ja by som to zhrnul takto - na úseku NO - OC Važec by sa mali L3 a 7 chovať ako jedna linka. Už to, že dnes má jedna sólo vozne a druhá dvojičky je choré. Akékoľvek odlišnosti v podobe (ne)zastavovania na zastávkach sa mi nezdajú vhodné.
Nie! Neporovnávaj MHD so železnicou, kde je lístok vystavený adresne na presnú trať s východzou a cieľovou stanicou. Lístok v MHD je dokladom o zaplatení fixného poplatku za dopravnú službu.
Okrem toho, na železnici je zavedený iný spôsob predaja cestovných lístkov. Ja sa pýtam, ak na zastávke nájdem automat na 10Sk a druhý na 5Sk lístky a ten 10Sk nebude fungovať, nie je to možné pri troche fantázie považovať za zámer dopravcu s cieľom nahnať si zvýšené tržby donútením využívania doplnkového predaja u vodiča s prirážkou?
A čo jednoduchosť v tarifnom odbavení? Na mnohých zastávkach, kde do 31.8. bol automat jeden, dnes musia byť dva. Vodiči sa rozčuľujú, že kým do 31.8. predávali jeden druh JCL, teraz musia dva.
Je to číry nezmysel - aj tak nikdy k tomu ľudí nedonútiš. Som presvedčený, že plno ľudí bude naďalej označovať po dva lístky, vodiči budú predávať po dva lístky a revízori budú dva lístky uznávať.
LUK:Nebudem to teraz cez wap podrobne analyzovať ale teraz by som mal len jednu otázku:Nie si náhodou železničiar?Podozrivo sa vyžívaš v buzerácii cestujúcich bez reálneho základu.
Si na zlej adrese, adresu uverejnil Spectre. Ak tu bude niekto vulgárny, ale pod svojím nickom, pre mňa-za mňa. V tomto prípade však nešlo ani tak o obsah, ako o zneužitie nicku. Alebo ak by išlo o Teba, nechal by si to tak? ?
Co sa tyka zastavok na znamenie na Juznej triede. Bola by schodna cesta, keby boli na znamenie zastavky v useku od Strojaru az po VSS? Bolo by to pocas volnych dni a pre vsetky el. linky. Ci je to blbost? A pochopitelne, v kazdom pripade upravit chronometraz...
Zastávky na znamenie by tomu veľmi nepomohli. Vodiči by pred každou takou zastávkou spomaľovali, do poslednej chvíle čakajúc či niekto z cestujúcich nevstane a nedá znamenie... to radšej zachovať súčasný stav.
Žeby sa všetci hrnuli do "zrýchlenej" L7? No aj keby tu taká davová psychóza vznikla, a ozaj by L7 chodili preplnené a L3 poloprázdne, som si istý, že časť tlačiacich sa v L7 by si po čase povedala: Prečo sa mám tlačiť, radšej pôjdem "neexpresnou" L3, ale kultúrnejšie. Ono by to napokon dospelo do určitej rovnováhy, veď nie každý sa ponáhľa...
Nesúhlas! Cestovný lístok je cestovný doklad vystavený ODKIAĽ - KAM - (ČÍM) - ZA KOĽKO atď. Konkrétne v MHD: DOKEDY - ZA KOĽKO. Nemôžeš porovnávať bankovky, kolky a prepravné doklady. Skús si pýtať na žst. pre seba DVA POLOVIČNÉ lístky z X do Y. Neuspeješ.
Tak v tomto Ti adresujem prudký nesúhlas. Ja považujem cestovný lístok za dopravnú ceninu. Tak ako na polícii môžeš 200Sk kolok poskladať z dvoch kolkov v hodnote 100 Sk, tak ako môžeš skladať hodnoty poštových známok, tak ako v potravinách môžeš stokorunový nákup zaplatiť dvoma 50Sk bankovkami, tak isto je PRIRODZENÉ, že aj 10Sk cestovné môžem uhradiť dvoma 5Sk lístkami. A na to dúfam príde aj DPMP. Veď už na nočákoch obnovili pôvodný stav - lístky sa znova kombinovať môžu.
Nechcel som to nanovo vyťahovať, keďže som bol mimo, ale už si začal, tak sa vyjadrím.
Toto považujem za (jednu z mála) prešovských uchýliek. Čo si má čo cestujúci robiť z CL 'skladačku'? Cestujúci si má označiť taký lístok, na aký má nárok a s takou platnosťou, akú potrebuje. DP na tom rovnako nezarobí, lebo aj ten kúsok papiera niečo stojí (jasné, nejde o milióny;-)). Ale hlavne prečo to DP vyhovuje: má argument na obmedzovanie výšky zliav, keďže to skresľuje skutočný pomer cestujúcich so zľavou a bez nej.
Veru. Brno! To je cestovanie! Idem si tak z Líšne na Nám. míru. Priamy spoj nemám, z Líšne ide len električka č. 8 a na Nám. Míru ide len električka č. 4. Tragédia? Nie, prečo? L8 ide každých 4-5 minút, na Malinovského nám. prestúpim na L4, ktorá ide tiež každých 4-5 min. Krása a dokonalosť. Mesto približne veľkosti Košíc a teda systém MHD vhodný pre Košice.
Re #6292 TA: Ej, ale majú Košičania radosť, že RAZ aj DPMP spravil hlúposť Našťastie vám sa to nemôže stať, lebo vy budete kolíčkovať lístky ešte pekne dlho ?
Dovolil som si skopírovať časť článku z PO.IMHD.SK :
Od 1. septembra sa ruší možnosť používať kombinácie jednorazových cestovných lístkov nižšej hodnoty namiesto jedného cestovného lístka vyššej hodnoty (napr. dva lístky za 5 Sk neplatia ako jeden za 10 Sk).
Toto považujem za ASBOLÚTNY A NAJVäČŠÍ PRÍKLAD DEBILNOSTI ( a buzerácie ), pretože DP to môže tak akurát fuk, či cestujúci kúpil 2*5SK alebo 1*10 SK lístok. Zarobia tak či tak rovnako. Neostáva mi konštatovať nič iné len, na Slovensku je to tak ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír