Tak, tak, dobre vravíš, súvisle, až mi je to divnô:-). A pre tých, čo ešte nevytiahli päty z KE , uvediem, že v Brne je na väčšine E-liniek 5 (slovom PÄŤ) minútový CELODENNÝ interval... A aj Ostrava so svojimi preloženými 20 minútovými intervalmi je na tom výborne. Čo vy na to Košičania?;-)
5: Tak, tak... Nie nútiť, ale motivovať. Zrekonštruovaná Južná trieda je dobrým základom. K tomu by to chcelo ešte hustejší interval, aby sa ľuďom dostalo do povedomia, že odchody busov sa musia učiť naspamäť, zatiaľčo brika ide jednoducho vždy.
Nad expresnou L7 (bez zastávok SAD, Cintorín a Poľská) som tiež dávnejšie uvažoval, ale napokon som to zavrhol. Zbytočne by to nútilo ľudí rozhodovať sa medzi L3 a L7, čo by viedlo k nerovnomernosti obsadzovania vozidiel.
Na zváženie je možnosť zavedenia zastávok na znamenie.
Pokiaľ ide o Jazero, ak chceme, aby tamojší cestovali električkou (nie že ich nútiť, ale prijať také opatrenia, aby sami električku vnímali ako atraktívnu alternatívu), v prvom rade si z nich DP nemôže robiť srandu tak, ako to bolo pred prázdninami, že v popoludňajšej špičke sa z natrieskaných sólo trojok nalepený na oknách dívali na vzduch vezúce KTčka na štvorke.
Okrem toho, Jazero je najvzdialenejšie sídlisko od centra a tak tamojší majú už tú nevýhodu, že cestovaním často strávia aj 2-krát viac času ako ľudia z iných sídlisk. Preto by bolo vhodné zrýchliť im nejak tú dopravu. Iste tomu veľmi pomôže aj zrekonštruovaná Južná trieda, ale tu by sa zišlo aj upraviť CP, teda skrátiť jazdné doby medzi zastávkami tam, kde to bude potrebné. Som naklonený aj myšlienke, že by jedna z liniek 3 alebo 7 vôbec nezastavovala na 3 zastávkach medzi VSS a Strojárom (teda Poľská, Cintorín, SAD), aby sa to čo najviac zrýchlilo. Na obsluhu týchto 3 zastávok by podľa mňa spokojne stačila L4 + jedna z L3 alebo 7.
Sorry, možno dnes nemám najlepšiu náladu, ale napíšem to rovno. Vôbec si nepochopil o čom je reč. 1018 má úplnú pravdu - najprv sa treba ísť pozrieť aj do iných miest ako to funguje a až potom hovoriť.
Re #6276 Dispečer: Ja som sa to tiež dozvedel až dodatočne.
Nechcel by som Ťa uraziť (to skutočne nie), ale nezdržím sa poznámky, že Ty si ešte asi v živote päty z Košíc do slušne zorganizovanej MHD (Ostrava, Praha a predovšetkým BRNO) nevytiahol. Inak by si ani nemohol tvrdiť to, čo píšeš.
JEDINOU SCHODNOU CESTOU DOPRAVNEJ OBSLUŽNOSTI ŠTVRŤMILIÓNOVÉHO MESTA JE ZRIADENIE SYSTÉMU S MAXIMÁLNYM VYUŽITÍM PRESTUPNEJ TARIFY, t.j. S MINIMALIZÁCIOU POČTU LINIEK A ZAVEDENÍM ČO NAJKRATŠÍCH INTERVALOV MEDZI SPOJMI.
Inak tu môžeme DPMK zrušiť a zaviesť dopravu pod krídlami SAD. Na Jazero bude premávať asi 24 liniek, budeš mať priamo spojenie na blšák, stanicu, jednu i druhú nemocnicu, centrum, KVP, Furču, Ťahanovcem Podhradovú, cintorín, krematórium, U. S. Steel, ZOO, Aničku, Vyšný Klátov i Darg. hrdinov - odpočívadlo. Ale potom sa nečuduj, že najkapacitnejšia linka bude mať v špičke interval 30 minút.
Čiže ešte raz - z jednej frekventovanej linky na inú frekventovanú linku NIE JE problém prestupovať.
P.S.: V Košiciach dnes nie je žiadna frekventovaná linka.
1. Čo si myslel pod tým, že " Zrušenie trojuholníka padlo za obeť rozšírenej Južnej tr. potrebou zaslepenia dovtedy prejazdnej komunikácie " ???
2. Ak som dobre pochopil tak pri VSS boli koľaje vybraté zo zeme(?).
Zasa z cesty... Co sa tyka argumentu s L9 na NMM,ked sa chces dostat na Lingov vyuzijes L18 alebo trolej? A co sa tyka toho,ze sa niekto nevie dostat na Palackeho do autobusu...no comment. To je argument jak svina. Ked niekto ide na Podhradovu a nedostane sa do 16tky na Vodnej,tak treba vyhodit z autobusu vsetkych ktory idu trebars iba k Bete,lebo ved tam maju aj trolejbusy??? A ked sa stala taka situacia,tak treba hladat problem niekde inde. Ked Ti cesta na Jazero L3 s prestupovanim trva 40 minut a L13 od Jakabovho palaca 20-25 minut,pre ktoru linku sa rozhodnes? Aby bolo jasne hovorim o tomto lete,kedy som si to naozaj stopol v spicke.
Dnes ma DPMK potesil vypravenim kratkej Karosy na L34 z Tahanoviec. Haringy sa mozu hodit do kysleho nalevu. Na Sofijskej nastupil k nasmu este druhy kociar a 5215 praskala vo svikoch
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA
1. Čo si myslel pod tým, že " Zrušenie trojuholníka padlo za obeť rozšírenej Južnej tr. potrebou zaslepenia dovtedy prejazdnej komunikácie " ???
2. Ak som dobre pochopil tak pri VSS boli koľaje vybraté zo zeme(?).