Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #6215:
Vies, aky by bol osud tohto "genialneho" obratiska?Samozrejme po kosicky... Ak by si tam neotacal ziadnu linku, casom by to spustlo. Najskor by sa rozbili srdcovky vyhybkiek, krizenie kolaji. DP by ich po vase vybral. Samozrejme, ze prechod kolaji cez subeznu cestu so Slaneckou by nenechal na pokoji cestarov. Ti by pravidelne opravovali-latali rozbity elektr. prejazd, nadavali by aj vodici aut. Nakoniec by sa rozhodlo, ze sa kolaje zaleju asfaltom, alebo sa rovno odpalia a usek by sa nanovo zabetonoval, zaasfaltoval.
A zvysok? Oblukove kolaje by v trave tvrdli niekolko rokov, mozno by bol spor medzi mestskou castou a DP, komu to patri a kto bude kosit burinu.
Dopadlo by to presne ako s usekmi, ktore sa nevyuzivali pravidelne, spustli, rozobrali sa a mozno casom by ju objavil niekto podobny tebe, ktory by patral po byvalych tratiach, odbockach.
Reakcia na: rl #6222:
Joj zmýlil som sa to malo byť v Dispečeri
Reakcia na: rl #6221:
Ale Solaris nemajú ?
Reakcia na: Diggi #6220:

Áno mal tam napísané Zájazd.
☺ ?
Reakcia na: rl #6218:
Bola 3514-ka jzdil po MOldavskej v jednu nedelu poobede, asi pred 2 týždnami...a na displaji mal vysvietené Zájazd ?
Reakcia na: balky #6217:
? ? ? ?
Minule som videl pri Zimnom štadióne (stavba storočia) Blavácky SOR 9.5 #3514 alebo 3519.
Reakcia na: Sarko #6215:
Velebim komunistickych pohlavarov, ze nepresadili takuto stupiditu a drzim palce DP, aby mal aj nadalej financne suchoty, ktore znemoznia vystavbu tohto nezmyslu.
Reakcia na: Sarko #6213:
K spominanym usekom: Slucka pri Amfiku mala opodstatnenie-otacala sa tam bezna L7. Slucka pri Strojari mala opodstatnenie-otacala sa tam bezna linka(tusim L4).

Mozno tvoje zmyslanie je mimo misu. ale urcite nie tych, co maju presadat z L19 a L27 na dalsie linky. A uz len prave preto by som ich tahal na koniec jazera, k OC Vazec, lebo idu po J.nabrezi,kde ako iste vies, nie je natiahnuta elektr. trat. Takze ak chces ist z Rovnikovej ku teplarni, mas na vyber siroku ponuku. Az L13 v hod.(30min) intervaloch. Fakt super, nie je dovod tahat dalsiu linku k OC Vazec, ktora pojde po J.nabrezi.
Pisal som o L9 a nie L7. L7 by koncila na Vazci, tam mas socialne priestory. L9 by mala na St.lokom. Dp ziadne relacie nezaujimaju, ani tvoje odborne pohlady do mapy. Fakt je ten, ze Jazero najviac doplaca na skrtenie dotacii. A nenakecas mi, ze DP by nebral do uvahy aj skratenie niektorych liniek od OC Vazec len ku Sp.nam.

Len na okraj. Kolko vyhybiek vymenil DP v obytnej casti za novsie, na vyssiu rychlost? Pokial sa ti vyhybka nerozpadne, nemas na nej vykolajenia kazdy tyzden, tak o vymene mozes len snivat.
Reakcia na: Nodes #6212:
Áno, len škoda, že o tom v súčasnej situácii môžeme uvažovať už len teoreticky. Na priestranstve, kde sa malo obratisko nachádzať (medzi obytným blokom na Levočskej 2, OC Braniskom na Spiš. nám. 2 a budovou pošty na Spiš. nám. 3), sa uprostred preluky nachádza stavba unimobuniek, v ktorom sa v provizórnych podmienkach nachádza gréckokatolícky kostol. Tento priestor je však taký veľký, že by tam bolo možné postaviť aj trojkoľajné obratisko veľkosti OC Važec (cca 100x60 m). V prípade manipulačného obratiska veľkosti Hotela Strojár (cca 60x60m), by to nepredstavovalo problém ani v prípade výstavby kostola so zabratím plochy cca 60x40 m.
Reakcia na: Sarko #6203:
To vážne je na Jazere MPR 40km/h? Veď i decko musí vidieť, že niektoré električky tam idú rýchlejšie ( už len podľa toho, že predbehnú auto idúce po súbežnej Slaneckej ). Mimochodom existuje nejaká "dopravná polícia", kt. dohliada na dodržiavanie MPR električiek? A aký postih by mohol vodič dostať, keby sa zistilo, že MPR nedodržuje?
Reakcia na: balky #6205:
Isidor Ti už odpovedal, takže len doplním pár poznámok.

Amfiteáter je aj doteraz obratiskom pre R7, ale len v smere z Tr. SNP. Obratisko v smere z Čs. armády je využité naozaj max. raz ročne (zachádzanie L7 v začiatku jej existencie do vybudovania odbočky Čs. armády-Zimná sa dá považovať za výlukový stav).

Nehnevaj sa, ale motať do argumentácie autobusové linky v relácii z Južného nábr. je už úplne mimo misu. Alebo potiahneme L19 a 27 súbežne s električkami až na OC Važec a na úkor toho ešte viac znevýhodníme a obmedzíme električkovú trakciu? Pri navýšení vozokilometrov sa v danej trase dá obmedziť zodpovedajúci objem len tu.

Čo sa týka sociálneho zariadenia, to nie je len WC, ale napr. aj možnosť kde si môže vodič počas prestávky oddýchnuť a napr. najesť sa. Nech by si na Spišskom nám. ukončil akúkoľvek linku, zhoršíš vodičom podmienky o 50%, pričom L7 na Št. TU nemá žiadne zariadenie. Aj tak je o tom zbytočné uvažovať, pretože tu nejde o ktorúkoľvek linku ako takú, ale o reláciu, ktorá je v úseku OC Važec - OC Branisko vyťažená minimálne rovnomerne. Ale ako tak pozerám na mapu, okolie zastávok OC Važec a Rovníková (po cca 600x450 metrov) obsluhuje relatívne väčšie obývané územie, než zastávky Dneperská a OC Branisko (po cca 600x300 metrov).

Koľajové križovatky sa už tiež vyrábajú pre v=50 km/h a myslím, že aj tá naša (profil koľaje Ph37) pri Hoteli Strojár je od toho istého výrobcu ako výhybka (DT výhybkárna a mostárna, a.s. Prostějov), a teda s rovnakou konštrukčnou rýchlosťou.
Aby sme predisli dalsim argumentom pre a proti, skusim to zhrnut z mojho pohladu. Pri rekonstrukcii trate Nad jazerom, ked vobec niekedy nejaka reko bude, vybudovat trat na otvorenom zvrsku - nizsia hlucnost. A zvazit potrebu manipulacneho obratiska na Spisskom namesti.
Reakcia na: Furčan #6209:
Sorry za OT ale, preboha, to čo je za príšernú gramatiku?
Reakcia na: balky #6204:
Dopravca napriek finančným suchotám platí nonstop službu traťovákov, ktorí se celý deň kopú do riti od nudy, tak môžu čistiť výhybky.
Na pískanie okolesníkov v oblúkoch existuje mazanie okolesníkov a tento argument je okrem toho úplne odcestný v prípade manipulačnej otočky.
Platí jedno také železničiarske pravidlo: Potrebnosť koľajovej spojky sa ukáže okamžite po jej zrušení ? .
Reakcia na: balky #6207:
Poniektory ľudia sa tam prisťahovaly potom čo postavyly to bratisko a maloktory tam byvaju od zažiatku. A čo tak Kuzmanyho,Komenskeho,Južna trieda alebo Terasa tam ľuďom nevadí piskanie kolies? A ešte otaska prečo sa zrušilo obratisko pri VSS smer Barca? končila tam L1.
Reakcia na: balky #6205:
Prepac, ale zamotavas sa do uplne nelogickej argumentacie. Amfiteater, vyhybne na R-drahe, odbocenie na Moldavsku - pointa je, ze vsetky tieto veci sa pouzivaju parkrat do roka (Maraton je dokonca len raz rocne, vies?:)). A uplne rovnako by to bolo aj s obratiskom na Spisskom nam. Za posledny rok boli na Jazere minimalne 4 vyluky (planovane ci mimoriadne), vtedy by svoj ucel bolo naslo. A ano, napr. minule po nehode tam behali 2xB932 na L3. Co sa tyka L27 a L19, lepsie by bolo ukoncit ich uz niekde pri Branisku, nech ludia chodia dalej elektrickami (plus casom prestupna tarifa, of course). Inak DP nezriaduje e-linky na zaklade rovnomerneho vytazenia obratisk, ale trati. Je nezmysel (a to si neuvedomujes len ty, neboj sa) tahat linku len po zaciatok (stred) sidliska. Ad vyhybky - vyhybka (aj kolajove krizenie) je vec, ktora sa vymeni v priebehu jedneho dna. Len kvoli nej zrusit(nepostavit) strategicku manipulacnu trat je idiotina, ktorej nie su schopni ani v DPMK. Ako dlho sa jazdi(lo) pri Strojari 15 km/h? A nevytahuj ten jediny spoj LR5. Cez tieto prazdniny si mal moznost vidiet, ze obratisko zmysel ma, a velky. Ad piskanie: To budeme stavat slucky vzdy az za mestom??
Reakcia na: Furčan #6206:
Zial, ZST tam stala, az potom sa stavali bloky, pricom na jazere to bolo opacne. Najskor bloky, potom kolaje. Kym pri ZSt si boli vedomi, do coho idu, ake budu mat podmienky byvania, na jazere im nikto nepovedal, ze sa zrazu zmeni hygiena byvania.A v tom je zasadny rozdiel.
A v tom case, dokonca ani za skoro 20 rokov prevadzky elektriciek sa nenasli peniaze na protihlukovu stenu. Vravelo sa, ze trat sa ma potiahnut az do Krasnej, no to je nedohladne scifi.
Reakcia na: balky #6204:
Pišeš tu o piskani kolies a čo ľudia čo byvaju na Palackeho ul.-Jantarovej ul. ktory maju stanicu rovno bod nosom? Mysliš žeby sa tam sťahovaly?... musely stym počitať že im tam budu vlaky piskať a trubyť.Tak isto stym musely počitať aj ľudia byvajuci na Jazere.
Reakcia na: Sarko #6203:
Dobre vies, ze argumentujes niecim, co nie je pravda. Prekvapuje ma to, pretoze som ta povazoval za znalca kosickej dopravy. Dal si dokopy useky, odbocenia, kolajove spojky, pricom kazda mala (ma) svoj ucel. Amfik-volakedy konecna, kolaj. spojka na Rkach-dlhy usek,zriadene kvoli vylukam na trati, odbocenie Kuzmanka-Moldavska-pre maraton...

Dalsi paradox:Nevidis dovod, preco by mala na tom obratisku koncit nejaka linka. Dnesok ti jazne ukazuje, ze v polovici sidliska konci L27, v podstate aj L19 (Mlyn uz nepovazujem za obytnu cast). O ukonceni L27, blizko pri Sp. namesti si si dovod nasiel?Ani L27,L19 tam nema socialne vybavenie. Prepac, ale skutocnost dava jasne najavo, ze DP by tam URCITE zriadil konecnu elektrickovej linky. Pokial viem, kazda linka musi mat socialne zariadenie aspon na jednej konecnej. To znamena, ze druhu konecnu zriadis na St.Lokomotivy a mas socialne vybavenie pre vodicov na takejto linke.

Add. vyhybky. Obavam sa, ze v minulosti by urcite nemontovali specialne vymeny pre v=50km/h. Plus do toho pocitaj krizovanie kolaji.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.