Reakcia na: balky #6205:
Isidor Ti už odpovedal, takže len doplním pár poznámok.Amfiteáter je aj doteraz obratiskom pre R7, ale len v smere z Tr. SNP. Obratisko v smere z Čs. armády je využité naozaj max. raz ročne (zachádzanie L7 v začiatku jej existencie do vybudovania odbočky Čs. armády-Zimná sa dá považovať za výlukový stav).
Nehnevaj sa, ale motať do argumentácie autobusové linky v relácii z Južného nábr. je už úplne mimo misu. Alebo potiahneme L19 a 27 súbežne s električkami až na OC Važec a na úkor toho ešte viac znevýhodníme a obmedzíme električkovú trakciu? Pri navýšení vozokilometrov sa v danej trase dá obmedziť zodpovedajúci objem len tu.
Čo sa týka sociálneho zariadenia, to nie je len WC, ale napr. aj možnosť kde si môže vodič počas prestávky oddýchnuť a napr. najesť sa. Nech by si na Spišskom nám. ukončil akúkoľvek linku, zhoršíš vodičom podmienky o 50%, pričom L7 na Št. TU nemá žiadne zariadenie. Aj tak je o tom zbytočné uvažovať, pretože tu nejde o ktorúkoľvek linku ako takú, ale o reláciu, ktorá je v úseku OC Važec - OC Branisko vyťažená minimálne rovnomerne. Ale ako tak pozerám na mapu, okolie zastávok OC Važec a Rovníková (po cca 600x450 metrov) obsluhuje relatívne väčšie obývané územie, než zastávky Dneperská a OC Branisko (po cca 600x300 metrov).
Koľajové križovatky sa už tiež vyrábajú pre v=50 km/h a myslím, že aj tá naša (profil koľaje Ph37) pri Hoteli Strojár je od toho istého výrobcu ako výhybka (DT výhybkárna a mostárna, a.s. Prostějov), a teda s rovnakou konštrukčnou rýchlosťou.
Sarko
Uvedené úseky sa aj napriek tomu používajú len výnimočne a nepremáva po nich žiadna bežná linka. V iných mestách sú manipulačné obratiská s aspoň základnou údržbou úplnou bežnosťou. V prípade Jazera sa sídlisko rozprestiera rovnomerne pozdĺž celého úseku, preto neexistuje dôvod, prečo by mala niektorá linka končiť na Spišskom nám. Prípadné obmedzovanie by sa aj tak prejavilo inde, nakoľko na manipulačnom obratisku by pravdepodobne nebolo ani základné sociálne vybavenie. Čo sa týka obmedzenia rýchlosti, už dnes je v celom úseku dovolená len 40-ka, čo zdrží oveľa viac, ako jedna výhybka. Napokon, v súčasnosti už nie je problém osadiť výhybku s konštrukčnou (a samozrejme aj povolenou) rýchlosťou 50 km/h.